Tutorial omkring C og specielt C++'s memor~
Fra : Jesper Sørensen

Dato : 17-01-03 12:53

Findes der en beskrivelse af hvor ting bliver allokeret i hukommelsen og
deres levetid.

mvh
Jesper Sørensen

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 17-01-03 16:33

> Findes der en beskrivelse af hvor ting bliver allokeret i hukommelsen og
> deres levetid.

Æh, hvad mener du med "hvor"? En allokeret blok "lever" indtil den eksplicit
bliver deallokeret, eller indtil programmet terminerer, i hvilket tilfælde
runtimet vil deallokere alt der endnu er allokeret.

Med venlig hilsen,
/\/\\ads Orbesen Troest

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 17-01-03 19:12

"Mads Orbesen Troest" <mads@troest.NEVERMORE.dk> wrote in message

> [...]
> bliver deallokeret, eller indtil programmet terminerer, i hvilket tilfælde
> runtimet vil deallokere alt der endnu er allokeret.

Ja for eksempel, hvad sker der ved funktions terminering? Hvad bliver
deallokeret? Det afhænger vel af hvordan det er blevet oprettet. Men jeg vil
gerne have informationer om dette også.

Min opfattelse af tutorial erat det må være en samling af den mest basale
viden om C++'s memory håndtering.

Fra : Rolf Kristensen

Dato : 17-01-03 19:49

"Jesper Sørensen" <m_burns@XXXkampsax.k-net.dk> wrote in message
> Findes der en beskrivelse af hvor ting bliver allokeret i hukommelsen og
> deres levetid.

Tjah der er umiddelbart to vigtige begreber stack og heap, hvor man
allokerer sine ting i næsten. Disse links (Som er meget lange) kan måske
kaste noget lys over sagerne for dig :

http://www.cs.ualberta.ca/~hoover/Courses/201/201-New-Notes/lectures/section
/storage.htm

http://www-numi.fnal.gov/fnal_minos/computing/srt_public_context/WebDocs/Com