printf() LCD
Fra : -Uncle-

Dato : 19-01-03 21:39

Hej NG

Jeg sidder og roder med en pic16f877 og et LCD 2x16 HD44780, jeg har
inkluderet filerne lcd.c og lcd.h fra de samples der følger med HI-TECH
compileren, der er umiddelbart ikke mulighed for at bruge en printf()
funktion i disse samples, er der nogle der har en løsning på det problem da
jeg gerne vil bruge denne funktion.

Mvh Jens

Fra : Kent Friis

Dato : 19-01-03 22:27

Den Sun, 19 Jan 2003 21:39:17 +0100 skrev -Uncle-:
> [...]
>compileren, der er umiddelbart ikke mulighed for at bruge en printf()
>funktion i disse samples, er der nogle der har en løsning på det problem da

sprintf()

Mvh
Kent
--
.~. .~.
/V\ From Palm Pilot to S/390 /V\

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-01-03 11:07

"-Uncle-" <oz7aev@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> compileren, der er umiddelbart ikke mulighed for at bruge en printf()
> funktion i disse samples, er der nogle der har en løsning på det problem

Jeg mener at du skal have en ny putch(); Denne skal denne skal sende én char
til displayet.
printf(); bruger vist altid putch() og hvis du har lavet putch() om burde
printf() virke.

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]