/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Stofa - mister ip og forbindelse?!?
Fra : Trygleren [9000]


Dato : 21-01-03 19:53

Hej gruppe,

jeg har en kammerat der døjer utrolig meget med sit stofanet i Hjørring.
Næste hver anden time (nogle gange hyppigere) mister netkortet sin tildelte
ip og han bliver smidt af nettet - dvs. al http-trafik, mail osv bliver
lukket af. Nogle gange hjælper det at genstarte maskinen, andre gange
maskine samt modem. Han har det nye Motorolamodem. Styresystemet er pt.
Windows XP, men den var også gal i Win98SE. Vi har desuden prøvet med
forskellige netkort.
Det sker tit når vi spiller Diablo II over internettet. Ofte har vi kørt med
GameVoiceShare(internet-voicechat) i baggrunden, men det sker også når denne
ikke kører. Vi har sågar prøvet at han blev smidt af, men stadig kunne tale
med mig!!!
Stofa siger der ingen fejl er, og der har været en tekniker ude flere gange
og trække nye ledninger og skifte stik, etc. Vi står nu rådvilde tilbage, og
fatter... ja, minus.
Det der helt præcist sker, er at al net falder væk og tjekker han ip'en,
hedder den 0.0.0.0.

Nogen der har oplevet noget lignende, eller har nogle ideer?

NB. Stofa i Hjørring gør brug af dynamiske ip'er (der er vist nogle steder
det stadig er faste).

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk




 
 
UlleDulle (22-01-2003)
Kommentar
Fra : UlleDulle


Dato : 22-01-03 19:10

On Tue, 21 Jan 2003 19:53:26 +0100, "Trygleren [9000]"
<Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> wrote:

>Hej gruppe,
>
>jeg har en kammerat der døjer utrolig meget med sit stofanet i Hjørring.
>Næste hver anden time (nogle gange hyppigere) mister netkortet sin tildelte
>ip og han bliver smidt af nettet - dvs. al http-trafik, mail osv bliver
>lukket af. Nogle gange hjælper det at genstarte maskinen, andre gange
>maskine samt modem. Han har det nye Motorolamodem. Styresystemet er pt.
>Windows XP, men den var også gal i Win98SE. Vi har desuden prøvet med
>forskellige netkort.
>Det sker tit når vi spiller Diablo II over internettet. Ofte har vi kørt med
>GameVoiceShare(internet-voicechat) i baggrunden, men det sker også når denne
>ikke kører. Vi har sågar prøvet at han blev smidt af, men stadig kunne tale
>med mig!!!
>Stofa siger der ingen fejl er, og der har været en tekniker ude flere gange
>og trække nye ledninger og skifte stik, etc. Vi står nu rådvilde tilbage, og
>fatter... ja, minus.
>Det der helt præcist sker, er at al net falder væk og tjekker han ip'en,
>hedder den 0.0.0.0.
>
>Nogen der har oplevet noget lignende, eller har nogle ideer?
>
>NB. Stofa i Hjørring gør brug af dynamiske ip'er (der er vist nogle steder
>det stadig er faste).


Jeg havde et lignende problem som jeg fandt løsningen på. Mit problem
var min Zone Alarm (firewall). Når jeg pludselig mistede forbindelsen,
kunne jeg se, at der var blokeret for en ip, der er 10.3.xxx.xxx. Jeg
tilføjede denne ip som en trusted ip, og siden har jeg ikke haft
problemer. Jeg mener, at ip-adressen tilhører mit modem, men jeg er
ikke sikker.

Mvh Ulrich

Trygleren [9000] (23-01-2003)
Kommentar
Fra : Trygleren [9000]


Dato : 23-01-03 13:04

> Jeg havde et lignende problem som jeg fandt løsningen på. Mit problem
> var min Zone Alarm (firewall)

Det løste sørme problemet. Takker og bukker mange gange =)

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk




Martin Højriis Krist~ (23-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 23-01-03 13:31

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e2fdad4$0$83830$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Jeg havde et lignende problem som jeg fandt løsningen på. Mit
problem
> > var min Zone Alarm (firewall)
> Det løste sørme problemet. Takker og bukker mange gange =)

Vil det sige at du har haft tekniker ude og rode rundt inden du tjekkede
din egen opsætning.. Tsk tsk tsk.. Hvis jeg var Stofa ville jeg
fakturere jer for besværet.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



UlleDulle (23-01-2003)
Kommentar
Fra : UlleDulle


Dato : 23-01-03 19:32

On Thu, 23 Jan 2003 13:30:54 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> skrev i en
>meddelelse news:3e2fdad4$0$83830$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> > Jeg havde et lignende problem som jeg fandt løsningen på. Mit
>problem
>> > var min Zone Alarm (firewall)
>> Det løste sørme problemet. Takker og bukker mange gange =)
>
>Vil det sige at du har haft tekniker ude og rode rundt inden du tjekkede
>din egen opsætning.. Tsk tsk tsk.. Hvis jeg var Stofa ville jeg
>fakturere jer for besværet.

Hvis du læste mit indlæg, giver svaret sig selv. NEJ, jeg har ikke
haft en tekniker ude. Som jeg skrev, fandt jeg selv problemet og løste
det.

Martin Højriis Krist~ (23-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 23-01-03 19:42

"UlleDulle" <ufc@FJERNMIGsol.dk> skrev i en meddelelse
news:mfb03vo7j11db9h4ocq7hcphrd1nneka92@4ax.com...
> Hvis du læste mit indlæg, giver svaret sig selv. NEJ, jeg har ikke
> haft en tekniker ude. Som jeg skrev, fandt jeg selv problemet og løste
> det.

Jo, jeg læste dit indlæg. Jeg har intetsteds påstået at du har haft en
tekniker ude.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



jens (01-02-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 01-02-03 01:39


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3e2fe306$0$83829$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> skrev i en
> meddelelse news:3e2fdad4$0$83830$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > > Jeg havde et lignende problem som jeg fandt løsningen på. Mit
> problem
> > > var min Zone Alarm (firewall)
> > Det løste sørme problemet. Takker og bukker mange gange =)
>
> Vil det sige at du har haft tekniker ude og rode rundt inden du tjekkede
> din egen opsætning.. Tsk tsk tsk.. Hvis jeg var Stofa ville jeg
> fakturere jer for besværet.
>
> --
> Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
> Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Martin har du en dual maskine, eller er det et nyt stereo tastatur du har
fået ?

mvh Jens



Martin Højriis Krist~ (01-02-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 01-02-03 05:15

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
news:b1f502$8c8$1@news.net.uni-c.dk...
> Martin har du en dual maskine, eller er det et nyt stereo tastatur du
har
> fået ?

Hvad snakker du om?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Knud Gert Ellentoft (01-02-2003)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 01-02-03 14:39

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev :

>Hvad snakker du om?

At dine indlæg jævnligt kommer i stereo.

Message-ID: <news:3e2fe306$0$83829$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>
Message-ID: <news:3e2fe07e$0$83824$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>
for eksempel.

--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Martin Højriis Krist~ (23-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 23-01-03 13:31

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e2fdad4$0$83830$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Jeg havde et lignende problem som jeg fandt løsningen på. Mit
problem
> > var min Zone Alarm (firewall)
> Det løste sørme problemet. Takker og bukker mange gange =)

Vil det sige at du har haft tekniker ude og rode rundt inden du tjekkede
din egen opsætning.. Tsk tsk tsk.. Hvis jeg var Stofa ville jeg
fakturere jer for besværet.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408526
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste