Hjælp, min lillebror... (Metal ?)
Fra : Leon Jessen

Dato : 16-01-03 20:09

Ønsker sig en distortion pedal, men da det ikke lige er den slags musik jeg
gør så meget i, må jeg krybe til korset og spørge de kloge hoveder her.

Eks.:
Limp Bizkit
Alien Ant Farm
P.O.D.
Rage Against The Mashine
Nightwish
System Of A Down
M.fl.

Har I nogle idéer til hvilken pedal, som ville kunne bruges til ovenstående
musik? Han spiller på en Les Paul kopi, over en ældre lab series forstærker.

Og ja, han er 14 og den spade får BARE TÆSK

Pfh. tak
Mvh. Leon

Fra : Ian

Dato : 16-01-03 20:36

"Leon Jessen" <se_min@signatur.ok> wrote in message
> Ønsker sig en distortion pedal, men da det ikke lige er den slags musik
jeg
> gør så meget i, må jeg krybe til korset og spørge de kloge hoveder her.

Personligt sværger jeg til Boss MT-2 "MetalZone", hvis jeg skal spille
metal. Det er en ret flexibel pedal, da den har en rimelig god parametrisk
EQ, så den kan lyde meget "bredt". Samtidig har den en effektiv distortion
kreds, så jeg spiller meget sjældent med distortion knappen drejet på max.
Der er solgt rigtig mange af dem, så de fleste velassorterede
musikforretninger har gerne et par stykker stående brugt til omkring en
500-las. Nyprisen er vist ca 1000kr, men jeg er ikke helt sikker. Især med
begyndergrej, hvor guitarens pickupper måske ikke har det helt vilde output,
synes jeg, den gør underværker.
Jeg har efterhånden samlet mig et dejligt rack med rør-effekter og rør
preamp + slave, men gang på gang må jeg krybe til korset og støve min gamle
MetalZone af, for at trykke den af med den.
Nå men det er jo bare min mening. Jeg skal indrømme, at der findes mere
"brutale" distortion pedaler. Jeg havde feks engang en POD pedal der vist
hed "DeathMetal", men den var simpelthen _for_ beskidt i lyden og var meget
lidt flexibel mht justering af distortion og tone osv. Det var alt eller
intet. Men måske er det dét han vil have...

Mvh Ian

Fra : Ian

Dato : 16-01-03 20:39

"Ian" <ian@it.dk> wrote in message news:b071d6$jkk$1@sunsite.dk...
-og det var selvfølgelig en DOD pedal jeg mente og ikke en POD. -Men den var
nu stadig for beskidt, også selvom jeg spillede deathmetal dengang....

Mvh Ian

Fra : Kåre

Dato : 16-01-03 20:37

> [...]
> musik? Han spiller på en Les Paul kopi, over en ældre lab series
forstærker.

> Og ja, han er 14 og den spade får BARE TÆSK

Hey Leon!

Jeg nævnte det på Aage forum, men der er salg af brugt gear ikke tilladt.

Jeg har opgraderet mit gear, og har derfor en rigtig HÆVI pedal til overs.
Det er en Ibanez Smashbox SM7. Og den kan lave den sprøde, tunge lyd han
ønsker sig, og kan lave masser af overtoner. Jeg var ganke tilfreds med den
da jeg brugte den, også i forhold til mit nye (og LANGT) dyrere gear.
Og så har den indbygget noise gate, som sikrer at det hele ikke står og
skriger når der er skruet godt op for gain. Den virker faktisk ganske godt.

Når man snakker heavy pedaler kommer Boss' MetalZone altid ind i billedet,
men den lyder squ som "at stikke hovedet ind i en bisværm" citat slut. Den
har ingen tone overhovedet.

Jeg vil sælge min Smashbox for 400,- og jeg vil gerne sende den, og betale
portoen. Sådan er jeg bare . Der er stadig ½ års reklamation, og den ser
ud fuldstændig som ny.
Hvis han bor i nærheden af Århus eller Randers kan han også sagtens komme at
prøve den på noget seriøst gear, så han kan høre hvad den kan.

Men det er måske en gave?

mvh
Kåre

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 16-01-03 21:04

"Leon Jessen" <se_min@signatur.ok> skrev i en meddelelse
> [...]
ovenstående
> musik? Han spiller på en Les Paul kopi, over en ældre lab series

Mesa Boogie laver en V-Twin pedal, som egentlig er en forforstærker man så
overstyrer. Den er der hammer på, hvis man er til den slags
Mesa-forvrængning. Den kan vel sammenlignes en smule med deres
Rectifier-forstærker, som synes at være vildt populær i metalkredse. Jeg ved
ikke, hvad den koster i dag, men den har haft en pris på 4000,- på et
tidspunkt, så der omkring... Måske er prisen helt skidt i forhold til
ønsket, men nu er det nævnt.

/Ulrik.