Overclocking og fejl ved opdatering af nVi~
Fra : Uther

Dato : 21-01-03 10:06

Hej med jer : )

Efter jeg har opdateret den nyeste nVidia driver fra 40.72 til 41.09 får jeg
en RunDLL fejl ved opstart af min win2k maskine. Den skriver:

Fejl under indlæsning af NvQTwk
Det angivne modul kunne ikke findes

Jeg har et Geforce2 Mx400 kort, som jeg har overclocket en smule ved hjælp
af coolbits og et tweakprogram (ikke vildt meget men en anelse)

Det ser ud til at driveren er korrekt installeret, da oplysningerne
omdriveren i enhedshåndteringen skriver at nye versionsnummer under driver.
Jeg prøvede efterfølgende også at downloade en af nVidias screensavere -men
den skriver at den ikke kan installere den og køre den. Kan der være en
sammenhæng?

Er der nogen som kan hjælpe med at få opstartsfejlbeskeden væk?
Og er det nogen som kan fortælle mig om alt virker som det burde?

Uther

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-01-03 10:49

"Uther" <uther@sol[fjern].dk> crashed Echelon writing

> Er der nogen som kan hjælpe med at få opstartsfejlbeskeden væk?
> Og er det nogen som kan fortælle mig om alt virker som det burde?

Når du installerer ny driver skal du huske og afinstallere den gamle først.

--
Bjarke Andersen

Fra : JH

Dato : 21-01-03 12:43

Uden at ville mudre vandene alt for meget til (som Bjarke skriver, er du nok
godt rustet ved at afinstallere gammel drv først) så vil jeg gerne tilføje,
at jeg har haft lidt småfejl her & der på et GF4 ti4600 efter instal af
41.09, så jeg er hoppet tilbage på 40.72, der kører fejlfrit.

Fra : Uther

Dato : 21-01-03 13:05

Er det ikke noget at hente i den nye driver?
nVidia skriver på deres hjemmeside at der er øget performance på 25 %
Det synes jeg da er en god grund til at skifte... men hvis det ikke passer
skifter jeg da bare tilbage.

http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_41.09

Fra : JH

Dato : 21-01-03 13:11

Jovist er der så....til eksempel kan nævnes Need4Speed HP2 - kører hurtigere
i 1280x1024@32bit....
men 25% er en mild overdrivelse - i ovennævnte eksempel vil jeg vurdere det
til ca 10%.
Mao ikke nok til at den er et must.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-01-03 14:04

> [...]
> nVidia skriver på deres hjemmeside at der er øget performance på 25 %
> Det synes jeg da er en god grund til at skifte... men hvis det ikke

De 25% er nok mere gennemsnittet for hele Nvidia serien. Det afhænger jo af
hvilken GPU man kører med.

--
Bjarke Andersen