E-Mail
webnoob 5265
Egen news-server
Fra : Henning

Dato : 20-01-03 20:54

Hvilken server-software kan anbefales?
Har prøvet Hamster, men databasen crasher tilsyneladende, når den
overstiger 2G.
Hvilke "let opsættelige" kan foreslåes?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-01-03 22:09

Henning <newsmail@mailme.dk> writes:

> Hvilken server-software kan anbefales?

Jeg bruger INN, og er generelt glad for den. Den findes til de fleste
former for Unix.

> Har prøvet Hamster, men databasen crasher tilsyneladende, når den
> overstiger 2G.

INN kan godt håndtere grupper med mere end 2 GB - hvordan det foregår
afhænger af hvilken storagemetode man bruger.

> Hvilke "let opsættelige" kan foreslåes?

Let at sætte op ... hmmm, nej det kan man vist ikke umiddelbart kalde
INN, hvis man ikke har prøvet det før.

--
Jacob - www.bunk.cc
Most burning issues generate far more heat than light.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 20-01-03 23:00

Således skrev Henning <newsmail@mailme.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Mon, 20 Jan 2003 20:54:02 +0100:

>Hvilken server-software kan anbefales?
>Har prøvet Hamster, men databasen crasher tilsyneladende, når den
>overstiger 2G.
>Hvilke "let opsættelige" kan foreslåes?

Hvis det skal være til en windowsvariant, har jeg faktisk kun hørt om
Dnews, der lader til at være en nogenlunde robust størrelse, der kan
klare så store datamængder, som du åbenbart har brug for.

Den er dog ikke gratis.

<http://netwinsite.com/dnews.htm>

Det kan godt være at det kan betale sig at kigge på INN til en linux,
som Jacob anbefaler, eller Diablo.

Knud
--
"Klingon function calls do not have 'parameters' - they have
'arguments' -- and they ALWAYS WIN"