Slekten Barfod
Fra : Sven Petter Næss

Dato : 18-01-03 11:09

Hei!

Er det noen som har kjennskap til/forbindelse med slekten Barfod?

Min forfar Henrik Jacobsen Barfod kom til Sverige på 1600-tallet (døde i
Årstad i 1674), og med tiden endte slekten opp her i Norge.
Jeg er svært lite kjent i Danmark, og har kun sekundære kilder om Henrik
Jacobsen Barfods aner. Jeg ville dermed satt meget stor pris på tips/råd om
kilder og steder jeg kan forske videre i - eller annen informasjon om den
danske slekten.

Jeg vet at Jørgen H.P. Barfod har skrevet en bok, "19 generationer". Vet
noen om den er å få tak i?

Med vennlig hilsen, fra Norge
Sven Petter Næss

Fra : Poul Viller Hansen

Dato : 18-01-03 17:33

Der er 2 stk af "Nitten generationer" til salg antikvarisk på
http://www.antikvariat.net/

Poul Viller Hansen

Fra : Michael Hedeman

Dato : 18-01-03 23:59

> [...]
> Hei!
>
> Jeg vet at Jørgen H.P. Barfod har skrevet en bok, "19 generationer". Vet

Jørgen H.P. Barfod har også skrevet en nyere bog. ( A4 format )

Barfod Sagaen.
ISBN: 87-9842267-0-2

Venlig hilsen
Michael Hedeman
Nordisk Slægtsdatabase: http://www.alternativ-forum.dk/genealogi

Fra : cfscheel

Dato : 19-01-03 19:44

Sven Petter Næss wrote:
> [...]
> danske slekten.
>
> Jeg vet at Jørgen H.P. Barfod har skrevet en bok, "19 generationer". Vet

Her er min liste over Barfod-artikler/bøker:

Barfod   Abildtrup, Jens: Selvejerslægten Bjødstrup 1380-1740.
Biografiske skildringer samt oplysninger om de
indgiftede
slægter Barfod og Fastrup. DK 1952. 124pp. [fb].

Barfod   Barfod, J. H. P.: Nitten generationer. Slægten
Barfod-Barfoed. DK 1960. [ep].

Barfod   Barfod, Jørgen H.: Lidt om slægten før Jens Barfods
adling i 1455. DK [50*fb]

Barfod   Barfod, P. F.: Festprogram til Bryllupet i Arninge den
8de septb. 1854. DK [00*fb]

Barfod   Berner-Schilden-Holsten, Hans: Noter om Slægterne
Barfod,
Birkedal m. fl. DK. []

Barfod   Birkedal-Barfod, Fr.: Stamtavle over Slægten
Barfod-Barfood-Barfoed. DK Kbh. 1925. 138pp. [#].

Barfod   DAA slægtsoversigt: DAA 1885 Bd. II [A] [_*]

Barfod   La Cour, L. F.: Bidrag til Barfod og La Cour Slægternes
Historie. 1. hf. DK Kbh 1909. 64pp. [db].

Barfod   Madsen, Andreas: Sogneprest Hans Clausen Barfods
efterkommere. Oslo 1928. 157pp. [db].

Barfod   Møller, Hans Andreas: Stamtavle over slægterne cand.
teol. degn i Reerslev, Andreas Andersøn Müller
[Møller] og
Birgitta Sophia Wallund's samt brygger og
borgermajor i
København, Jørgen Hansen Hjorth og Dorothea
Marie Ørsland's
descendenter, omfattende slægterne Ferslev,
Hald, Møller,
Barfod og Hjorth. 1916. [db].

Barfod   NN: 4-VI-1903 s. 260, 5-IV-1907 s. 194-6 og
6-III-1912 s.
196-7. PHT. [A].

Barfod   NN: Meddelelser fra slægtsforeningen Barfoed - Barfod.
1924. [db].

Barfoed   Barfoed, Aage: Kjøpmann i Nakskov Christian Barfoed,
hans
forfedre og etterkommere. Oslo 1951. 71pp. [NO].

Barfoed   Barfoed, Aage: Stamtavle over kjøbmann i Larvik Carl
Wilhelm Barfoeds efterkommere. Oslo 1933. 71pp.
[MH]

Barfoed   NN: 10-IV-1937 s. 281. PHT. [A].

Mvh
Christian F. Scheel (cfscheel@online.no)
PB 108 N-0701 Oslo, Norway
- Homepage: http://cfscheel.home.online.no

Fra : Ole Bech Knudsen

Dato : 20-01-03 22:26

Den nyeste og mest udtømmende bog om Barfod slægten er, som Michael Hedeman
skriver:
Jørgen H.P.Barfod: Barfod sagaen. København 1992. 328 sider.
Mvh.
Ole Bech Knudsen