sært og meget trælst øjenproblem
Fra : Martin Rasmussen

Dato : 16-01-03 17:24

Nogen der har hørt om noget der minder om det her?

Når jeg vågner er mine øjne ligesom lidt sammenklistret og hvis jeg
ligesom vipper mine nederste øjelåg sviger det lidt. Det bliver det
ved indtil jeg ligesom har presset øjnene mere åbent.

Ofte kan jeg så senere på dagen lige mærke at der kommer dette "syre"
agtige ned i øjeregionen (indefra) og så svier det igen i øjnene. Det
som nok også sker hver gang jeg sover.

Kan det skyldes en fortid som satanist hvor eks mine øjenbrun
nogengange blev farvet med sprittudse at noget inde bagved har taget
skade?

Jeg synes ikke min læge har været tilfredsstillende i at komme til
bunds i hvad der er galt, og min øjenlæge kan ikke se noget, men det
er galt hver eneste dag, og det er meget belastende.

Fra : ram2

Dato : 16-01-03 23:10

"Martin Rasmussen" skrev d. 16-01-03 17:24 dette indlæg :
> Kan det skyldes en fortid som satanist hvor eks mine øjenbrun
> nogengange blev farvet med sprittudse at noget inde bagved har taget
> skade?
-----------------------
Højst sandsynligt - Du skulle have holdt dig til Vor Herre.

http://www.kandu.dk/

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 17-01-03 01:07

ram2 wrote:

> Højst sandsynligt - Du skulle have holdt dig til Vor Herre.

Halleluja, halleluja, halleluja for helvede....

Ahem, for nu at blive seriøse igen, så kan det (sprittus) da vel være en
mulighed, omend jeg ikke finder det for alt for sandsynligt.

Prøv eventuelt at forhøre dig hos en anden øjenlæge - det er trods alt
drønirriterende med den slags problemer.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-01-03 19:43

> Ofte kan jeg så senere på dagen lige mærke at der kommer dette "syre"
> agtige ned i øjeregionen (indefra) og så svier det igen i øjnene. Det
> som nok også sker hver gang jeg sover.

Umiddelbart har jeg to gæt. Det ene er for lidt vand og det andet er for
lidt fedt i kosten (animalsk fedt, altså). Måske skulle du prøve med lidt
mere af disse ting?

Mvh Maria

Fra : Martin Rasmussen

Dato : 17-01-03 20:29

On Fri, 17 Jan 2003 19:42:44 +0100, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> wrote:

> [...]

Hejsa. Jeg tillader mig at skrive til dig personligt, fordi jeg i
hvert fald kan se at du ved noget.

Det er nemlig helt rigtigt med hensyn til det med vandmangel.

Siden det her øjeproblem kom frem har jeg parallelt bøvlet med
svimmelhed, træthed og temmelig gul urin. (og poser under øjne især om
morgen sammen med de andre problemer = også vand relateret)

Men altså jeg har aldrig skullet tænke på hvor meget jeg drikker. Det
har kroppen selv fundet ud af. Jeg har så i perioder prøvet på en
lille uge hvor jeg har drukket meget vand (min 3 liter/dag) men uden
rigtig at det gav pote.

Men altså for 2 uger siden(frustrationerne er blevet store, for denne
kønne unge mand her, er grim så længe det her problem står på, ligner
en søvngænger) har jeg så givet det et mere seriøst forsøg, og
drikker nu omkring de 3 liter vand hver dag. Skal man virkelig drikke
så meget vand nu resten af livet? Det virker som meget for jeg er ikke
tørstig, slet ikke så meget i hvert fald.

Man skulle tro en eller anden regulator indeni er gået i stykker, for
bare en halv dag, hvor jeg ikke drikker vand, så er urinen gul(og
ildelugtende)

Så jeg er egentlig glad for at du siger det her som du siger, for så
har jeg absolut mod på at køre videre med vandkuren. Jeg synes da også
jeg er mere frisk, men det har også før kørt lidt op og ned, og det er
stadig bestemt ikke optimalt om morgenen.

Jeg vil jo så gerne have at jeg efter yderligere uger med vand kan
blive normal. Jeg vil ikke kunne bære at skulle leve i den her
tilstand i flere år, eller gys resten af livet.. Det skal med til
historien at jeg i 2 år har lidt under det her, og det har virkelig
ødelagt meget.

