Prag og oversvømmelse ??
Fra : karina

Dato : 19-01-03 21:27

Hej!
Min kæreste og jeg vil gerne til prag her til sommer, og vi vil gerne høre
om der er nogle som ved om der stadig er oprydningsarbejde igang efter
oversvømmelserne.
Altså vi vil gerne undgå at mange attraktioner er lukket pga af renoveringer
mv.

mvh Karina

Fra : Niklas

Dato : 19-01-03 22:12

"karina" <karinamail@yahoo.dk> skrev i en meddelelse news:3e2b0975$0$71603$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> oversvømmelserne.
> Altså vi vil gerne undgå at mange attraktioner er lukket pga af renoveringer

Prag er min svigerfamilies hjemsted.
Vi kommer der flere gange årligt.
Prag er normal på turistplan.
Der er noget kulturarv der er gået tabt.
Men det afhænger jo også af hvad I går efter.
Til sommer vil næsten alle skader være udbedret.

Fortæl om Jeres ønsker........hvad I rejser ned for at se og jeg skal blive mere specifik.

Venligst

Niklas

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-01-03 01:16

Niklas <niklasthedolphin@yahoo.dk> skrev:

[ ... ]
> Fortæl om Jeres ønsker........hvad I rejser ned for at se og jeg
> skal blive mere specifik.

Du skulle vel ikke også have information om Ceske Krumlov (stavning
??).

Vi er to par der har tænkt at køre dertil i slutningen af juni måned.
Vi regner med bare at køre derned og så finde et eller andet pensionat
eller lignende i byen eller den aller nærmeste omegn.

Vi regner med en uge i Ceske Krumlov og derefter en uge i nærheden af
Karlovy Vary (igen det der med stavning!!)

Se også min hjemmeside om Skabelsen og Syndfloden:
http://syndflod.dk ** Nu også med debatforum **

Fra : Thomas Frandzen

Dato : 20-01-03 13:10

"Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> skrev i en meddelelse

> Du skulle vel ikke også have information om Ceske Krumlov (stavning
> ??).

Jeg var en dag i Cesky Krumlov i Juli 1996, og var dybt skuffet over byen.
Den er ikke særlig stor, og der er følgeligt ikke særlig meget at se på.
Byen er propfyldt med tyske og østrigske turister, og alle restauranter
o.lign. bærer præg af det. Slottet, udsigten over Vltava, osv. er
naturligvis meget pænt og et besøg værd, men kun for en enkelt
for-/eftermiddag (på trods af byens World Heritage status) - så vidt min
mening, ihvertfald

Der er sikkert sket en del siden jeg var der i 1996, men byen er næppe
mindre turistet i dag end dengang.

Der er selvfølgelig forskellige andre ting at se i omegnen - Ceske
Budejovice og Tabor (ved ikke om det er tættere på Karlovy Vary?),
eksempelvis. Mit umiddelbare forslag til jer er, at bo i CB i stedet for CK
(byen er større og lidt bedre placeret i forhold til transportnettet) og så
tage på en dagstur ud til Krumlov ca. en halv times kørsel derfra.

Men hvis i meget gerne vil bo i Krumlov skal i naturligvis have lov til det

-Thomas

Stud. HA. fil., CBS
http://www.fzc.dk/thomas/

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 21-01-03 00:18

Thomas Frandzen <thf@fzc.dk> wrote:

> [...]
> tage på en dagstur ud til Krumlov ca. en halv times kørsel derfra.
>
> Men hvis i meget gerne vil bo i Krumlov skal i naturligvis have lov til det

Thomas Holmström Frandzen ? Er det dig ?

Håber at du har det godt !

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : lhs

Dato : 20-01-03 17:15

Hej

Tabor ligger godt placeret både i forhold til dagsudflugter til prag og
sydbøhmen, en mellemstor by med charmerende historisk kerne, men med en del
industri i yderområderne - men vi har gode erfaringer med Tabors placering
både i forhold til prag. Ceske Bodejovice, Hluboka Konopiste, Kutna Hora mv.
masser af se. Vi plejer at leje en lille gård nord for Tabor - rigtigt ude
på landet.

Vi har samtidigt boet i bjergene ved Liberec og der er rigtigt flot i
nordbømen omkring det tjekkiske paradis og natur parkerne op til polen og
tyskland.

Mht. oversvømning fik jeg følgende svar fra turist informationen i prag i
november:

Jeg kan give dig et par enkelte retningslinier.

Hvad angår Prag, skal man ikke regne med at kunne køre visse steder på
Lillesiden og i Den Gamle Bydel tæt på floden. Også i Karlin og sikkert på
nogle af de laveste steder i Holesovice er de en del begrænsning af
trafikken.

I Tjekkiet kan jeg give dig følgende generelle råd: Hold dig fra broer over
og veje langs Moldau/Vltava, Berounka, Sazava og Elben/Labe, hvis du vil
være helt sikker på at undgå problemer. Ikke alle steder er dog
problematiske.

Turen ind i Tjekkiet, skal du også lige overveje. Den normalt anvendte
grænseovergang Zinnwald/Cinovec er lukket helt frem til jul - regner man
med. Jeg plejer at anbefale turen over Chemnitz (D) - Chomutov (CZ), da det
er en udmærket vej, især hvis man kommer fra Jylland. Det er en omvej, emn
den stjæler ikke så megen tid.

Hvis du vil spørge til bestemte vejstrækninger, kan jeg undersøge dem på en
tjekkisk vejtjeneste for dig.

Lars hs

Fra : T.T.

Dato : 20-01-03 20:36

Glemte at svare til gruppen.
Se nedennævnte adresse:
http://www.andel3w.dk/antuser/danish/default.htm
Danskere som studerer i byen, kan give gode råd o.s.v.
Har været Prag over 20 gange og benyttet mig af deres råd m.m.
God tur til en fabelagtig by.
Skal derned til april, igen, igen.
Hilsen T.T.