Tror måske at den er en hund
Fra : Jasmin Gabrielle Bay

Dato : 17-01-03 17:21

Hej NG

Jeg skriver for at spørge om det er "normalt" at ens kat går med på ture med
hunden.
Jeg her en 3-års kastreret hankat "Freddy" som er meget kælen. Derudover har
jeg en hund "Mikkel" - de to er de bedste venner - sover sammen, spiser
sammen og leger sammen, selvom Mikkel er mindst 5 gange større end Freddy.
Jeg har undret mig meget over at Freddy går med, når jeg går med Mikkel-
også på de lange ture. Han går lige i nærheden og lægger sig nogengange i
baghold og "overfalder" Mikkel, der lader som om han bliver "meget"
forskrækket. Så ryster han sig og Freddy glider ned af hans lange pels - det
ser utroligt morsomt ud - det er helt klart en leg.
Freddy får sig også gjort ren mens vi er ude, bl.a. strinter han flere
gange, som om han "letter ben". Mange gange går han lige ved siden af
Mikkel. Det har vakt en del opsigt i den lille by hvor jeg bor, ingen har
før oplevet det. Er der nogen her der kender til "fænomenet" eller kan kaste
lidt lys over hvorfor katten opfører sig sådan.

Det er vældigt hyggeligt at have ham med på tur, selvom det går væsentligt
langsommere og han har det med at bruge mund konstant - som om han er bange
for at blive efterladt eller blive væk, hvilket han aldrig er blevet.

Fra : Denise

Dato : 17-01-03 17:41

Hej Jasmin
Min mor har en ruhåret gravhund, og når hun går tur med den, så elsker
hendes kat at gå med.
Nogle gange er det ikke så smart den går med, hvis hun skal op og handle, så
må hun lukke katten inde, så den ikke kan gå med . Hvorfor den går med,
det er vel for hyggens skyld l
Hilsen Denise

Fra : Battlefield´s

Dato : 17-01-03 17:40

Hej
Jeg har i hvert fald set det før. Når jeg går med mine to hunde møder jeg
ofte en dame med sin hund + to katte. Kattene går som regel lidt bagefter
hunden så nogle gange møder vi kun kattene, de er dog fuldstændig ligeglade
med mine hunde.
Men vi ved at møder vi damen og hunden må vi ofte vente lidt for så kommer
kattene lidt efter.
Det ser meget sjovt ud, og når vi nu bor så der ikke er fare for trafik er
det da en fin ide.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Carina Enevoldsen

Dato : 17-01-03 18:05

nogle af vores venner, havde en kat der også gik med på morgenturen hver
dag, så døde hunden, men ejeren kunne ikke undvære sin morgentur så han
fortsatte den, og det samme gjorde katten . Når de kom til fodgænger
overgangen sagde han sit....og katten gjorde det, til stor undren for de
andre morgenduelige personer (den havde vel luret hunden det af fra
tidligere ture *G*)
/Carina

Fra : Jasmin Gabrielle Bay

Dato : 17-01-03 18:39

Hej igen

Det er rart at høre at andre katte er som min - det andet var begyndt at
forurolige mig lidt

Varme hilsner

Gabrielle

Fra : Leyna

Dato : 17-01-03 21:30

On Fri, 17 Jan 2003 17:21:06 +0100, "Jasmin Gabrielle Bay"
<SunshineSpirit@tdcspace.dk> wrote:

>Jeg skriver for at spørge om det er "normalt" at ens kat går med på ture med
>hunden.

Jeg ved ikke om det er normalt, men min mors røde hankat gik også
altid med på turen, hvis hun eller jeg luftede hund. Det så faktisk
også rigtig sjovt ud, for hund og kat var nogenlunde lige store og de
var også begge røde. Skulle man have katten ind for natten eller af
anden grund, og det ikke lige passede herren at komme når man kaldte,
så tog man bare hunden i snor og gik en tur rundt om kareén. Så kom
katten.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Anja Plouman Johanse~

Dato : 18-01-03 13:34

Vores dejlige Krims som vi desværre fandt kørt ned her til morgen gik også
gerne bagefter når vi gik tur. Desuden vidste hun ikke nogen bedre leg end
at lege med hendes tøjmus som hun ville hente og vi så skulle kaste. Det
kunne hun sagtens gøre flere gange i træk. Hun var vist delvist hund...

Anja

Fra : Jasmin Gabrielle Bay

Dato : 18-01-03 15:37

Kære Anja

Det gør mig meget ondt at høre om Krims - mine varmeste medfølelser.

Knus fra Gabrielle

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 20-01-03 08:39

Hej NG
Min onkels kat gik også med når min onkel luftede hunden, og mødte de fremmede
hunde som havde problemer med katten, fik de af hunden at vide at de skulle
passe sig selv!

/Kim

Fra : Lise Lund Brodersen

Dato : 20-01-03 10:25

"Kim Vestergaard Hornbech" <kvho97@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fremmede
> hunde som havde problemer med katten, fik de af hunden at vide at de

Hejsa!!!
Jeg ved ikke om det er normalt, men mine 2 katte gå også altid med når jeg
lufter hunden... hvis de altså ikke lige er lukket inde (jeg er lidt nervøs
for at de bliver kørt ned, da de syntes at mene at hele vejen er deres
legeplads.) De, eller i sær den gamle, finder også tit på det der med at
lægge sig i baghold bag en græs tot eller lignende og så fare på hunden når
den kommer forbi. de ser i hvert fald ud til at hygge sig vældigt

Mvh. Lise

Design selv din egen Lædergrime, westernsaddel eller andet.
Se mere på: WWW.sitecenter.dk/liselb