Reperation og Garanti
Fra : Henrik \(4000\)

Dato : 21-01-03 10:13

Hej

Jeg har lige læs om Allig8or, der har fået sit fjernsyn repareret for den
samme fejl 3 gange.

Nu kommer jeg så til at tænke på min mobil telefon, som har været til
repration 2 gange, hvor det begge gange var umuligt at læse hvad der stod på
displayet, på mine reparations sedler står bare " komponent udskiftet" er
det ikke umuligt for mig at bevise at det, hvis det sker igen, er den samme
fejl ?

Er reparatøren forpligtet til at skrive hvad fejlen præcist er, eller er
komponent udskiftet nok?, det kan jo være hvad som helst. Hvis reparatøren
er forpligtet til mere udførlig forklaring, hvilke krav skal man så stille
ved indleveringen for at være sikker på, at det kommer med, evt. nogle §'er.

Med venlig hilsen
Henrik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-01-03 15:28

Henrik (4000) skrev:

>displayet, på mine reparations sedler står bare " komponent udskiftet" er
>det ikke umuligt for mig at bevise at det, hvis det sker igen, er den samme
>fejl ?

Jo. Problemet er omtalt her:

   http://www.fs.dk/jura/fjura/jb96/96010000.htm#2.

--
Bertel

Fra : Thunderbird @ 7100

Dato : 21-01-03 17:43

On Tue, 21 Jan 2003 15:27:36 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamfor@lundhansen.dk> wrote:

>Jo. Problemet er omtalt her:
>
>   http://www.fs.dk/jura/fjura/jb96/96010000.htm#2.

Mange tak det stod jeg nemlig og godt kunne bruge såfremt at min mobil
telefon skabte sig igen ud over de 2 gange den har gjort det indtil
videre idet at der står bare står "elektronik" på min regning fulgt af
en pris.
Flemming Jacobsen