PS: Blodprøver testet på alt har intet vist.

PPS: Animalsk fedt er jeg helt klar med på at prøve. Men hvordan er
det lige man indtager det. Hvad er det egentlig, spørger jeg dumt.

1000 tak for din hjælp.

VH
Martin Rasmussen
hede_2@hotmail.com

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-01-03 20:56

Hej Matin

Jeg blander mig nu alligevel lidt!

"Martin Rasmussen" <hede_2@hotmail.com> skrev

> drikker nu omkring de 3 liter vand hver dag. Skal man virkelig drikke
> så meget vand nu resten af livet? Det virker som meget for jeg er ikke
> tørstig, slet ikke så meget i hvert fald.

Normalt anbefales 2 liter vædske om dagen, alt afhængig af størrelsen.

> Man skulle tro en eller anden regulator indeni er gået i stykker, for
> bare en halv dag, hvor jeg ikke drikker vand, så er urinen gul(og
> ildelugtende)

Hvis du ikke lider af naturlig tørst, er din urin et godt sted at få
feedback på, om du drikker nok, urinen bør være lysegul, eller klar. Hvis
den er mørk og ildelugtende bør du indtage mere vædske.Det samme gælder dine
fækalier, hvis de er meget mørke og hårde, kan det også være tegn på
vædskemangel.

Prøv at få nogle gode drikkevaner, drik lidt til hvert måltid, sørg for at
have vædske ved hånden hvor du befinder dig. Gør det nemt for dig at få
noget at drikke.

Hvis problemet er størst når du vågner, skulle du måske overveje at drikke
lidt inden du går i seng, eller have vand ståede på natbordet.

Mvh.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-01-03 21:50

> PPS: Animalsk fedt er jeg helt klar med på at prøve. Men hvordan er
> det lige man indtager det. Hvad er det egentlig, spørger jeg dumt.

Fedt fra kød eller mælk. Det er mest vegetarer, der har problemet, men
spiser du ekstremt fedtfattigt, eller kun meget fedtfattigt kød, så kan
problemet opstå. Svinekød og oksekød er langt det bedste, og gerne lidt
fedtmarmoreret - men ikke så meget at du bliver tyk i stedet for

Mvh Maria

Fra : Martin Rasmussen

Dato : 17-01-03 23:11

On Fri, 17 Jan 2003 21:49:38 +0100, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> wrote:

> [...]
>problemet opstå. Svinekød og oksekød er langt det bedste, og gerne lidt
>fedtmarmoreret - men ikke så meget at du bliver tyk i stedet for

Tak for hjælpen, mit dårlige kendskab til usenet gjorde at det ikke
blev en personlig mail alligevel :)

Men jeg takker for hjælp til alle!
, jeg vænder tilbage om en uge eller senere og fortæller hvordan det
går

Fra : Mette Pallesen

Dato : 17-01-03 22:31

"Martin Rasmussen" <digtekat@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nogen der har hørt om noget der minder om det her?
>

> Kan det skyldes en fortid som satanist hvor eks mine øjenbrun
> nogengange blev farvet med sprittudse at noget inde bagved har taget
> skade?

Acetone fjerner de fleste tudser. Dub efter med koldt vand.

Hejsa

Søren

Fra : Mette Pallesen

Dato : 17-01-03 22:31

Fra : Mari

Dato : 17-01-03 23:34

> [...]
> ligesom vipper mine nederste øjelåg sviger det lidt. Det bliver det
> ved indtil jeg ligesom har presset øjnene mere åbent.

Lav noget kamillete, som du afkøler. Dyp en "vatrondel" i theen og dup
øjnene med det.
Kender du ikke vatrondeller - så er det dem, kvinder bruger til at fjerne
øjenmakeup.
Kamille er let desinficerende og virker beroligende på trætte og ømme øjne.

Brug så også "Viskøse øjendråber" (saltvandsopløsning,MATAS) til at dryppe
dine øjne et par gange om dagen for at holde hornhinden tilpas fugtig. Vip
underste
øjenkant udad og læg dråberne ind under den.

/Mari