installation af php ...
Fra : rasmus carlsen

Dato : 17-01-03 11:57

først en advarsel: Jeg er helt blank på php!

Jeg har hentet php - fint nok - så hetnede jeg en setup - fint nok ... den
kørte bare derudaf og nu ser det da ud som om det er installeret ... men
hvordan tester jeg, om det er installeret korrekt og om det i det hele taget
virker?

ras

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 17-01-03 12:22

rasmus carlsen wrote:
> hvordan tester jeg, om det er installeret korrekt og om det i det hele
> taget virker?

Du lægger en fil ind på din webserver der har filendelsen .php, som
indeholder php-kode, f.eks.:

<?php echo "Hej med dig"; ?>

og kigger så på den fil ved hjælp af din webbrowser. Hvis du ser teksten
"Hej med dig", så virker det.

Hvis du ellers har spørgsmål, så husk at angive, om du kører Linux eller
Windows, og hvis du ser fejlmeddelelser eller uventede ting, så prøv at
gengive disse så præcist som muligt.

Med venlig hilsen,

Lars.

--
Freelance programmør
Programmering mod timebetaling

Fra : Flemming Dynt

Dato : 17-01-03 12:31

rasmus carlsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> hvordan tester jeg, om det er installeret korrekt og om det i det hele
taget
> virker?

prøv følgende lille script, hvis php er installeret korrekt, vil du få en
beskrivelse af hele setup'ed.

<?php
$headers = getallheaders();
foreach ($headers as $name => $content) {
echo "headers[$name] = $content<br>\n";
}
phpinfo()
?>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : rasmus carlsen

Dato : 17-01-03 12:53

ok - jeg laver altså bare en lille test-side, som jeg plejer ... og står
teksten der ... jajså virker skidtet.

tak

ras

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 17-01-03 13:21

rasmus carlsen wrote:
> ok - jeg laver altså bare en lille test-side, som jeg plejer ... og står
> teksten der ... jajså virker skidtet.

(så blev du alligevel fristet over "sige-nej-tak"-evnen af php? )

Et godt (dansk) sted at begynde med php er på webcafe.dk

mvh

Jesper Brunholm

--
H.C. Andersen-Centret med nyt design: <http://www.andersen.sdu.dk/>