Lille guide til at stå på ski?
Fra : Ukendt

Dato : 18-01-03 14:33

Hejsa.

Første gang jeg skal stå på ski og har ikke lyst eller penge til en
skiskole først.
Ville hører om nogen herinde kendte en side, hvor der var nogle små film,
hvor en gav gode råd om, hvordan man bedst begår sig med og på skiene.

Eller evt. en lille billedeserie.

Mvh
Benny
--
Spil over nettet med gode odds, livebetting og meget mere:
http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=146876

Fra : Søren Brix

Dato : 18-01-03 15:38

ny" <ingenemail> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=146876
> Drop DTT, over nettet er de bedste odds og den bedste service!

Hej Benny

¨Har du prøvet www.uhrskov.dk der er da vidst-nok noget om
ski.................

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-03 15:59

"Søren Brix" <jha74@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> ¨Har du prøvet www.uhrskov.dk der er da vidst-nok noget om
> ski.................

Hej Søren. Takker for linket, der er meget godt der.

Mvh
Benny

Fra : Grethe / Sportslex

Dato : 18-01-03 16:29

"Benny" skrev i en meddelelse...
> Første gang jeg skal stå på ski
> Ville hører om nogen herinde kendte en side,
> gode råd om, hvordan man bedst begår sig med
> og på skiene.
> Eller evt. en lille billedeserie.

Nu skriver du ikke, om det er langrendsski, fjeldski,
telemarksski eller slalomski, du skal stifte bekendtskab med for
første gang. Nedenstående er med formodningen om, at det er
slalomski.

Prøv følgende side, hvorpå der er en kort beskrivelse af de
udviklingstrin, man gerne gennemgår som skiløber. Ved hver af de
korte beskrivelser er der link til mere dybdegående
vejledningssider med billeder, beskrivelser og diverse gode råd,
som fx følgende vdr. begyndere (kyllinge-niveau):

Forvægt. Jo mere afslappet du er, jo bedre synker du ned i benene
og jo bedre bliver din forvægt på skiene. Det er en fordel for
det er lettere at svinge når der er vægt på den forreste del af
skiene. Nybegyndere vil med jævne mellemrum blive bange for
bakken og læne sig bagover. Hvis du føler dig bange og hvis dine
sving ikke fungerer, så er det måske fordi du glemmer at slappe
af og synke ned i benene.

http://www.sportslex.com/dk/b/3/stages.htm

--
Bedste hilsner