AppleSharer hvilke porte skal åbnes
Fra : Stig Christensen

Dato : 16-01-03 21:00

Hej,

Vi prøver indtil videre forgæves at åbne en AppleShare server på en lidt
ældre G3. Den er forbundet til omverden via en Speedstream 2601 router og en
opkobling hos TDC ( der IKKE supporterer ).

Serveren kører som den skal kan kontaktes via internt netværk fra en anden
MAC (G4).

Speedstream routeren kan konfigureres via et smart webinterface, men vi ved
ikke rigtig hvilken port AppleShare serveren bruger og om det skal være
TCP/IP eller UDB.

Er der nogen med erfaring idet her der kan hjælpe?

Venlig Hilsen

Stig Christensen

Fra : Peter Kiil

Dato : 16-01-03 21:12

in article t7EV9.38085$Hl6.4445835@news010.worldonline.dk, Stig Christensen
at sc@sc-musik.dk wrote on 16/01/03 20:59:

> Speedstream routeren kan konfigureres via et smart webinterface, men vi ved
> ikke rigtig hvilken port AppleShare serveren bruger og om det skal være
> TCP/IP eller UDB.

Port 548 TCP.

--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 16-01-03 21:16

Peter Kiil <spam@kiil.net> writes:

> in article t7EV9.38085$Hl6.4445835@news010.worldonline.dk, Stig Christensen

> Port 548 TCP.

Kan du ikke lige finde technote/knowledgebase artiklen, så laver jeg
en henvisning på www.gen-v.net/dk.edb.mac

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewssNOSPAM200211@gen-v.net - ICQ:11413721
Al email sendt til denne adresse kan blive offentligtgjort.

Fra : Peter Kiil

Dato : 16-01-03 22:41

in article m3wul4voj3.fsf@dogbert.gen-v.net, Thomas Bjorn Andersen at
tbamacnewsNOSPAM200301@gen-v.net wrote on 16/01/03 21:16:

> Kan du ikke lige finde technote/knowledgebase artiklen, så laver jeg
> en henvisning på www.gen-v.net/dk.edb.mac

Umiddelbart det mest præcise jeg kunne finde - gammelt men stadig korrekt:

<http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=45039&SaveKCWindowURL=http%3
A%2F%2Fkbase.info.apple.com%2Fcgi-bin%2FWebObjects%2Fkbase.woa%2Fwa%2FSaveKC
ToHomePage&searchMode=Assisted&kbhost=kbase.info.apple.com&showButton=false&
randomValue=100&showSurvey=false&sessionID=anonymous%7C162131099>
--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 16-01-03 23:12

Peter Kiil <spam@kiil.net> writes:

> in article m3wul4voj3.fsf@dogbert.gen-v.net, Thomas Bjorn Andersen at

> Umiddelbart det mest præcise jeg kunne finde - gammelt men stadig korrekt:

Jeg har skrevet http://www.gen-v.net/cgi-bin/dk.edb.mac.cgi?file=15

Er det helt uforståligt?

Fra : Peter Kiil

Dato : 16-01-03 23:18

in article m3smvsvj6k.fsf@dogbert.gen-v.net, Thomas Bjorn Andersen at
tbamacnewsNOSPAM200301@gen-v.net wrote on 16/01/03 23:11:

> Jeg har skrevet http://www.gen-v.net/cgi-bin/dk.edb.mac.cgi?file=15
>
> Er det helt uforståligt?

Jeg forstod det

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 16-01-03 23:21

Peter Kiil <spam@kiil.net> writes:

> in article m3smvsvj6k.fsf@dogbert.gen-v.net, Thomas Bjorn Andersen at

> Jeg forstod det

Hehe, så mangler vi bare, at nogle der ikke alleredet forstår emnet
læser beskrivelsen og tilkendegiver at de bagefter forstår det.

Fra : Stig Christensen

Dato : 16-01-03 22:06

Hej Peter,

Vi har nu åbnet port 548 TCP (tror vi nok). Det kan desværre stadigvæk ikke
lade sig gøre for mig at logge på udefra!
Men serveren ændrer "Last Log On Time" for mig når jeg forsøger at
connecte!!

Så konklusionen er at der på en eller anden måde er "hul igennem", men
selvfølgelig ikke på den måde vi gerne vil have.

I speedstream configurationen findes en side, hvor man kan åbne en IP
adresse for forskellige kald udefra. Der er f.eks. et FTP felt og MAIL og
POP3. Skal nogle af disse felter mon udfyldes for at AppleShare Serveren kan
få kontakt??

vh

Stig

Fra : Peter Kiil

Dato : 16-01-03 22:44

in article M5FV9.38149$Hl6.4455045@news010.worldonline.dk, Stig Christensen
at sc@sc-musik.dk wrote on 16/01/03 22:06:

> [...]
> POP3. Skal nogle af disse felter mon udfyldes for at AppleShare Serveren kan

Jeg kender ikke din Speedstream router. Måske de kan hjælpe dig i
dk.edb.netvaerk