TDC WebSpeed/OnCable
Fra : Onkel Ond

Dato : 21-01-03 23:44

Hej NG

For det første: Er det korrekt opfattet, at WebSpeed og
OnCable er en og samme produkt?
For det andet: Hvis det er tilfældet, kan det så anbefales?
Jeg har OrangeADSL, men det er sgu blevet lige lovlig
pebret, så nu må det stoppe. De har ellers leveret en ganske
stabil service i de små 2 år jeg har brugt dem, (når man lige
ser bort fra deres newsserver, der sutter temmelig hårdt...),
men nu er det altså blevet for dyrt for min i forvejen trængte
økonomi, så nu leder jeg efter alternativer.
WebSpeed ser ud til at stå distancen, i al fald prismæssigt,
men hvordan med stabiliteten?
For det tredje: Hvis det ikke er det samme, hvilket er så bedst?

De venligste hilsner
/Onkel Ond

--
"Og hvis det er OT, så giv en venlig
henvisning til rette sted, istedet for

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-01-03 23:55

"Onkel Ond" <jafj_usenet@hotmail.PUNKTUM.com> skrev i en meddelelse
> For det første: Er det korrekt opfattet, at WebSpeed og
> OnCable er en og samme produkt?

Webspeed er et produkt
OnCable var et brand for firmaet TDC Kabel TV

> For det andet: Hvis det er tilfældet, kan det så anbefales?

Det er vist hverken bedre eller værre end ADSL, for den alm. forbruger
at se.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 22-01-03 09:21

Som jeg ser det, er OnCable selve kabel-tv produktet som man skal have for
at få WebSpeed (http://www.oncable.dk, http://kabeltv.dk/?UniversID=8 ). For
at få WebSpeed skal man være kunde hos TDC Kabel-TV, da WebSpeed ikke som
andre ADSL produkter kører via telefon-nettet, men kører via TDC's kabel
ledningsværk.
Så har du kabel-tv ser det ud til at være rimelige priser, dog kender jeg
ikke til stabilitet, kvalitet m.m. af dette produkt. Dog er jeg kunde hos
TDC Internet hvor jeg har bredbånd (256/128) som jeg til dato ALDRIG har
haft problemer med
Så hvis TDC's WebSpeed har samme kvalitet som TDC's bredbånd, kan jeg kun
anbefale det!

Mvh.
Claus

Fra : Jakob Houkjær

Dato : 22-01-03 10:47

"Claus Rasmussen" <clr@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> andre ADSL produkter kører via telefon-nettet, men kører via TDC's kabel

OnCable-mærket findes ikke længere....
Produkterne hedder nu:
"Kabel-TV / Basis" (TV)
"Kabel-TV / WebSpeed" (Internet)
"Kabel-TV / Selector"

________________
Jakob Houkjær
Jeg repræsenterer med dette indlæg ej TDC Internet

Fra : Onkel Ond

Dato : 22-01-03 11:57

Claus Rasmussen wrote:
> Som jeg ser det, er OnCable selve kabel-tv produktet som man skal
> have for at få WebSpeed (http://www.oncable.dk,
> http://kabeltv.dk/?UniversID=8 ).

Nu, du siger det, så vidste jeg det da egentlig godt :)
Også at OnCable er et afdødt "brand"

> For at få WebSpeed skal man være
> kunde hos TDC Kabel-TV, da WebSpeed ikke som andre ADSL produkter
> kører via telefon-nettet, men kører via TDC's kabel ledningsværk.

:v) Jeg takker for den udførlige forklaring, endskønt det netop er
derfor jeg
søger informationer om produktet. Jeg har ADSL, men vil gerne af med
Orange, hvorfor jeg er ved at undersøge alternativerne, herunder kabel-
modem. Men tak alligevel, jeg ku' ha' været komplet newbie :)

> Så hvis TDC's WebSpeed har samme kvalitet som TDC's bredbånd, kan jeg
> kun anbefale det!

