opskrift på Kefkedes
Fra : **LOC**

Dato : 22-01-03 09:29

Opskrift på kefkedes ønskes, gerne med ideer til tilbehør. Vi er blevet lidt
træt af de danske frikadeller, selvom man skulle tro det ikke var muligt...

--
**LOC**

Fra : ram2

Dato : 22-01-03 11:38

"**LOC**" skrev d. 22-01-03 09:29 dette indlæg :
> Opskrift på kefkedes ønskes, gerne med ideer til tilbehør. Vi er
blevet lidt
> træt af de danske frikadeller, selvom man skulle tro det ikke var
muligt...

-----------------------------------
http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/p0480018.html

Ram2

http://www.kandu.dk/

Fra : mcloud

Dato : 22-01-03 11:41

> [...]
blevet lidt
> træt af de danske frikadeller, selvom man skulle tro det ikke var

Her er mit bud på keftedes ,opskriften stammer fra min egen hjemmeside .

Keftedes
Græske Frikadeller
Keftedes er Grækernes svar på vores danske frikadeller.

2 skiver franskbrød
1/2 kop mælk
1 stort løg
750 gram hakket (okse/lamme) kød
2 æg
1 1/2 spsk. hakket persille
1 spsk. citronsaft
1 spsk. olivenolie
100 gram revet Parmesan ost
Salt, peber og oregano
1 kop mel
Olivenolie til stegning

Tilberedning
Skær skorpen af brødskiverne og udblød dem i mælken. Pil løget og hak
det fint. Rør det hakkede kød med løg, æg og persille, citronsaft, 1
spsk olivenolie, parmesanosten, krydderierne og de udblødte brødskiver
til en smidig fars. Lad farsen hvile tildækket i 30 min. Form derefter
farsen til små aflange frikadeller - ca. 1 spsk fars pr. frikadelle -
vend dem i mel og steg dem sprøde i olivenolie - lige akkurat
gennemstegte, men stadig bløde og saftige indeni. Server dem gloende
varme med Ovnstegte Kartofler, Tzatziki og et godt brød.

god fornøjelse og velbekommen

hilsen mcloud

http://www.kandu.dk/

Fra : Ghita

Dato : 22-01-03 14:26

I news:3e2e7529$0$129$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk griflede mcloud:
> Keftedes
> Græske Frikadeller
> Keftedes er Grækernes svar på vores danske frikadeller.

> 1 1/2 spsk. hakket persille

Det er bredbladet persille der bruges i Grækenland, men det fås også i
DK.

--
God bagjul...
Ghita

---

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 22-01-03 18:38

"mcloud" <mcloud.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> god fornøjelse og velbekommen

husk et strejf kanel! Så er du rigtig kommet til Grækenland!

Mvh. Lars