Hvordan slipper man af med SPAMMAIL?
Fra : ejner pedersen

Dato : 17-01-03 16:04

Blokering hjælper ikke. Der dannes blot nye afsenderadresser.

Venlig hilsen
Ejner

Fra : Bent Mortensen

Dato : 17-01-03 16:14

"ejner pedersen" <ejner@seniorbojersie.dk> skrev i en meddelelse
> Blokering hjælper ikke. Der dannes blot nye afsenderadresser.
>
> Venlig hilsen
> Ejner

Hej Ejner
http://www.katalog.tele.dk/ prøv dette link indtast din mail adr. der skulle
være en kode du kan sætte ind, så skulle den lukke af for reklamer til
markedsføring.jeg ved ikke om det hjælper, har ikke selv prøvet.

Venlig hilsen
Bent Mortensen

Fra : JPo

Dato : 17-01-03 18:46

"ejner pedersen" <ejner@seniorbojersie.dk> skrev i en meddelelse
> Blokering hjælper ikke. Der dannes blot nye afsenderadresser.
>
> Venlig hilsen
> Ejner

Du kan gå ind i Funktioner - Post - Egenskaber. Der kan du ændre din
E-mailadresse evt. ved at skrive f.eks. FJERNES foran din E-mail-adresse. Så
skulle du ikke modtage noget, da det sendes til en ikke eksisterende
adresse. Hvis nogen vil skrive til dig, kan de se de skal fjerne FJERNES.

mvh.
JPO

Fra : Familien Kristensen

Dato : 17-01-03 18:50

"JPo" <spamfri_pregeh@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> skulle du ikke modtage noget, da det sendes til en ikke eksisterende
> adresse. Hvis nogen vil skrive til dig, kan de se de skal fjerne FJERNES.

Det virker ikke, for du er allerede røget ind på "spam-hitlisterne". Du skal
i stedet starte forfra med en ny mailadresse. Inden du sender dit første
indlæg i gruppen skal du gøre som JPO anbefaler.

Jeg har lært at leve med mit spam. Jeg har ingen forbindelser til nogen der
ender på ".com", så det ryger altsammen i slettet post.

Hilsen Jeannie Kristensen

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 17-01-03 21:05

> Du skal i stedet starte forfra med en ny mailadresse. Inden du sender dit
>første indlæg i gruppen skal du gøre som JPO anbefaler.

Her er det vigtigt at du skriver FJERNES (eller REMOVE eller noget andet)
efter @. Dette gælder i sær hvis du har dit eget domain.

mvh
Ole Gyldenløve
E-mail: ole@gyldenlove.dk

Fra : Christian Wirenfeldt

Dato : 17-01-03 19:19

"ejner pedersen" <ejner@seniorbojersie.dk> skrev i en meddelelse
> Blokering hjælper ikke. Der dannes blot nye afsenderadresser.

Der findes jo programmer, som skulle kunne blokere for spam eller
reducere mængden. Men jeg tvivler på effektiviteten.

Hvis du bruger Outlook Express og dit problem er, at mailen har en
indbygget dial-up, som medfører, at du må sidde og trykke "annuller" i
det uendelige, har jeg et lille tip: I indbakke går du ind under "Vis",
trykker på "Layout" og fjerner fluebenet i "Vis indholdsrude". Så kan du
umiddelbart slette uønskede mails uden problemer. Eneste lille ulempe
er, at du skal dobbeltklikke på de mails, du ønsker at læse.

Med venlig hilsen
Chr. Wirenfeldt

Fra : Thor Brabrand

Dato : 17-01-03 20:45

"Christian Wirenfeldt" <chr.wir@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:aSXV9.1732$L5.1157@news.get2net.dk...

> "ejner pedersen" <ejner@seniorbojersie.dk> skrev i en meddelelse
> >
> Der findes jo programmer, som skulle kunne blokere for spam eller
> reducere mængden. Men jeg tvivler på effektiviteten.

Prøv dog Spam Pal; det virker faktisk helt godt og er gratis.

http://www.spampal.org.uk/

Hilsen Thor

Fra : Lisbeth Skovgaard

Dato : 17-01-03 21:53

"ejner pedersen" <ejner@seniorbojersie.dk> wrote in message news:<3e281b72$0$71688$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Blokering hjælper ikke. Der dannes blot nye afsenderadresser.
>
> Venlig hilsen
> Ejner

Du har 2 muligheder.

Du kan undersøge, om dit mail program kan indstilles med filter, så du
kun får mail fra dem, du vil.

Den anden mulighed - hvis du er udsat for enormt store mængder af spam
- er simpelthen at få dig en anden email adresse, som du så kun
meddeler til dem, som du ønsker at modtage mail fra. Dette kan være
nødvendigt med mellemrum, - måske en gang om året, eller hvad der nu
passer dig bedst.

Venligst Lisbeth.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 18-01-03 09:41

17 Jan 2003 12:53:19 -0800, skrev Lisbeth Skovgaard:

>"ejner pedersen" <ejner@seniorbojersie.dk> :

>Du har 2 muligheder.

Han har faktisk 3: nyhedsgruppen dk.admin.netmisbrug diskuterer spam.
Spam, virus m.v. er off-topic her i gruppen!!!

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : erik

Dato : 18-01-03 00:28

"Lidt" spam slipper man vel ikke for, lige som man ikke helt slipper for reklamer
via postvæsnet.

Fra : ejner pedersen

Dato : 20-01-03 13:40

"