Ang. beskatning af feriepenge (bliver jeg ~
Fra : Morten Christensen

Dato : 16-01-03 21:14

Hej! Jeg ville bare lige høre, om der er nogen herinde som har godt styr på
skattereglerne, jeg er nemlig lidt i tvivl lige nu.

Jeg har idag fået en feriepenge-oversigt inde på arbejdet (Kvickly Xtra) og
i den står der rigtigt nok at jeg har optjent ca. 3100,- i feriepenge.
Længere nede står der så, at jeg skal betale 40% i skat af hele lortet,
hvilket jeg er uenig i.

Godt nok opbrugte jeg mit frikort i år 2002, men det var kun december måned
jeg betalte skat af, så burde det samme vel gælde for feriepengene, da de jo
optjenes løbende gennem året eller hvad?

Hvis det ikke er tilfældet, altså at feriepengene ikke bliver trukket på
frikortet løbende, så burde de sq da trække dem på mit nye frikort, når nu
det er i år jeg får dem udbetalt, vil jeg mene...

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : themis

Dato : 16-01-03 21:42

"Morten Christensen" skrev d. 16-01-03 21:14 dette indlæg :
> [...]

når nu
> det er i år jeg får dem udbetalt, vil jeg mene...

Feriepengene skal beskattes i indtjeningsåret, og hvis dine feriepenge
er optjent i 2002 , er det korrekt , at beskatningen skal ske i 2002

Med venlig hilsen

Jørgen U Grønborg

www.familieadvokaten.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten Christensen

Dato : 16-01-03 21:44

> Feriepengene skal beskattes i indtjeningsåret, og hvis dine feriepenge
> er optjent i 2002 , er det korrekt , at beskatningen skal ske i 2002

okay, men skulle de så ikke være trukket fra frikortet løbende?

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : Inger Pedersen

Dato : 16-01-03 23:04

"Morten Christensen" <morten[REMOVE]@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> okay, men skulle de så ikke være trukket fra frikortet løbende?

Nej.

Og i den sidste ende ville det give præcis det samme, hvis det var blevet
gjort sådan, da frikortet så blot ville være sluppet op noget før.

Hilsen Inger

Fra : K. Thomsen

Dato : 16-01-03 21:44

Morten Christensen wrote:
> [...]

Det ser ud som om din arbejdsgiver har opført sig 100% korrekt i den sag.
Hvis det skulle vise sig, at du er kommet til at betale for meget (eller for
lidt) i skat for året som helhed vil du helt automatisk høre fra
skattevæsenet i løbet af foråret - enten med en glædelig besked skrevet i
tal på en check eller i værste fald en håndfuld girokort.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Bo

Dato : 17-01-03 00:20

> [...]
> skattereglerne, jeg er nemlig lidt i tvivl lige nu.
>
> Jeg har idag fået en feriepenge-oversigt inde på arbejdet (Kvickly Xtra) og

Som ansat i en "eksklusivaftalet virksomhed" som brugsforeningsbevægelsen er, skal du være
medlem af HK og de er til for dig og modtager dig med "kyshånd" når du kommer på besøg.
Hvis du derimod ringer til HK er der altid flere timers ventetid og dertilhørende dårlig
behandling ;.-)