Problemer med sockets og classes ?
Fra : Mads Jensen

Dato : 21-01-03 21:03

Hej

Jeg har lavet et mail program, som er bygget op med en class i PHP, som har
funktioner bygget ind i sig til at logge in/out, læse mails, og sige hvor
mange mails, der er på serveren.

Det er lavet på den måde, at jeg først åbner en connection fra class'en
funktion, og derefter prøve at læse en mail, men det fejler

Kan det have noget med åbne socket connections mellem funktioner at gøre ?

Mange tak på forhånd!

/Mads

Fra : Niels Andersen

Dato : 21-01-03 22:45

Mads Jensen wrote in <b0k92j$mvo$1@sunsite.dk>:
> Det er lavet på den måde, at jeg først åbner en connection fra class'en
> funktion, og derefter prøve at læse en mail, men det fejler
>
> Kan det have noget med åbne socket connections mellem funktioner at gøre ?

Er du sikker på at du får overført din socket til den funktion hvor du
bruger den?

Hvilken fejl får du?

--
Mvh.
Niels Andersen

Fra : Mads Jensen

Dato : 22-01-03 22:06

Hej

> Er du sikker på at du får overført din socket til den funktion hvor du
> bruger den?
>
> Hvilken fejl får du?
Ikke nogen, den timer bare ud.

Ja, mine funktioner ser f.eks. sådan her ud:

<?php

class mail {
function connect(....){
//do connect
return $conn;
}
function login($conn, ...){
// do login
}
function command{$conn,$command}
// udfør kommando!
}
}

?>

/mads

Fra : Larz

Dato : 22-01-03 22:22

> Ikke nogen, den timer bare ud.
>
> Ja, mine funktioner ser f.eks. sådan her ud:
>
> <?php
>
> class mail {
> function connect(....){
> //do connect
> return $conn;
> }
> function login($conn, ...){
> // do login
> }
> function command{$conn,$command}
> // udfør kommando!
> }
> }

Ikke særligt class agtigt...

Den skulle nok se sådan ud:

class mail
{
var $connection = NULL;
function connect()
{
// do connect
$this->connection = $conn;
}

function login(...)
{
// gør noget med $this->connection
}

// osv you get the drift :)
}

HDH

-
Lars
http://coder.dk/sohofaq.php - Uofficiel WOL SOHO 77 FAQ
To mail me remove your pants.

Fra : Mads Jensen

Dato : 24-01-03 20:49

hej

hvis nogen vil se koden til klassen, ligger den her:
http://php.disney-comcis.dk/source.php

/mads