E-Mail
webnoob 5265
Newslæser
Fra : Jimmy

Dato : 18-01-03 16:25

Hej

Jeg ønsker en nyhedslæser, som kan filtrere alle indlæg fra, hvori en
bestemt tekst indgår i selve teksten.

Jeg har indtryk af at OE ikke kan.

Nogen der kender en sådan?

Mvh
Jimmy

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 18-01-03 16:32

"Jimmy" <spoerg@efter.den> writes:

> Jeg ønsker en nyhedslæser, som kan filtrere alle indlæg fra, hvori en
> bestemt tekst indgår i selve teksten.

Det kan Gnus i hvert fald, men scoring på body er ret tungt da man så
er nødt til at hente hele indlægget fra serveren.

Gnus følger med Emacs, ellers finder det på
<http://www.gnus.org/>. Vær forberedt på at du sikkert ikke vil bryde
dig om programmet, hvis du ikke er Emacs-bruger i forvejen.

--
Jacob - www.bunk.cc
Overdrawn? But I still have checks left!

Fra : Jimmy

Dato : 18-01-03 19:14

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message

> Det kan Gnus i hvert fald, men scoring på body er ret tungt da man så
> er nødt til at hente hele indlægget fra serveren.

Glemte at sige at det skal være til Windows

Ovenstående er så vidt jeg kunne se kun til Linux.

mvh
Jimmy

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-01-03 19:27

"Jimmy" <spoerg@efter.den> writes:

[Forslag om gnus som newsreader]

> Ovenstående er så vidt jeg kunne se kun til Linux.

Det virker fint på Windows, jeg har brugt det nogle måneder nu og jeg
har ikke haft nogle problemer.

Det kan kun anbefales. Jeg ved ikke hvordan jeg skulle kunne klare mig
uden emacs længere.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 18-01-03 19:58

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> writes:

> [Gnus] virker fint på Windows, jeg har brugt det nogle måneder nu og jeg
> har ikke haft nogle problemer.
>
> Det kan kun anbefales. Jeg ved ikke hvordan jeg skulle kunne klare mig
> uden emacs længere.

Var du Emacs-bruger før du begyndte at bruge Gnus?

Jeg havde selv brugt Emacs et par år før jeg begyndte at bruge den som
newsreader, og endnu længere før jeg også begyndte at læse mail med
den.

--
Jacob - www.bunk.cc
Jealousy is all the fun you think they have.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-01-03 20:28

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Var du Emacs-bruger før du begyndte at bruge Gnus?

Ja, jeg havde brugt emacs på DAIMI, men da jeg skiftede uddannelse
(sig det endelig ikke til Tørnæs!) savnede jeg det så meget, at jeg
fik det installeret herhjemme.

> Jeg havde selv brugt Emacs et par år før jeg begyndte at bruge den som
> newsreader, og endnu længere før jeg også begyndte at læse mail med
> den.

Det tog jeg nu samtidig. Jeg havde brugt netscape indtil da, men blev
til sidst så træt af det, at jeg tog mig sammen og lærte at bruge
gnus. Det har jeg ikke fortrudt det mindste.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 18-01-03 20:39

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> writes:

> Ja [ ... ]

OK

Jeg tænkte på at Emacs og Gnus jo kan være ret tungt at komme igang
med, og det lød lidt som om du var startet på det samtidig, og så var
jeg interesseret i at høre hvordan du havde båret dig ad.

Jeg har en lille smule at gøre med et projekt der primært skal bruges
til at lære de studerende på min uddannelsessted at bruge LaTeX, og
måske sekundært lære dem lidt om Emacs (som jo er genialt når man
skriver LaTeX).

Hvis du havde været i stand til at lære Emacs og Gnus på een gang, så
måtte du kende et godt trick til hvordan man lærer den slags.

P.S. Har dine forældre et sommerhus i en lille vestjydsk flække der
hedder Stenbjerg? Svar evt. på dette via mail, min mailadresse er
gyldig.

--
Jacob - www.bunk.cc
It's great to be smart 'cause then you know stuff.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 18-01-03 17:02

Jacob Bunk Nielsen, du skrev:

> Det kan Gnus i hvert fald, men scoring på body er ret tungt da man så
> er nødt til at hente hele indlægget fra serveren.

Det opvejes rigeligt af alt det man slipper for at se på.

--
Henrik
Verdens næststørste samling af danske scripts til Hamsteren