Kan hunde græde
Fra : Annelise Frederiksen

Dato : 22-01-03 11:09

Hej NG
I går aftes da jeg var på arbejde sad jeg snakkede med 2 kollegaer, imens
kørte et tv i baggrunden, der blev vist en reklame, hvor der var en hund der
tænkte tilbage på sine hvalpedage, og så ser man at hunden lader en tåre
trille ned af kinden.
Min kollega og jeg kiggede på hinanden og spurgte samtidig, KAN DE DET?
Alle har vi hund og alle har vi haft flere, men ingen af os var sikre, for
hunde har jo tårekanaler som os mennesker, men ingen af os har nogen sinde
set en hund græde før, så derfor: KAN EN HUND GRÆDE SOM ET MENNESKE ?
Venlige hilsner Annelise.

---

Fra : x Vuf x

Dato : 22-01-03 11:15

Wed, 22 Jan 2003 11:08:31 +0100, Annelise Frederiksen wrote:

> [...]
>hunde har jo tårekanaler som os mennesker, men ingen af os har nogen sinde
>set en hund græde før, så derfor: KAN EN HUND GRÆDE SOM ET MENNESKE ?

Hvis du ser/hører en hund tude af sorg, vil du ikke samtidig se,
at den græder. Den har tåreflod, der renser øjnene.
Den reklame er lavet for at røre ved vore hjerter, og det gør
den jo ganske perfekt!
Med andre ord...Nej en hund kan ikke græde som et menneske.

--
Mvh Sonja P. nospam@sonpet.com http://www.sonpet.com

Dyr har ikke andre guder end dig, så behandl dine dyr,
som du vil, din gud skal behandle dig...

Fra : Leyna

Dato : 22-01-03 16:35

On Wed, 22 Jan 2003 11:08:31 +0100, "Annelise Frederiksen"
<annelise@anneliselars.dk> wrote:

> [...]
>tænkte tilbage på sine hvalpedage, og så ser man at hunden lader en tåre

Det tror jeg ikke at den kan, eller den kan sikkert godt, men hunde
viser jo ikke sorg på samme måde som vi gør. De tuder/hyler i stedet.
Men det er nu en dejlig reklame. Jeg er også ret vild med Molly!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Annelise Frederiksen

Dato : 22-01-03 20:41

I alle de år jeg har haft hund, har jeg aldrig tænkt på om de kunne græde,
men et eller andet sted er det lidt ærgerligt, for så var det måske
hurtigere at finde ud af når der er noget i vejen.
Gad vide om vi de eneste pattedyr der kan græde?
mvh A

---

Fra : Mari

Dato : 22-01-03 22:58

"Annelise Frederiksen" <annelise@anneliselars.dk> skrev i en meddelelse
Kære Annelise!

>KAN EN HUND GRÆDE SOM ET MENNESKE ?

Når hunde f.eks. har smerter, så kan de få tårer i øjnene.
Men om det er udtryk for at de er kede af det, det er jo uvist.
Men tårerne kan flyde.......

/Mari

Fra : Annelise Frederiksen

Dato : 23-01-03 11:37

Hej Marie
Så kan man vel godt sige den kan græde, bare ikke i
sammenligning med mennesker.
mvh A.
"Mari" <alohaloh@min.dol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Når hunde f.eks. har smerter, så kan de få tårer i øjnene.
> Men om det er udtryk for at de er kede af det, det er jo uvist.

---

Fra : Musen

Dato : 23-01-03 14:31

> Hej Marie
> Så kan man vel godt sige den kan græde, bare ikke i
> sammenligning med mennesker.

Ja det er vel ligesom hvis vi plukker øjenbryn eller lignende. Så får vi
også tårer i øjnene, men uden at det er fordi vi græder :ó)

/Musen

Fra : x Vuf x

Dato : 23-01-03 14:42

Thu, 23 Jan 2003 14:31:27 +0100, Musen wrote:

>Ja det er vel ligesom hvis vi plukker øjenbryn eller
>lignende. Så får vi også tårer i øjnene, men uden at
>det er fordi vi græder :ó)

Prøv næste gang at gnide med en isterning først,
så gør det ikke ondt.

Fra : Bjergskoven

Dato : 22-01-03 22:59

"Annelise Frederiksen" <annelise@anneliselars.dk> skrev i en meddelelse
news:2%tX9.32 KAN EN HUND GRÆDE SOM ET MENNESKE ?
> Venlige hilsner Annelise.

Hej Annelise

Nej hunde kan ikke græde.Reklamen med hunden der fælder en tåre,er
computeranimeret, men det er en sød reklame, der rammer os hundemennesker
lige i hjertet.

Så vidt jeg har hørt, er sæler de eneste pattedyr, der kan græde.

Hilsen

Merete

Fra : Annelise Frederiksen

Dato : 23-01-03 11:43

Hej Merete
Det jo gået hen og blevet rigtig spændende.
Mon Zoo ikke kan svare på hvilken pattedyr der kan græde?
Det kunne være jeg skulle prøve at kontakte dem.
mvh A
"Bjergskoven" <info@bjergskoven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lige i hjertet.
>
> Så vidt jeg har hørt, er sæler de eneste pattedyr, der kan græde.

---

Fra : Dharma00

Dato : 30-01-03 04:16

Hej Annelise!!

Nej hunde kan ikke græde ligesom mennesker! Og med hensyn til reklamen -
som jeg selv har været med til at lave, da jeg er træner til
dyremodeller - er tåren fra Molly computerlaver. Så vi har hverken
puttet noget i øjene eller gjort andet ved hende. Og Molly er en meget
dejlig hund - også i virkeligheden Og hvis du lægger mærke til
hvalpen, er det heller ikke den samme, der blev brugt 3, da hvalpene
blev hurtig trætte, shhhh.....

Hej igen!

http://www.kandu.dk/

Fra : x Vuf x

Dato : 30-01-03 05:54

Thu, 30 Jan 2003 03:16:01 GMT, Dharma00 wrote:

> [...]
>dejlig hund - også i virkeligheden Og hvis du lægger mærke til
>hvalpen, er det heller ikke den samme, der blev brugt 3, da hvalpene

Der kan man se bare... Det har jeg slet ikke lagt mærke til.
Men det var vel også meningen, at jeg ikke skulle kunne dét...

Fra : Annelise Frederiksen

Dato : 30-01-03 11:52

Hej
OK jeg lover ikke at sladre til nogen.
Det en dejlig reklame alligevel, hos mig går den i hvert tilfælde direkte i
hjertet.
MVH Annelise.

---