Metodekald fra textfield?
Fra : Norgaards

Dato : 09-03-01 21:42

Hej,
Kan det lade sig gøre at kalde en metode
fra et textfield i java? Hvis en bruger f.eks. indtaster nogle bestemte
tegn/ord og trykker enter så skulle det gerne resultere i et metodekald. Er
der en der kan forklare og evt. kan vise det.

Med venlig hilsen
John

Fra : Thomas Sejr Jensen

Dato : 09-03-01 22:22

Du kan starte med at add'e en actionlistener til dit textfield.
I actionlistener-metoden laver du så en if-sætning hvor du kalder de ønskede
metoder afhængig af hvad getText() på textfield'et returnerer.

Den nemmeste måde at tilføje actionlisteners på er at dobbeltklikke på
komponenten i JBuilder, jeg kan ikke lige huske syntaksen.

Fra : Monica

Dato : 10-03-01 10:48

TextField text;

text.addActionListener( actionListenerensNavn);// ofte this, eller en
controller instans

public void actionPerformed(ActionEvent e){
if(e.getSource() ==
t){
// den metode du så gerne vil have fx.
System.out.println(text.getText( ));