Ali G Indahouse
Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 16-01-03 22:45

Ja, nu er det jo for sent at se den (i Århus, i hvert fald), men
jeg undrer mig over de overvejende ekstremt dårlige anmeldelser:

0/6 stjerner i Jyllands Posten
1/6 stjerne i Berlingske og Politiken
2/4 i Information
4/6 i TV3 (ja, ja - Niels Frid..) og B.T

Dét må da gøre enhver nervøs før man ser filmen, men jeg måtte
jo bare tænke "ja, ja, de er så ikke til dén slags humor..", men
alligevel.. Jeg kunne forestille mig at mange var blevet skræmt væk
af de ringe anmeldelser, og det er altså synd, nu hvor den faktisk er
ret sjov - jeg kan faktisk ikke huske, at jeg har grint så meget i
biffen
siden Monty Python og de skøre ridder (ok, Evolution var også meget
skæg..). Det gør den sikkert ikke til årets bedste eller 5. bedste, men
bare en ok god film, som de fleste kan grine meget og højt af (inkl.
mit nogenlunde varierede selskab).

Nå, jeg ville bare sige, at anmeldelser kun kan bruges til noget, hvis
man er enig i dem _efter_ at have set filmen - og dette fra én som
tidligere i overvejende grad har set de anbefalede film og holdt sig væk

fra de andre. (Jeg spurgte min bror om han ville med og fik responsen
"Hvorfor skal vi se en film som kun har fået 1 stjerne?" - jeg er nu
glad
for at jeg gjorde det..)

Gad vide om Stjerner uden hjerner også er skideskæg?

Massiv respect fra
Ulrik Magnusson

Fra : / / dentro / /

Dato : 16-01-03 22:57

"Ulrik Magnusson" <ulrikm@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
| 1/6 stjerne i Berlingske og Politiken
| 2/4 i Information
| 4/6 i TV3 (ja, ja - Niels Frid..) og B.T

Det er sq en af de sjoveste film jeg har set længe! Er du gal mand den er
herlig. Måske kunne de dårlige anmeldelser skyldes anmeldelsernes alder, så
de ikke kender til den kultur, som Ali G. gør grin med. Fx. er der heller
ikke mange voksne (over 30), som synes at sådan noget som Banjo's likørstue
er sjovt. - Det er moderne personskildring, men for folk som ikke kender til
disse typer og har oplevet dem i virkeligheden, er det ikke sjovt.

Hvis man forventer en gennemtænkt dyb handling synes man nok heller ikke om
den. Er man under de 30, og bare forventer at grine af sjove scener, som
tilfældigvis hænger sammen i en form for handling, så er den rigtig god.

/ / dentro / /

Fra : Homer

Dato : 17-01-03 08:16

/ / dentro / / wrote:

> [...]
> ikke om den. Er man under de 30, og bare forventer at grine af sjove
> scener, som tilfældigvis hænger sammen i en form for handling, så er

Jeg kan slet ikke følge jer. Jeg har set _mange_ komedier, der som Ali G
er blottet for (troværdig) handling. De skal fungere udelukkende på deres
humor, og derfor kommer det til at betyde uforholdsmæssigt meget, om
filmens humor-stil (perverteret som Ali G, plat som Naked Gun, "nonsense"
som Top Secret, for at ridse det lidt groft op - find selv på bedre
eksempler) matcher anmelderens.

Dét jeg synes skuffer i Ali G's film - og som flere anmeldere også
funderer deres manglende stjerner i - er, at Ali G's normale bidende
politiske satire og hints til aktuelle begivenheder helt er røget sig en
tur. Det virker uforståeligt, når man skal "strække" en figurs præstation
fra korte shows til en spillefilm (hvilket næsten altid er svært - behøver
jeg nævne Mr Bean?), at man så vælger at skære _ned_ på et i forvejen
begrænset repetoire.

Man kan så hævde, at det er uretfærdigt at bedømme Ali G hårdere pga. gode
(bedre) præstationer i andre produktioner, men jeg tror det er meget svært
at lade være med som anmelder (hvis de ellers har indsigt i disse).

Homer.
- The temptation to form premature theories upon
insufficient data is the bane of our profession.

Fra : Jim Andersen

Dato : 17-01-03 13:15

"Homer" <psv@isaid.nospam.e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> funderer deres manglende stjerner i - er, at Ali G's normale bidende
> politiske satire og hints til aktuelle begivenheder helt er røget sig en

Har ikke set filmen. Men noget af det sjoveste i tv-serien er da, når han
har en alvorlig rundbords-diskussion med en håndfuld højpandede
herrer/damer, og der diskuteres et emne som Ali totalt har "mis"-opfattet.

/jim

Fra : Homer

Dato : 17-01-03 14:56

Jim Andersen wrote:

> [...]
> han har en alvorlig rundbords-diskussion med en håndfuld højpandede
> herrer/damer, og der diskuteres et emne som Ali totalt har "mis"-

Klassisk forvekslingshumor. "Hvor langt ud kan vi drive en samtale,
hvori aktørerne taler forbi hinanden, fordi de har to vidt forskellige
ting i tankerne; den ene af dem gerne en sjofel ting?" Ikke specielt
nyskabende. Og kerneelementet i denne humorgenre er jo at gøre det
troværdigt, at den oprindelige misforståelse sker, så "forgreningen" kan
komme i gang. Jeg kan ikke huske replikkerne fra scenen, men mener
bestemt ikke det var særlig logisk, at de kunne misforstå hinanden.

Godt det var anmelderbilletter.

Fra : Henrik Grønnemark Je~

Dato : 17-01-03 21:05

Jeg syntes faktisk den var sjov, jeg vil anbefale du prøver at se den

Fra : Claus Sørensen

Dato : 17-01-03 21:18

Henrik Grønnemark Jensen wrote:

> Jeg syntes faktisk den var sjov, jeg vil anbefale du prøver at se den

Jeg synes heller ikke, at den er så dårlig, at den skulle være den 26.
dårligste film i verden:

http://us.imdb.com/Title?0120214

Men Slim Slam Slum kandiderer til den dårligste - har I øjeblikket et rent
1.0, som er det lavest mulige. 30 mere der stemmer på samme måde og den er
verdens dårligste film ifølge IMBD...

De herligste hilsner

Fra : Anders Houmark

Dato : 18-01-03 04:17

"Henrik Grønnemark Jensen" <Watchmen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg syntes faktisk den var sjov, jeg vil anbefale du prøver at se den

Jeg synes også den er sjov :)
Spoiler..............!!!!!!!!!!.............

Det fedeste er at han er på invalide pension pga. han har skadet hans DJ
finger

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Tenzel Kim

Dato : 18-01-03 13:23

Anders Houmark wrote:

> Jeg synes også den er sjov :)
> Spoiler..............!!!!!!!!!!.............

> Det fedeste er at han er på invalide pension pga. han har skadet hans DJ
> finger

Hmm, hvis det var det fedeste så kan jeg egentlig godt forstå den bliver
betragtet som en af de dårligste film i dansk filmhistorie :)

Tenz.

Fra : Dopedog

Dato : 18-01-03 22:04

> [...]
> glad
> for at jeg gjorde det..)
>
> Gad vide om Stjerner uden hjerner også er skideskæg?

Nu er det over et halvt år siden jeg har set den men ...

Jeg synes faktisk også den var hyle morsom på trods af at jeg egentlig ikke
er (var?) så vild med Ali G !

-Ronnie