[Xnews] Hjemmelavet message-id samt et lil~
Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-01-03 19:01

I Agent kunne man nemt lave sit eget message-id med lidt fiksfakseri,
er det også muligt i Xnews, uden at installere et andet program?
Jeg kunne f.eks. ønske at lave et message-id der hed:

   6te3we46ewr542@mit-message-id.dk

.... hvor det er ligemeget hvad der står foran snabel-a'et. Kan det
lade sig gøre?

Det andet problem jeg har, forekommer når jeg skriver et indlæg i
Xnews egen editor. Hvis jeg skifter til et andet vindue (det kan være
Xnews, IE osv.) og så prøver at vende tilbage til editoren, er jeg
nødt til at trykke på taskbar-ikonet tre gange: En gang for at
aktivere vinduet (hvor det altså ikke aktiveres alligevel), en gang
for at deaktivere det og en gang igen for endeligt at aktivere det.

Jeg mindes ikke at jeg nogensinde stødte på samme problem i Windows
XP, men nu har jeg altså skiftet til Windows 2000, og her opfører
vinduet sig desværre lidt underligt. Det er kun editoren - Xnews'
hovedvindue fungerer normalt. Er der nogen der oplever det samme,
ikke oplever det samme eller måske oven i købet har en løsning?

--
Lars Stokholm

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-01-03 19:41

In dk.edb.internet.software.mail+news, Lars Stokholm wrote:

> I Agent kunne man nemt lave sit eget message-id...

Hmm, jeg tror faktisk at det samme kan lade sig gøre i Xnews. Jeg
forklarer det lige, så der ikke er nogen der spørger :)

Først lader man sit IDToken være et-eller-andet, så det er Xnews der
bestemmer formatet på message-id'et. Hvis ikke man angiver et
IDToken, kommer serveren til at bestemme.

Nu bruger jeg news.fu-berlin.de som nyhedsserver, den har ip'en
130.133.1.4. Den indsætter jeg i min hosts-fil (system32\drivers\etc)
så der står:

   130.133.1.4 mit-message-id.dk

Nu vil jeg så kunne bruge 'mit-message-id.dk' som server i Xnews, så
mit message-id faktisk bliver:

   Xns398562856NOGET@mit-message-id.dk

Det burde vel virke ikke? Er der noget bedre jeg kan finde på?

--
Lars Stokholm

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 18-01-03 19:47

Lars Stokholm, du skrev:

> Det burde vel virke ikke? Er der noget bedre jeg kan finde på?

Måske det her

Use my own FQDN (domain name) in your message-ID.
Open xnews.ini, and in the [compose] section add

fqdn=yourdomain.com

hvad kan man sige, Google er din ven.

--
Henrik
Lidt Hamster guf.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-01-03 20:18

In dk.edb.internet.software.mail+news, Henrik K Hansen wrote:

> Use my own FQDN (domain name) in your message-ID.
> Open xnews.ini, and in the [compose] section add
>
> fqdn=yourdomain.com

Tak skal du have. Det er noget nemmere.

> hvad kan man sige, Google er din ven.

Jeg havde ellers prøvet, men det må have været de forkerte søgeord.

--
Lars Stokholm

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-01-03 20:22

In dk.edb.internet.software.mail+news, Henrik K Hansen wrote:

> Open xnews.ini, and in the [compose] section add
>
> fqdn=yourdomain.com

Jeg undrer mig i øvrigt over at sådan noget ikke findes i manualen.
Findes der en komplet liste over disse ini-indstillinger?

--
Lars Stokholm

Fra : Rudi Stegen

Dato : 18-01-03 23:13

Hej Lars Stokholm, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

[FQDN]

> Jeg undrer mig i øvrigt over at sådan noget ikke findes i manualen.
> Findes der en komplet liste over disse ini-indstillinger?

Desværre nej. Men mht. til FQDN er der oplysniger i den changes.txt fra
25.04.2002, som omhandler ver. 5.04.25 og foregående. Det er vist
changes.txt-version, der aktuelt ligger på Luus side.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-01-03 23:35

In dk.edb.internet.software.mail+news, Rudi Stegen wrote:

> Men mht. til FQDN er der oplysniger i den changes.txt fra
> 25.04.2002, som omhandler ver. 5.04.25 og foregående. Det er
> vist changes.txt-version, der aktuelt ligger på Luus side.

Det var da en underlig måde at holde et program på :) Det kunne være
at man en dag skulle give sig rigtig god tid til at læse changes.txt.

--
Lars Stokholm

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-01-03 20:20

In dk.edb.internet.software.mail+news, Lars Stokholm wrote:

> Det andet problem jeg har, forekommer når jeg skriver et indlæg...

Ret underligt, men det har tilsyneladende løst sig selv.

--
Lars Stokholm