Hvad er Danske Bank gode til?
Fra : Bafomet

Dato : 10-03-01 18:59

En reklame fra Danske Bank: Vi gør det vi er gode til.

Der findes ikke noget mere givende end at være med børn og sende dem vider i
livet.

Er det børn de er gode til eller hva`?

Fra : Casper Lyngsø

Dato : 10-03-01 19:39

Er du fuld? Eller vrøvler du altid?

Fra : Bafomet

Dato : 11-03-01 02:17

Det var Danske Bank vi snakkede om, er det ikke dem der vrøvler når de
snakker om at være gode til børn i reklamen. Skulle de ikke være gode til
kunder? Mener de deres kunder er børn? I så fald tjener de penge på børn.
Er det deres ansatte de kalder børn? Ikke særlig rart for de ansatte. Og
børnearbejde er endda forbudt.

Skriver du i en kapacitet fra Aalborg Universitets Center, når du anklager
folk for fuldskab?

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 11-03-01 07:46

Bafomet wrote:

> [...]
> Er det deres ansatte de kalder børn? Ikke særlig rart for de ansatte. Og

Jeg tror ikke, du forstår reklamerne for Danske Bank. I hvert fald
prøver du at forstå dem på en anden måde, end jeg gør.

Jeg mener, de finder eksempler på nogle mennesker, som gør noget, de
er gode til. De har altså fundet f.eks. en dagplejer, som passer børn,
fordi hun er god til at passe børn. I andre reklamer har det bl.a.
været en mekaniker.
Banken påstår så, de gør det, de er gode til. Lettere omskrevet mener
de altså, de er gode til det, de nu laver, men de nævner faktisk intet
om, hvad det er.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Casper Lyngsø

Dato : 11-03-01 11:10

hmmm, nedenstående er stadig vrøvl. Du skriver nogle meget korte indlæg en
gang imellem, som overhovedet ikke giver menning. Hvis du nu uddybede dine
posts, kunne det være vi kunne få en ordentlig diskussion. Det ser ud til,
at min provokation hjalp lidt, nu har du skrevet fem linier.

> [...]
> børnearbejde er endda forbudt.

> Skriver du i en kapacitet fra Aalborg Universitets Center, når du anklager

slap af, jeg skrev netop ikke nogen signatur. Der er immervæk 12.000
studerende på AAU. Jeez!

Caz, just a ordinary guy...

Fra : Bafomet

Dato : 11-03-01 13:51

> [...]
> posts, kunne det være vi kunne få en ordentlig diskussion. Det ser ud til,
> at min provokation hjalp lidt, nu har du skrevet fem linier.

Jeg vil nødig overskride folks koncentrationsevne.
Folk har en tendens til at gribe fat i noget andet end hovedbudskabet og
interessere sig for en lille kæphest.
Derfor: to the point.

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 10-03-01 19:50

Bafomet wrote:

> En reklame fra Danske Bank: Vi gør det vi er gode til.
>
> Der findes ikke noget mere givende end at være med børn og sende dem vider i
> livet.
>
> Er det børn de er gode til eller hva`?

Det siger reklamerne ikke så meget om. Personligt tror jeg, de er gode
til at tjene penge.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 11-03-01 22:14

"Borge Rahbech Jensen"
SNIP

> Det siger reklamerne ikke så meget om. Personligt tror jeg, de er gode
> til at tjene penge.
>
> Med venlig hilsen
>
> Børge Rahbech Jensen
**********
Aflønne bestyrelsesmedlemmer ? )

Sorry: Kunne ikke lade være

--

/Jens S., Esbjerg

Fra : Jon Loldrup

Dato : 23-03-01 21:19

Du er vel godt klar over, med dig selv, hvad de mener med deres
reklame? Jeg mener, hvor dum kan man være?

Og da jeg går ikke ud fra at du er dum, så jeg gætter på at du godt
ved hvad deres pointe med reklamen er, og hvad det egentligt er de
virkeligt mener, korrekt?

Så hvad er det du vil diskuttere, når du fremsætter det som om du slet
ikke har forstået reklamen?

At de laver åndsvage reklamer?

Eller?

Skal jeg gætte videre til jeg rammer rigtigt?

Af hensyn til tingenes klarhed synes jeg personligt godt at indlæg i
gruppen her må fremstå lidt klarere med deres budskab/emne/spørgsmål.

mvh Jon Loldrup

Fra : Bafomet

Dato : 23-03-01 23:46

"Jon Loldrup" <loldrup@mail.dk> wrote in message
> Så hvad er det du vil diskuttere, når du fremsætter det som om du slet
> ikke har forstået reklamen?
>
> At de laver åndsvage reklamer?

Hvad søren for dig lige på den tanke?
Er det noget du selv havde en mening om i forvejen eller er det min
formulering, der får dig til at danne den mening?