E-Mail
webnoob 5265
Xnews/yEnc/cut size
Fra : Steen

Dato : 17-01-03 23:10

Hejsa

Jeg er begyndt at bruge xnews, og prøver mig lidt frem med at poste
binære filer som yEnc.

Man skal angive en cut size - hvad er 'normal' cut size?

Takker...
--
-S-

_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/
Email minus .com
_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-01-03 00:20

Steen <ctrl-alt-del@softhome.net.com> skrev :

>Man skal angive en cut size - hvad er 'normal' cut size?

Hvis de skal postes gennem TDCs newsserver, så skal du splitte
filer i bidder på max. 225 KB.

Hvor mange linjer det er i yEnc har jeg ingen anelse om, men uden
ca. 3950.

Fra : Madsen

Dato : 18-01-03 01:28

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Hvor mange linjer det er i yEnc har jeg ingen anelse om, men uden
> ca. 3950.

Ifølge tidligere tråde her i gruppen så bør man stille Xnews til en cut
size på omkring 200000 når det drejer sig om yEnc. Det kan indsættes i
filen Xnews.ini som kan åbnes med Notepad f.eks. I afsnittet [Compose]
kan man indsætte disse linier:

CutSize=3950
yCutSize=200000

Så vælger Xnews den størrelse som standard.

Madsen.