får gæst ......
Fra : lulle

Dato : 16-01-03 15:54

..... ja han kommer for første gang til middag hos mig, så det skal være
lækkert! Men jeg har ikke de store penge.....i fryseren har jeg dog f.eks.
torskefilet, rejer og en svinemørbrad.. smid lige nogle forslag til en god
menu..tak for hjælpen..
Lulle

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-01-03 16:02

"lulle" <Madamme@ofir.dk> writes:

> [...]
> torskefilet, rejer og en svinemørbrad.. smid lige nogle forslag til en god

Rejecocktail efterfulgt af svinemørbrad stegt som vildt. Til dessert
hjemmelavet gammeldags æblekage. Jeg bryder mig ikke selv om rejer,
men det andet kan nok få mig til at savle.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : Jakob Andersen

Dato : 17-01-03 00:50

"lulle" <Madamme@ofir.dk> wrote
> [...]
> torskefilet, rejer og en svinemørbrad.. smid lige nogle forslag til en god

Til forret kan denne her anbefales:
<http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/o0830355.html>

Og til hovedret har jeg en eminent opskrift på svinemørbrad i oreganosovs.
Har den ikke lige ved hånden men sig til hvis du vil have den.

--
Jakob Andersen

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 17-01-03 00:55

Således skrev "Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> i
dk.kultur.mad+drikke Fri, 17 Jan 2003 00:49:59 +0100:

>Og til hovedret har jeg en eminent opskrift på svinemørbrad i oreganosovs.
>Har den ikke lige ved hånden men sig til hvis du vil have den.

Til.

Knud
--
Np: Marcus Miller - Teen Town

Fra : Jakob Andersen

Dato : 17-01-03 09:55

"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> wrote

> Til.

Det var selvfølgelig ikke i oreganosovs, men basilikumsauce. Men her er den:

(4 pers.)

600g svinemørbrad
1 bakke frisk basilikum
Smør til stegning
Salt og peber
2 dl bouillon
1 spsk soja
2-3 fed hvidløg, pressede
2 dl creme frauche 38%
1 spsk hvedemel rørt op i 2 spsk vand
Pynt: Friske basilikumblade

1. Skær mørbraden i 1½ cm. tykke skiver og bank dem lidt ud. Snit
basilikumbladene i strimler. Brun mørbradbøfferne nogle stykker ad gangen i
smør på en pande, krydr med salt og peber og læg dem i en gryde.

2. Tilsæt bouillon, soja og hvidløg. Braissér mørbradbøfferne under låg i
ca. 10 min. Rør cremefraichen i og lad det koge op. Tilsæt meljævningen og
lad retten koge et par minutter.

3. Rør halvdelen af den snittede basilikum i retten og drys resten over.
Pynt med hele basilikumblade og servér retten med kartofler og tomater.

Hvis du laver retten i forvejen skal du IKKE tilsætte den friske basilikum
før efter genopvarmning.

--
Jakob Andersen

Fra : Kim Jensen

Dato : 17-01-03 09:41

> [...]
> torskefilet, rejer og en svinemørbrad.. smid lige nogle forslag til en god

Forret: (karry/fersken/rejesuppe)
http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/o0830003.html
(den er suveræn! - udelad gerne hvidkålen)

Til hovedret ville jeg lave mørbradbøffer i flødesauce med fx nogle
brasserede og ovnbagte kartofler og gulerødder, drysset med godt med
basilikum.

Desserten skal afgjort være noget med chokolade; find evt. en opskrift på
chokolademousse og lav halv/halv af mørk chokolade, henholdsvis hvid
chokolade.

NB! Jeg lavede mørbradbøffer i denne stil til min kæreste første gang hun
var til middag hos mig; vi har nu været sammen i 2½ år

mvh
Kim Jensen

Fra : lulle

Dato : 19-01-03 16:15

"lulle" <Madamme@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> torskefilet, rejer og en svinemørbrad.. smid lige nogle forslag til en god

Hej Alle
Tak for inspirationen.
Det endte med den i den grad lækre! karry-fersken-reje-suppe til forret.
Til hovedret lavede jeg (ud fra "tøm køleskabet-princippet")mørbradbøffer m.
sherry, champignonger, bacon og gorgonzola...serveret med ris.
Det blev en rigtig vellykket middag.........og aften....!
Hilsen Lulle