Ormekuren i katten
Fra : Iben Holst

Dato : 20-01-03 09:58

Hej!

Vi har en hankat på godt 6 kg som skal have ormekur. Men vi ved simpelthen
ikke hvordan vi skal få det i ham. Han skal have 1 1/2 pille (drontal), men
lige meget hvilken slags mad vi har prøvet at maser dem ud i vil han ikke
æde det og vi er ikke så vilde med at skulle holde ham og "kaste" dem ned i
halsen på ham. Han er noget sky og bliver panisk hvis han bliver fastholdt,
så vi frygter for en tur på skadestuen hvis vi går i krig på dén måde, idet
han er voldsom stærk.
Hvad skal vi gøre ??

Iben

Fra : Pernille Scharff

Dato : 20-01-03 10:12

Hej Iben,

jeg har også en kat man ikke kan give piller... Vi plejer at knuse pillerne
vha. en morter og så blande pulveret i noget hun godt kan lide - i hendes
tilfælde er det altid et hit med Cultura med hindbærsmag, men måske din
hankat foretrækker leverpostej, tun eller noget andet?

Held og lykke med projektet!

/Pernille (der nu har en kat der kommer stæsende hver gang vi bruger
morteren *G*)

Fra : Iben Holst

Dato : 22-01-03 08:22

> [...]
> tilfælde er det altid et hit med Cultura med hindbærsmag, men måske din
> hankat foretrækker leverpostej, tun eller noget andet?

Vi har prøvet med næsten alt tænkeligt og utænkeligt lækkert! - men igår
prøvede jeg så at dele pillerne op i 3 portioner á 1/2 pille i 1/4 dåse tun
og håbede så på at han ville æde alle 3 portioner lige efter hinanden, så
der ikke ville gå for lang tid mellem indtagelsen så det evt. kunne spolere
den optimale virkning. Og det virkede!! - men det tog ham meget lang tid at
få det ned hvorimod han plejer at være en slughals uden lige, så han har
uden tvivl kunnet smage det ....

Iben

Fra : Frank Leegaard

Dato : 20-01-03 16:24

Hejsa

Jeg synes det er langt lettere med piller end med mixtur/pasta. Tag og dyp
pillen i smule mad olie og tag så katten bagfra og åbn dens mund. Pga.
olien, er kattens ru tunge knap så tilbøjelig til at få fat i den, plus at
den nok smager knap så meget af pille.
- Frank

Fra : Iben Holst

Dato : 22-01-03 08:15

> pillen i smule mad olie og tag så katten bagfra og åbn dens mund.

Det er lige netop det vi ikke kan/tør. Vi har prøvet det tidligere trods den
bagtanke, at han måske ville blive mere nervøs anlagt, men han er så grusom
stærk at vi ville være nødt til at bruge at koben til at få kæberne fra
hinanden. Og ærligt er vi bange for at blive flænset hvis han skulle gå
amok!

Iben