Ungdomskriminalitet og tilbud
Fra : CHAPY/ Kasper Peders~

Dato : 18-01-03 14:00

Jeg er en ung mand på næsten 18 år, som tidligere i mit liv, ca. 1,5 år
siden fik en dom for forsøg på biltyveri.

Jeg fik en bøde samt erstatningskrav og en kommentar på min straffeatest,
som dog forsvandt efter 1 år.

Men når man kigger i aviserne er der andre unge som får en "aftale", at hvis
de føæger deres skole korrekt og overholder nogle regler, så får de ikke
noget på straffeatesten, hvorfor har jeg ikke fået det tilbud?

Fra : Anonym - Såvidt det ~

Dato : 18-01-03 22:47

> [...]
> de føæger deres skole korrekt og overholder nogle regler, så får de ikke
> noget på straffeatesten, hvorfor har jeg ikke fået det tilbud?
Det hedder en ungdomskontrakt og tilbydes til dem under 18 som har lavet
noget, som man vurderer var en engangsforseelse.
Det kommer kun på tale hvis der vurderes fra en-eller-anden at det er det
rigtige.
Fik det selv for 1 år siden - det står på attesten i 1 år - så den store
forskel er der ikke.
Min sag var §263, stk, fredskrænkelse hvis det har noget at sige

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-01-03 01:32

"Anonym - Såvidt det er muligt på Nettet"
<no.mail.for@security.matters.cc> wrote in

> Min sag var §263, stk, fredskrænkelse hvis det har noget at sige

Hva dækker det over ?

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...