Hamsteren er syg, hva nu?
Fra : Henning Lund

Dato : 21-01-03 19:17

2003-01-21 19:13:23 {d08} cArtFile.ReadSize: Win32 Error. Code: 131.
Der blev forsøgt at flytte en filpointer til før begyndelsen af filen.

Hva mener bæstet egentlig med det, den kan jeg ikke tyde, nogen hjælp at
hente her i gruppen?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 21-01-03 19:28

Henning Lund wrote:

> [...]
> Der blev forsøgt at flytte en filpointer til før begyndelsen af filen.
>
> Hva mener bæstet egentlig med det, den kan jeg ikke tyde, nogen hjælp at

Har en af dine grupper vokset sig større end 2 GB ?

Morten Brynjolf

Fra : Henning Lund

Dato : 21-01-03 20:36

Morten Brynjolf skrev:
> Har en af dine grupper vokset sig større end 2 GB ?

Det ser dælme sådan ud, jeg prøver lige en manuel purge, i scriptet jeg
benytter er der ellers purge i, men det må tilsyneladende ikke virke
efter hensigten.
Tak for svaret/hjælpen.

Fra : Dino

Dato : 22-01-03 16:32

Den 21-1 2003 skrev Henning Lund i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Det ser dælme sådan ud, jeg prøver lige en manuel purge, i scriptet jeg
> benytter er der ellers purge i, men det må tilsyneladende ikke virke
> efter hensigten.

I hvor mange dage beholdes artikler? Måske i alt for lang tid?

Konfiguration/Lokale Servere/NNTP.
Konfiguration/News:../Nyhedsgrupper/gruppenavn/Indstillinger.

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Henning Lund

Dato : 22-01-03 18:09

Dino skrev:

> I hvor mange dage beholdes artikler? Måske i alt for lang tid?

Hej Dino, ja det er måske det der er galt, jeg har egentlig aldrig rørt
ved nedenstående indstillinger.

> Konfiguration/Lokale Servere/NNTP.

Står til 30
dage

> Konfiguration/News:../Nyhedsgrupper/gruppenavn/Indstillinger.

Der er feltet tomt.

Noget jeg skal ind og rette på?

Fra : Dino

Dato : 22-01-03 18:40

Den 22-1 2003 skrev Henning Lund i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Står til 30 dage

> Der er feltet tomt.
>
> Noget jeg skal ind og rette på?

Hvis der generelt er problem med for store datafiler, så synes jeg du skal
ændre 30 til en 10-20 dage. Men hvis det kun er den gruppe - eller nogle
enkelte grupper - så synes jeg, du skal ændre det i gruppeindstilling.

Fra : Henning Lund

Dato : 22-01-03 18:49

Dino skrev:

> Hvis der generelt er problem med for store datafiler, så synes jeg du
> skal ændre 30 til en 10-20 dage.

Hermed gjort som en test.

Men hvis det kun er den gruppe -
> eller nogle enkelte grupper - så synes jeg, du skal ændre det i
> gruppeindstilling.

Jeg lurer lige lidt på hvad der sker, ellers er der jo den mulighed på
de enkelte grupper.

Tak for hjælpen.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 22-01-03 18:47

Henning Lund skrev:

>Står til 30
>dage

>Der er feltet tomt.
>
>Noget jeg skal ind og rette på?

Det burde der ikke være. Tomt betyder at de ovennævnte 30 dage gælder.

Jeg har oplever (2 gange) at Hamster laver noget rod, så en mappe
fylder oger 2GB, men ved at lade en anden Hamster hente hele mappen,
kom den ned på omkring 10%

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Henning Lund

Dato : 22-01-03 19:30

Kaj Svenningsen skrev:

> Det burde der ikke være. Tomt betyder at de ovennævnte 30 dage gælder.

Hmmm det har åbenbart altid været sådan, eller der er måske sket noget
ved div opdateringer af Hamsteren.

> Jeg har oplever (2 gange) at Hamster laver noget rod, så en mappe
> fylder oger 2GB, men ved at lade en anden Hamster hente hele mappen,
> kom den ned på omkring 10%

Aha, nu holder jeg ikke dyr i flok, så det kan jeg ikke lige prøve af

Det er forresten første gang i den tid jeg har haft Hamsteren, at den
laver det nummer med at overskride 2GB.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 22-01-03 19:41

Henning Lund skrev:

>Aha, nu holder jeg ikke dyr i flok, så det kan jeg ikke lige prøve af

Alt andet er dyrplageri.

>Det er forresten første gang i den tid jeg har haft Hamsteren, at den
>laver det nummer med at overskride 2GB.

Den første gang min lavede det stunt, havde den heller aldrig gjort
det før.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 22-01-03 22:17

Kaj Svenningsen, du skrev:

> Den første gang min lavede det stunt, havde den heller aldrig gjort
> det før.

Doh.

--
Henrik
No script, no fun.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 22-01-03 22:39

Henrik K Hansen skrev:

>Doh.

Tingene skal undertiden forklares helt fra bunden af.

Fra : Henning Lund

Dato : 23-01-03 19:48

Kaj Svenningsen skrev:

> Tingene skal undertiden forklares helt fra bunden af.

Hehe sjældent man ser dig fanget i et hjørne Kaj.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 23-01-03 20:26

Henning Lund skrev:

>Hehe sjældent man ser dig fanget i et hjørne Kaj.

Jeg føler mig ikke fanget. Jeg forklarer HKH at HLA ikke er så kvik.

Fra : Henning Lund

Dato : 23-01-03 21:03

Kaj Svenningsen skrev:

> Jeg føler mig ikke fanget. Jeg forklarer HKH at HLA ikke er så kvik.

Njae så vidt jeg kunne se fangede HKH KS i en lille sprogspaser, at så
HLA ikke er så kvik kan der skrives bøger om.