Mac OS X10.2 med sprog
Fra : Christian Precht-Jen~

Dato : 16-01-03 18:32

Hej jeg skriver her til fordi Apple Danmark ikke er saa udpraeget gode til
at yde support!!

Mit kommende problem er at jeg vil koebe mig den nye iMac i Frankirg hvor
jeg bor, og regner derfor staerkt med at faa systemet paa fransk!

og jeg vil nu helst have det paa Dansk, og tvivler paa at Apple vil bytte
min CD med en dansk, er det saa nok bare at koebe opgraderingen for at faa
noget af moderlandets vedmodige skrifter tilbage?

--
Christian Precht-Jensen
christian@precht-jensen.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 16-01-03 19:42

Christian Precht-Jensen <christian@precht-jensen.dk> wrote:

> Hej jeg skriver her til fordi Apple Danmark ikke er saa udpraeget gode til
> at yde support!!

Nej, det er ikke løwn...!

> [...]
> min CD med en dansk, er det saa nok bare at koebe opgraderingen for at faa
> noget af moderlandets vedmodige skrifter tilbage?

Eneste chance er at få en "lånt" udgave af Mac OS X DK.

Den er du dog 100% berettiget til, da du ved købet af din mac, også
købte en mac OS - licens. Så det er faktisk lovligt!

--
regards, Peter - +45 5192 3981
http://titancity.com/about.html

Fra : Christian Precht-Jen~

Dato : 16-01-03 19:53

> Nej, det er ikke løwn...!

maaske, det er bare ikke gode til at vise hvor det er, kan du finde en email
adresse til support?

> Eneste chance er at få en "lånt" udgave af Mac OS X DK.
>
> Den er du dog 100% berettiget til, da du ved købet af din mac, også
> købte en mac OS - licens. Så det er faktisk lovligt!

Tja jeg maa nok indroemme at vaere den foerste Mac bruger i min
omgangskraeds, og jeg ville nu gerne have en dansk cd hvis jeg laver ged i
den, der er en god chance for det

--
Christian Precht-Jensen
christian@precht-jensen.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 16-01-03 20:22

> til

> maaske, det er bare ikke gode til at vise hvor det er, kan du finde en email
> adresse til support?

Det eneste Apple heviser til er deres debatfora på support.apple.com.

> [...]
>
> Tja jeg maa nok indroemme at vaere den foerste Mac bruger i min
> omgangskraeds, og jeg ville nu gerne have en dansk cd hvis jeg laver ged i

OK.

Fra : Erik Oppenhejm

Dato : 16-01-03 22:10

Efter min mening er der 2 muligheder: enten køber du din computer fra
Applestore i Irland over nettet, og så kan du bestemme ssprog og
tastatur, eller du kan købe lokalt og selv indstille til det sprog du
ønsker. Dette sidste er en mulighed i OS 10, som dog ikke omfatter
AppleWorks, men det er da til at leve med, hvis du ikke kan låne hos en
landsmand.
Ça-va?

---
Les chanceux sont ceux qui arrivent à tout; les malchanceux ceux à qui
tout arrive.

Erik Oppenhejm, Rosavej 1A, DK-2930 Klampenborg.
Tel. +45 39 63 69 75 - Fax +45 39 90 99 75

Fra : Per Rønne

Dato : 16-01-03 20:09

> [...]

> min CD med en dansk, er det saa nok bare at koebe opgraderingen for at faa
> noget af moderlandets vedmodige skrifter tilbage?

CD-ROMen er forsynet med såvel engelsk som fransk, tysk og dansk. Samt
en bunke andre sprog ...
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Christian Precht-Jen~

Dato : 16-01-03 20:57

saadan skal det vaere Mange tak, saa ved jeg hvad jeg skal koebe imorgen!!

Hvor finder jeg saa et keyboard med dansk layout? ikke paa
www.computerstore.dk maa vel bare lede vidre

tak for hjaelpen

--
Christian Precht-Jensen
christian@precht-jensen.dk

Fra : Tue Dissing

Dato : 17-01-03 01:12

> [...]

> saadan skal det vaere Mange tak, saa ved jeg hvad jeg skal koebe imorgen!!
>
> Hvor finder jeg saa et keyboard med dansk layout? ikke paa

Du kan købe næsten hvilket som helt (pc) tastetur på edbpriser.dk, så
længe det er et usb tastetur !
Der er fuld understøttelse af logitech's tasteture.

Tue

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-01-03 14:38

tue@somersaut.dk (Tue Dissing) writes:

> Du kan købe næsten hvilket som helt (pc) tastetur på edbpriser.dk, så
> længe det er et usb tastetur !
> Der er fuld understøttelse af logitech's tasteture.

Jeg brugte Logitechs trådløse mus+tastatur i en periode - jeg brød mig
ikke om den "skæve" mus, og de ombyttede taster (specielt at $ og <
havde bytted plads) irriterede mig så meget (det er ~ i US-layout) at
jeg endte med at give det til en kollega.

Nu overvejer jeg et decideret Mac-tastatur istedet, og har anskaffet
en ekstra logitech løs pilotusbtrådløs mus. Den er jeg rigtigt glad
for.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Tue Dissing

Dato : 18-01-03 16:06

> [...]
> havde bytted plads) irriterede mig så meget (det er ~ i US-layout) at
> jeg endte med at give det til en kollega.

Du kunne jo bare have byttet dem om det er meget let, men det er jo nok
lidt for sendt nu

Tue

Fra : Pernille Jensen

Dato : 17-01-03 11:34

Christian Precht-Jensen <christian@precht-jensen.dk> wrote:

> Hvor finder jeg saa et keyboard med dansk layout? ikke paa
> www.computerstore.dk maa vel bare lede vidre

<http://www.macxpres.dk>

De har løse Apple Pro tastaturer i både hvid og sort. Prisen er ca. 500
uden moms og forsendelse.

- Pernille

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-01-03 12:09

"Christian Precht-Jensen" <christian@precht-jensen.dk> writes:

> og jeg vil nu helst have det paa Dansk, og tvivler paa at Apple vil bytte
> min CD med en dansk, er det saa nok bare at koebe opgraderingen for at faa
> noget af moderlandets vedmodige skrifter tilbage?

Vaelger du ikke bare sprog ved start af installationen?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jonas Voss

Dato : 17-01-03 13:06

In dk.edb.mac, Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Vaelger du ikke bare sprog ved start af installationen?

Jo.

"Ford, you're turning into a penguin. Stop it!"