Radeon 9700/9500
Fra : Kent Hansen

Dato : 21-01-03 12:57

Davs!

Jeg har forgæves forsøgt at hjælpe en ven med at installere hans Radeon
9700/9500

ATI skriver på deres officielle side, at man skal installere driveren først
og derefter ATI Control Panel. Det har vi så også gjort, men efter genstart
kommer der en alvorlig fejl, og man anbefales at lukke computeren?!?

Vi har efterhånden prøver alle tænkelige tricks, men stadig uden held.

I øvrigt kører han XP Pro

Nogen der kan hjælpe, inden han kaster kortet ud af vinduet?

På forhånd tak!

Kent

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-01-03 13:03

"Kent Hansen" <kent-hansen@esenet.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> computeren?!?

> I øvrigt kører han XP Pro
>
> Nogen der kan hjælpe, inden han kaster kortet ud af vinduet?

Start med at liste hvad der står i den alvorlige fejl. Det kunne være den
hintede til hvilken fil der var problemer med.

Hvilke drivere har I brugt? Dem på nettet eller dem som fulgte med?

--
Bjarke Andersen

Fra : jørn larsen

Dato : 21-01-03 14:51

> - - -Nogen der kan hjælpe, inden han kaster kortet ud af vinduet?
--------------------------------
Så må han da gerne kaste det hen til mig, men læs lige her først, måske det
hjælper, måske ikke :
Da jeg nylig installerede mit R8500LE (havde nvidia før) blev alt, hvad der
lignede tidligere grafik-drivere afinstalleret undtaget standard VGA-driver.
Efter genstart og defragmentering af (i mit tilfælde) drev C, indsatte jeg
kortet, lod windows finde det og installerede, ligesom du gjorde, først
driver og derpå controlpanel, begge hentet på ATI's hjemmeside. Det gik helt
imod forventning (man har jo hørt så meget) uden nogetsomhelst problem. (
har Win98SE )

mvh Jørn

Fra : Jacob

Dato : 21-01-03 18:17

"Kent Hansen" <kent-hansen@esenet.dk> wrote in message news:3e2d3569$0$169
> [...]
genstart
> kommer der en alvorlig fejl, og man anbefales at lukke computeren?!?

Prøv at starte forfra, det er i den forbindelse vigtigt at afinstallere det
allerede
installerede software/drivere. Jeg har selv lige installeret et sapphire
9500, der
var et program til afinstallation af drivere på den medfølgende cd.
Genstart herefter computeren. når computeren starter op igen finder
Win XP højst sandsynligt selv ny hardware, afbryd denne installation (klik
afbryd eller lignende). Herfeter installeres driverne, der genstartes,
og alt burde køre efter hensigten.

Håber det hjælper.

Jacob