Hmm.... Er det mon rigtigt ?
Fra : Jacob Sindal

Dato : 20-01-03 09:41

Er Danmark virkelig billigst på hurtige linier eller er det kun på 1024
ADSL, altså en leg med ord

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=17702

http://pcforalla.idg.se/tjanster/guider/prisguiden/

Fra : Peter T.

Dato : 20-01-03 14:21

Jacob Sindal wrote:

> Er Danmark virkelig billigst på hurtige linier eller er det kun på 1024
> ADSL, altså en leg med ord

Auria i Finland, ligger ifølge < http://www.auria.fi/tp/Navi?news=162> et
pænt stykke under de danske priser, når vi snakker om 1-2 mbit. Det skal
så siges, at de konkurrerende selskaber i Finland (deriblandt
sonera/telia), ligger mere på et dansk prisniveau.

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 20-01-03 14:24

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> writes:

> [...]
>så siges, at de konkurrerende selskaber i Finland (deriblandt
>sonera/telia), ligger mere på et dansk prisniveau.

Ligesom en Lada på 1000 kg ligger pænt under en Mercedes på 1000 kg.
Og ligesom en Mercedes i Danmark er seriøst meget dyrere end præcis
den samme Mercedes i USA.

Det er svært at sammenligne den slags på tværs af landegrænser og på
tværs af kvalitet. Man skal kende meget mere end bare priser og de
grundlæggende specs for at sammenligne.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Peter T.

Dato : 20-01-03 14:50

Klaus Ellegaard wrote:

> Ligesom en Lada på 1000 kg ligger pænt under en Mercedes på 1000 kg.
> Og ligesom en Mercedes i Danmark er seriøst meget dyrere end præcis
> den samme Mercedes i USA.

En ubrugelig bil-analogi.

> Det er svært at sammenligne den slags på tværs af landegrænser og på
> tværs af kvalitet. Man skal kende meget mere end bare priser og de
> grundlæggende specs for at sammenligne.

Jeg er enig. Jacobs oplæg er rå prissammenligning uden at der tages
forebehold for noget som helst.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 20-01-03 17:22

>En ubrugelig bil-analogi.

Øh, næh. "1024/512 kbps" siger intet om, hvad der ligger bag. Det
giver en indikation af slutbruger-hastigheden ("vægten"), men ikke
noget om, hvad der er bagved ("biltypen" vs. netværkets kvalitet).

Er der f.eks. 1.000 sådanne kunder om at dele et netværk med en
backbone-kapacitet på 2 Mbps, er der nok tale om en "Lada".

Mvh.
   Klaus.

Fra : TBC

Dato : 21-01-03 02:02

"Jacob Sindal" <Jass@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Er Danmark virkelig billigst på hurtige linier eller er det kun på 1024
> [...]

Bestemt en leg med ord. F.eks er 512/128 ADSL billigere i sverige, tyskland
og england. (Prissammenligning for ca 6 mdr siden her i gruppen) Med
1024/512 er det ikke nødvendigvis det samme, med tværtimod sammenlignet med
Sverige f.eks.

TBC