Andet multimedie
bentjuul 3670
Åbne Mac filer på PC og VV
Fra : JP

Dato : 18-01-03 14:42

Hej

Findes der et program der gør det muligt at åbne Mac filer på en pc.

Jeg synes jeg kan huske et program der hed MacOpen, men jeg kan ikke finde
det.

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Jes

Fra : Madsen

Dato : 18-01-03 15:50

JP skrev:

> Findes der et program der gør det muligt at åbne Mac filer på en
> pc.
>
> Jeg synes jeg kan huske et program der hed MacOpen, men jeg kan
> ikke finde det.

Normalt kræves det ikke noget specielt program.
Det kræver selvfølgelig at pc'en har det program installeret som Mac-
filen er lavet i og omvendt, eller i det mindste et program som kan
håndtere pågældende filtype, men det eneste man normalt skal huske er
at give filen det rette efternavn når man gemmer på en Mac.

Derimod så kan der være problemer med at åbne f.eks. Mac-formaterede
disketter på en pc og her kan du så få programmer som kan konvertere
så en pc kan åbne indholdet. Det er sikkert det MacOpen gør.

Jeg kender ikke MacOpen, men har tidligere brugt TransMac til at åbne
Mac-formaterede disketter med.

Madsen.

Fra : Storm

Dato : 18-01-03 19:53

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> håndtere pågældende filtype, men det eneste man normalt skal huske er
> at give filen det rette efternavn når man gemmer på en Mac.

Og hvis du kender filtypen, men den er navngivet uden extension, er det
oftest nok at omdøbe filen med den rigtige extension.
F.eks. Quark .qxd og så videre.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Madsen

Dato : 18-01-03 22:14

Storm skrev:

> Og hvis du kender filtypen, men den er navngivet uden extension,
> er det oftest nok at omdøbe filen med den rigtige extension.
> F.eks. Quark .qxd og så videre.

Det er rigtigt. Det er også sket at jeg har haft behov for det og
det har virket fint.

Madsen.

Fra : Storm

Dato : 18-01-03 22:36

> Det er rigtigt. Det er også sket at jeg har haft behov for det og
> det har virket fint.

Det sjove er, at man også skal gøre det hvis nogen mailer en upakket
quark fil uden extension fra mac til mac. Men der er selvfølgelig
mailserverne undervejs der tager styring.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Madsen

Dato : 18-01-03 22:38

Storm skrev:

> Det sjove er, at man også skal gøre det hvis nogen mailer en upakket
> quark fil uden extension fra mac til mac. Men der er selvfølgelig
> mailserverne undervejs der tager styring.

Det var jeg ikke klar over. Det lyder spøjst. Vil det sige at
mailserveren laver rod i filen så man bliver nødt til at give den
efternavnet for at få Quark til at acceptere den?

Madsen.

Fra : Storm

Dato : 19-01-03 17:09

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Det var jeg ikke klar over. Det lyder spøjst. Vil det sige at
> mailserveren laver rod i filen så man bliver nødt til at give den
> efternavnet for at få Quark til at acceptere den?

Sådan forstår jeg det. Jeg forestiller mig at en fil på sin rejse kan få
en sand identitetskrise. Hvad der egentlig foregår tør jeg ikke forsøge
at forklare her. Jeg pakker altid filer når jeg sender vedhæftet i en
mail. Det skulle bevare filtype-definition og headers i filen.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Studio Smalbro

Dato : 18-01-03 21:27

Conversions Plus hedder konverteringsprogrammet i dag. Det gør det muligt at
boote macmedier og afhjælpe alt det bras en mac i øvrigt afføder i et
netværk.
Kh
Bjørn

Fra : PB

Dato : 19-01-03 14:00

"JP" <davinci@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Findes der et program der gør det muligt at åbne Mac filer på en pc.
>
> Jeg synes jeg kan huske et program der hed MacOpen, men jeg kan ikke finde
> det.

Hvi dit problem er Mac-formaterede cd'er og disketter, så prøv
www.dataviz.com . De har MacOpen 2000. Pris cirka 50 dollars. De har i
øvrigt også Conversions Plus.
Transmac er heller ikke helt ueffent.

Palle