Designproblemer
Fra : Kim Jespersen

Dato : 18-01-03 11:58

Hej Alle

Jeg håber der er nogle kloge hoveder der kan tippe mig til hvordan jeg
skal løse mine problemer.
Jeg er ikke hård til hjemmesider, men jeg ved hvordan jeg vil ha den
skal se ud. Jeg bruger Swish 2.0, Ulead Animationapplet 1.0, Ulead
Menuapplet 2.0 og Frontpage 2000.

1. Jeg vil gerne bruge rammer, så jeg har en "fast" hjemmeside uden
scroll bar i siden, da jeg finder det grimt.
Så jeg tænkte på at lave rammer hvor jeg kunne bruge en ramme til import
af en fil, som jeg på forhånd har lavet i word og derefter lavet til
htm. Håber i forstår min pointe. Det eneste der må røre sig på siden er
1 ramme, som skal vise det valgte. Rammerne kan jeg yderligere ikke gøre
"bløde" i kanten, hvilket også er et problem. En scroll bar i en af
rammerne er derimod ok.

2. Navigationslinien vil jeg meget gerne have med pop up (eller slides)
som på Microsoft's danske hjemmeside. Men hvordan jeg skal lave det ved
jeg virkeligt ikke. Jeg har andre programmer til det, men så kan jeg
ikke linke til filer på harddisken, kun til andre URL'er.

3. flere spørgsmål kommer vel senere, men indtil videre vil jeg være
meget glad for hjælp til de 2.

mvh
Kim

--
Forslag til SU reklame :
Du lærer mens du lever, men lever ikke nødvendigvis mens du lærer.

Ugens citat :
- Skader det evigheden at slå tiden ihjel? -