Hundebørnehave
Fra : Nella

Dato : 17-01-03 12:21

Hej,
Jeg overvejer at starte en hundebørnehave og kunne derfor godt tænke
mig at høre jeres mening om sådan en.
Kort fortalt skal hundebørnehaven (eller dagplejen som det jo egentlig
er) være et sted man kan få passet sin hund om dagen, mens man er på
arbejde.
Hundene skal være fri - ude og inde, altså INGEN bure ! Dog vil
hundene blive opdelt i grupper, så de passer sammen mht. størrelse,
temperament osv.
Herudover skal aktiveringen og al omgang med hundene være positiv.

Placeringen vil blive i Århus, 4-5 min. kørsel fra motorvejen.

Jeg er uddannet professionel Instruktør og har derved et godt kendskab
til hundes adfærd osv.
Det kunne være interessant at vide om nogen ville være interesseret i
at få deres hund passet i børenehave/dagpleje mens man selv er på
arbejde ?

Hvad synes i ville være rimelig at betale pr. måned for at få hunden
passet fx. hver eller hver anden dag ?

På forhånd tusind tak for hjælpen.

Fra : Bo Christensen

Dato : 17-01-03 14:39

hej,
ideen er da genial,
dog bor du for langt fra odense til at det kan bruges for mig,
og mht. prisen, tja en 3-400 kroner/mdr ville jeg da godt betale,
jeg kan godt se at du skal have mange hunde for at det kan løbe rundt
/bo

Fra : Trine Svenstrup

Dato : 17-01-03 15:33

Hej,

jeg synes idéen er pragtfuld. Men da jeg er bosiddende i Kbh kan jeg
desværre ikke deltage i dit projekt. Men jeg synes virkelig det er en god
idé. Også for dem som har lange arbejdstider. Prisen, tja jeg ved ikke. Du
skal da sørge for at du kan leve af det. Mellem 6 og 800 om måneden måske.

Held og Lykke

Trine

Fra : R. Ilsøe

Dato : 17-01-03 17:25

Hejsa.

Jeg overvejede det samme på et tidspunkt, men kom frem til at man skal op
på et så stort antal hunde for at få det til at løbe rundt, at man derfor
ville få meget lidt tid til den enkelte hund og så er pointen lissom gået af
IMO. MEN hvis du har kapacitet til at gøre det uden den helt store
indtjening, så synes jeg det lydder rigtig godt! Alternativet ville jo
ellers være at hunden skulle sidde hjemme helt selv... Så bare det at den
kan komme ud blandt andre og tumle og lege imens ejerene arbejder er jo
lækkert!

Man skal bare oveni tænke på at man risikerer at få hunde ind i
løbetid, -som jo så skal holdes adsikl fra hanner, ...der er jo så meget man
skal tænke på... Efter som du er uddannet instruktør ved du jo godt det
selv

Jeg synes du skal "go for it" hvis du kan!

Fra : Jasmin Gabrielle Bay

Dato : 17-01-03 17:39

Hej

Jeg har min hund i "børnehave" et par gange om ugen og det er virkelig en
succes. Han elsker at komme der. Det er et hjemmegående midaldrende par, der
selv har to hunde. Jeg har aldrig før oplevet en så glad og afbalaceret
hund, der bare gør af glæde - simpelthen pragtfuldt - det er så
livsbekræftende.

Kanon idé :0)

Håber du får det op at stå, så mange ensomme vovser kan komme ud og ha det
rart.

Gabrielle

Fra : Palle

Dato : 17-01-03 18:59

i har ikke taget fejl af grupperne, det er ikke om børn denne gruppe
omhandler Men hunde, og dyr kan godt tåle at være alene hjemme

Fra : Tjinca

Dato : 18-01-03 11:58

"Palle" <Pallot@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> i har ikke taget fejl af grupperne, det er ikke om børn denne gruppe
> omhandler Men hunde,

Korrekt! Og er det ikke også det vi taler om?

>og dyr kan godt tåle at være alene hjemme

Det kommer så sandelig an på hvilken dyr du har i tankerne. Akvariefisk og
karnariefugle kan vi vel blive enige om. Men der er i allerhøjeste grad
nogle hunde der ikke kan. Hunde er af narturen et flokdyr og en del kan
bestemt ikke klare at være ladt alene. Så Nella's idé er efter min mening
stålende.

Fra : Bjergskoven

Dato : 17-01-03 20:46

Hej Nella

> [...]
> arbejde ?
>
> Hvad synes i ville være rimelig at betale pr. måned for at få hunden

Hundebørnehaver har eksisteret i mange år i Sverige. Det koster ca. 2000 sv.
kr. om måneden at få passet sin hund 5 hverdage om ugen og ca. 1600 sv. kr.
hvis den skal passes 2 hverdage om ugen. Mange af de svenske
"daginstitutioner" har lange ventelister.
Det er jo så hvordan det fungerer i Sverige. Jeg ved ikke om danskerne vil
betale det samme, men ideen er rigtig god.

Hilsen

Merete

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 17-01-03 21:20

Halløjsa.

"Nella" <fidopost@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg overvejer at starte en hundebørnehave og kunne derfor godt tænke
> mig at høre jeres mening om sådan en.

Brand god idé.

> Placeringen vil blive i Århus, 4-5 min. kørsel fra motorvejen.

ÆV, jeg kunne ellers godt tænke mig et job hos dig, og jeg mener der, men
desværre bor jeg i København , det ville ellers lige være mig.

> Hvad synes i ville være rimelig at betale pr. måned for at få hunden
> passet fx. hver eller hver anden dag ?

Pris, ja det er så det næste, men fra 800 og op til en tusse pr mdr. ville
være rimelig nok synes jeg, og måske kunne man i starten finde et par med
sponser.

Men som sagt synes jeg ideén er SUPER god, og hvis du åbner en finial i
København, så tænk på mig.

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-01-03 21:46

> Pris, ja det er så det næste, men fra 800 og op til en tusse pr mdr. ville
> være rimelig nok synes jeg, og måske kunne man i starten finde et par med
> sponser.

Det er trods alt halvdyrt, og kræver så mindst 30 hunde hver dag for at det
hænger sammen - der skal vist noget stordrift ind, inden der er økonomi i
det, og så ryger idéen jo noget.

Mvh Maria

Fra : Snavox

Dato : 18-01-03 15:30

Hejsa.

(eller dagplejen som det jo egentlig
> er) være et sted man kan få passet sin hund om dagen, mens man er på
arbejde.

Fantastisk idé. Især hvis du også kan kombinere med en egentlig pension for
folk, der er ud af byen et par dage.

Mht. økonomien kommer det vel an på, om du udelukkende skal leve af det,
eller om du supplerer med noget andet hjemmebaseret arbejde.

Men det er da noget, som vi seriøst vil overveje, når du forhåbentlig får
det stablet på benene.

Held og lykke med det.

Venlig hilsen Poul, Højbjerg