Jamen tak for det, så

Vh
Onkel Ond

Fra : Kim

Dato : 22-01-03 10:28

"Onkel Ond" <jafj_usenet@hotmail.PUNKTUM.com> wrote in message
<Klip>
> WebSpeed ser ud til at stå distancen, i al fald prismæssigt,
> men hvordan med stabiliteten?

Prismæssigt er det kun en 512/128 linie der er billigere end ADSL,
og stabilitet afhænger af hvad du laver, webspeed er en rigtig dårlig linie
og
spille online med, den spiker aht og når alle andre i nærheden skal på så
kan du virkelig mærke at det trækker ned af i hastighed og stabilitet,
disse ting her er oplevet med webspeed i 4600 området siden marts 2002.

Fra : Onkel Ond

Dato : 22-01-03 12:02

Kim wrote:

> Prismæssigt er det kun en 512/128 linie der er billigere end ADSL,

Yep, og det er også sådan en linje jeg har, som jeg gerne vil have
byttet til en anden udbyder, så det passer mig glimrende.

> [...]
> nærheden skal på så kan du virkelig mærke at det trækker ned af
> i hastighed og stabilitet, disse ting her er oplevet med webspeed i

Øøøh... Spiker? Hva' er det nu lige at det er?
Og mht. at alle andre i nærheden skal på, så er jeg bosiddende i en
antenneforening med fortrinsvis ældre beboere, som nok ikke gamer
alt for meget CS, og hvis de gør, (Clan Olde...) så har de jo tid til at
gøre det i dagtimerne, når jeg er på arbejde :)
Men ja, det er da helt klart værd at tage med i overvejelserne.

Tak indtil videre, jeg hører gerne fra flere omkring erfaringer med
stabilitet/kapacitet.

Venligste hilsner
/Onkel Ond

Fra : Kim

Dato : 22-01-03 14:03

> Øøøh... Spiker? Hva' er det nu lige at det er?
<Klip>

Det er når dit ping til serveren hopper op og ned, feks når jeg spiller
så ligger jeg nu med webspeed på ping 50-160, hvor i mod jeg med
ADSL lå stabilt på samme server med ping 50-80,
det har meget at sige når man feks spiller fps online :)

Fra : Kasper Bergh

Dato : 23-01-03 15:24

"Kim" <weed@buzzle.com> wrote in message
> [...]
> ADSL lå stabilt på samme server med ping 50-80,
> det har meget at sige når man feks spiller fps online :)

Sagen er bare den at Webspeed generelt har _lavere_ ping tider end en
tilsvarende hastighed på en ADSL linie. Jeg ville skyde på at du har noget
p2p program eller andet kørende lokalt der forklarer dine ping tider, men
ellers skal du have fat i kundeservice, hvis det vitterligen skulle være din
linie.

mvh
/Kasper
Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet

Fra : Kim

Dato : 23-01-03 19:09

"Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote in message
> Sagen er bare den at Webspeed generelt har _lavere_ ping tider end en
> tilsvarende hastighed på en ADSL linie.

Det har den måske også men ADSL linien har mere stabilt ping,
fordi man har sin egen linie (Min teori),
med Webspeed deler man båndbredde så når nogen i nærheden sætter
download/upload i gang vil man automatisk få spikes på sine ping tider ;)

> Jeg ville skyde på at du har noget
> p2p program eller andet kørende lokalt der forklarer dine ping tider,

Du taler måske af egen erfarning der :)....
nej jeg har ikke og kommer aldrig til at have et p2p program installerede på
min maskine, livet er for kort til p2p programmer :)

> men
> ellers skal du have fat i kundeservice, hvis det vitterligen skulle være
din
> linie.

Hvis du udelukker min teori med delt båndbredde så vil jeg da hive fat i
dem.

Fra : Kasper Bergh

Dato : 23-01-03 19:35

> Det har den måske også men ADSL linien har mere stabilt ping,
> fordi man har sin egen linie (Min teori),

Den har intet hold på sig. På ADSL deler du også linien efter centralen, og
der er præcis de samme tekniske forhold for overbelastning af linierne. Så
den kan jeg godt skyde ned.

