Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forstørrelsesapparat
Fra : Peter Hansen

Dato : 20-01-03 23:18

Hej Gruppe

Jeg har i gemmerne fundet et mindre oldfund. Jeg er fotoentutiast, men
har aldrig selv beskæftiget mig med fremkaldelse. Jeg ville derfor
høre om nogen kunne fortælle mig om følgende overhovedet repræsenterer
nogen som helst værdi. Et "Meopta Opemus forstørrelses app. med et
Meopta Belar 1:4,5 F=5mm.

Mvh
Peter

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 20-01-03 23:47

Peter Hansen wrote:

> [...]
> høre om nogen kunne fortælle mig om følgende overhovedet repræsenterer
> nogen som helst værdi. Et "Meopta Opemus forstørrelses app. med et

Uden at love dig noget, så vil jeg foreslå, at du prøver at
sende en e-mail til Leif Langgaard, han gør det i handel med
sådanne gamle sager...

langgaard@klarupnet.dk

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Leif Elsborg

Dato : 21-01-03 14:18

> [...]
klip

Hej Peter

desværre så har et forstørrelsesapparat af mærket Opemus ingen værdi, og det
vil være meget svært at sælge.

Mvh. Leif

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 21-01-03 17:59

Hej

Handel, eller brugsværdi ?

Der er ingen penge i en Opemus, men der er god brugsværdi, mange gode
billeder er lavet på en Opemus.
Mange har skiftet deres Opemus ud med andre "finere" mærker, men er dog
kommet til den konklusion, at der ikke er den store forskel, på apparaterne,
når vi taler om hobbyfotografering !
Du kan sagtens lave glimrende s/h billeder med den, men hvis du vil være
mere magelig, kan du udskifte optikken med en mere lysstærk type, dette vil
lette valg af udsnit og skarphedsindstillingen.

Hvis du vil i gang med at lave billeder, så vil jeg da gerne give råd og
vejledning, dette er også helt gratis,

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Sven Ole Pedersen

Dato : 22-01-03 22:35

Kan få brugsværdi i disse digitaldage: http://www.arch-pix.dk/opemus/dk/
mvh
Sven Ole Pedersen

"www.analogfoto.dk L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e2d7b64$0$75294$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

Fra : Peter Hansen

Dato : 22-01-03 22:38

Tusind tak for de mange svar. Det er rart at vide at det har noget
brugsværdi da jeg faktisk overvejer at prøve lidt s/h fremkaldelse.
Ved dog ikke helt hvad jeg behøver af udstyr for at starte op.