> med Webspeed deler man båndbredde så når nogen i nærheden sætter
> download/upload i gang vil man automatisk få spikes på sine ping tider ;)

Nej - det har intet med det og gøre, og det er en ganske udbredt legende,
som er sand specielt i visse dele af USA fordi firmaerne oversælger
båndbredden helt vildt - men det gælder også for ADSL "over there". Det har
overhovedet intet på sig i forbindelse med Webspeed medmindre der er kommet
så mange nye kunder så hurtigt at der er en linie der er overbelastet et
sted - men det er ikke anderledes end på en hvilket som helst anden
forbindelse og så bliver kapiciteten opgraderet.

> Du taler måske af egen erfarning der :)....

Taler af erfaring fra support og alle de folk der ringer med
"hastighedsproblemer". Nogle har vitterligen problemer af varierende (og
ofte svært lokaliserbare) karakter, men de fleste har en søn der har inst.
Kazaa eller forsøger at spille online med 3 computere samtidigt på en
128kbit upstream osv.

> nej jeg har ikke og kommer aldrig til at have et p2p program installerede

> min maskine, livet er for kort til p2p programmer :)

Fornuftigt =)

> Hvis du udelukker min teori med delt båndbredde så vil jeg da hive fat i
> dem.

Den kan jeg bestemt udelukke. Enhver supporter "hader" hastigheds- og
pingproblemer fordi så mange af dem skyldes firewalls, Kazaa,
Antivirusprogrammer, osv. osv. på kundens computer, og derfor er du ofte ude
for at mange supportere siger at det skyldes noget på din egen computer, men
hvis du fx har prøvet med en ren installation af Windows og har problemer så
er det jo et meget overbevisende argument =) Insister på at få en tid hvor
en supporter ringer tilbage til dig hvis ham/hende du får fat i ved opkaldet
ikke kan hjælpe og ikke selv tilbyder det.

Fra : Kasper Bergh

Dato : 23-01-03 19:45

"Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote in message

<snip>

Glemte lige - du bruger vel forhåbentligt netkort og ikke USB? For hvis du
bruger USB kan jeg godt forstå du har spikes.

Fra : Kim

Dato : 23-01-03 20:11

"Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote in message
> Glemte lige - du bruger vel forhåbentligt netkort og ikke USB? For hvis du
> bruger USB kan jeg godt forstå du har spikes.

Jep jeg har almindligt netkort i, jeg har hørt alt for mange have problemer
med
deres forbindelse når de bruger USB porten på deres surfboard,
jeg takker for din info i dit forrige indlæg, og så må jeg vist til at
fortælle nogle
venner at det ikke passer det med delt båndbredde :)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-01-03 17:16

"Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> skrev i en meddelelse
> [...]
centralen, og
> der er præcis de samme tekniske forhold for overbelastning af

Contention algoritmerne betyder vel at der er en klar teknisk forskel på
de to, der i høj grad kan have indvirkning på latency

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Kasper Bergh

Dato : 26-01-03 00:21

> Contention algoritmerne betyder vel at der er en klar teknisk forskel på
> de to, der i høj grad kan have indvirkning på latency

Såfremt du ikke tager højde for det - så absolut. Der er jo tekniske
forskelle, men faktum og bundlinie er at hans linie ikke skal have den
opførsel han beskriver på Webspeed. Og det er jo det essentielle i den her
debat.

Fra : Jens

Dato : 27-01-03 02:32

"Kim" <weed@buzzle.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> med Webspeed deler man båndbredde så når nogen i nærheden sætter
> download/upload i gang vil man automatisk få spikes på sine ping tider ;)

Korrekt at man deler båndbredde. Der er bare så meget at dele af, så det
ikke burde være noget problem medmindre at forbindelsen er over-
over-solgt.
Du deler også båndbredde med andre ADSL brugere, deri er der ingen forskel.

Jens