Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Ang _meget_ lav Fillrate på GF3 TI200 (P4 ~
Fra : Flare

Dato : 16-01-03 14:22

Efter at ha prøvet at tweake mit GF3 Ti200 kort og brugt 3dmark2001 + result
browser. Er jeg nået frem til at "flaske halsen" muligvis ligger i det
nedenstående

Fill Rate (Single-Texturing) (MTexels/s)
380.7 (Mit system)
723.6 (Et andet typisk eks)

Fill Rate (Multi-Texturing)(MTexels/s)
743.7 (Mit)
1540.1 (En anden)

Disse tal er taget fra Compare og "samtlige" systemer har ca. dobbelt så
høje tal ved FIll rate! Hvad går der lige galt?

Mvh
Anders

Er der nogen der ved hvorfor mit GF3 TI200 kort kun får ca 380

Fra : Kosmonauten

Dato : 16-01-03 15:16

"Flare" <dct_flare@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mvh
> Anders
>

> Er der nogen der ved hvorfor mit GF3 TI200 kort kun får ca 380

Hej Flare,
hvad ligger du på i det samlede resultat??
Er "lidt" nysgerrig, jeg brugte 3DMark 2001 SE til at se om det gjorde en
forskel med de nyeste Drivere+DX 9,
vores systemer ligner hinandens:
Her er 2 bud, et overclocked og et med nyeste drivere+DX9+Intel Application
Accelerator:
http://service.futuremark.com/compare?2k1=5534359

http://service.futuremark.com/compare?2k1=5576325

Jeg lægger intet i de tal andet end et fingerpeg om systemet nu også er
rigtigt sat sammen.
Hygge
Martin

Fra : Flare

Dato : 16-01-03 15:47

> Er "lidt" nysgerrig, jeg brugte 3DMark 2001 SE til at se om det gjorde en
> forskel med de nyeste Drivere+DX 9,
> vores systemer ligner hinandens:

Ja det gør.

Her er min:
http://service.futuremark.com/compare?2k1=5215208

Så mit 3dmark ligger på ca. 7900.
Jeg kan se at din fillrate rangere lige så lavt som min...Det er sgu
mystisk.

Mvh
Flare

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 16-01-03 16:56

Hmm, jeg forsår ikke dit problem - du henviser til dine egne fillrates på
futuremark og der står
Fill Rate (Single-Texturing) 583.9 MTexels/s

Fill Rate (Multi-Texturing) 1205.1 MTexels/s

Oprindeligt skrev du at du kun fik
> Fill Rate (Single-Texturing) (MTexels/s)
> 380.7 (Mit system)
>
> Fill Rate (Multi-Texturing)(MTexels/s)
> 743.7 (Mit)
hvorfor nu denne forskel - der er jo intet i vejen ! og det du påstår
passer jo ikke !
-Niels-

Fra : Flare

Dato : 16-01-03 17:31

"Niels Bjørk > hvorfor nu denne forskel - der er jo intet i vejen ! og det
du påstår
> passer jo ikke !

Slap dog af mand. Har du lige slået op med din kæreste? Når men ud over det
så tag lige og KIG på grafen.

http://service.futuremark.com/compare?2k1=5215208

Ja det LYSEgrå er MIT system og rangere STADiGVÆK lavt. Det MØRKEgrå stribe
er en ukendt maskine som jeg sammenligner med og nettop de omdiskterede
filrates på 500/1200 hvor MIT (lysegrå) har 380/740.

Hvis nogen som sagt har en forklaring på dette ville det være fedt.

Og så lige 5 x :) til dig Niels.

Anders

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 16-01-03 17:52

OK OK - du skulle bare have sagt det med de "grafer" - men den sammenligning
kan man ikke se hvis man er "gæst" - derfor var jeg så forundret.Og nej jeg
har ingen kæreste at være sur på p.t....

Jeg selv har et Asus GF3Ti200 Deluxe ikke overclocket (det skifte snart ud
med radeon9500pro).(PC: XP1800+,512mb pc2100 ram)
Jeg får i 3Dmark2001SE:

Fill Rate (Single-Texturing) 672MTexels/s

Fill Rate (Multi-Texturing) 1317MTexels/s

Total 3dmark score = 7100point.

og jeg kan godt se der er et eller andet galt med din fillrate ! - har du et
via bundkort ? har du installere via's 4in1 driver ? - nej ? det skal du
hvis du har via chipset på bunkortet.

Ellers kan jeg sige at jeg bruger den gamle nvidia 21.81 driver !! den giver
altså kanon ydelse/stabilit/kompatibilitet.
-Niels-

Flare <dct_flare@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e26de57$0$127$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Flare

Dato : 16-01-03 19:52

> [...]
et
> via bundkort ? har du installere via's 4in1 driver ? - nej ? det skal du

Tak for svaret Niels. Jeg har et Intel Chipset så 4-1 skulle ikke være
grunden. Jeg kører med 41.09. Måske skull ejeg lige prøve 21´ern bare for at
se.

Til Thomas. Anisotropic Filter er slået fra......

Må forsøge mig lidt. Forslag modtages gerne. Det kan jo ikke passse at en XP
1800 med DDR266 ram yder Næsten ligså godt som en P4 2.5 med DDR512....

Men ok jeg har 900 mere end dig. Det måske GF3 kortet der ikke kan komme
højre op end omkring 8000?

Anders

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 16-01-03 19:14

"Flare" <dct_flare@hotmail.com> writes:

> Disse tal er taget fra Compare og "samtlige" systemer har ca. dobbelt så
> høje tal ved FIll rate! Hvad går der lige galt?

Hvis du har Anisotropic Filter slået til så slå det fra. (den
sædvanlige grund til lav fillrate :) )

Fra : Flare

Dato : 16-01-03 20:26

Nu er jeg total forviret.!!! Installerede Deton 21.83

Fillrate er nu 580 / 1200 !! Som den skal være! Meeeeeen mit 3Dmark er nu
nede på 7100.....800 lavere. Har fillrate ikke noget at sige da??

http://service.futuremark.com/servlet/Index?pageid=/orb/projectdetails&proje
ctType=6&projectId=5653132

Computere..tsk tsk

Anders

Fra : Kosmonauten

Dato : 16-01-03 21:12

> Computere..tsk tsk
>
> Anders
Hej Anders,
så kan det vist ikke siges meget bedre ;c)
Hygge
Martin

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 16-01-03 23:31

> [...]
>
> Fillrate er nu 580 / 1200 !! Som den skal være! Meeeeeen mit 3Dmark er nu
> nede på 7100.....800 lavere. Har fillrate ikke noget at sige da??

Jeg må sige det lyder underligt - med 41.09 får du 7900point men en meget
lavere fillrate, med 21.83 er det omvendt, høj-fillrate men lavere score
!!!.
-Det er sgu en svær nød at knække må jeg nok sige !!! -
Anyway drop 3Dmark og se hvilken driver der gi'r dig flest FPS i div. spil
(fx Wolfenstein, JK2 etc), for det er jo egentligt det der tæller !!!
MVH
Niels

Fra : Flare

Dato : 16-01-03 23:42

> [...]
> Anyway drop 3Dmark og se hvilken driver der gi'r dig flest FPS i div. spil
> (fx Wolfenstein, JK2 etc), for det er jo egentligt det der tæller !!!

Kom jeg også frem til. 30.28 gav mig flest FPS i Quake III demo. 8% flere
end 21.83 og 5% flere end 41.09

Nu gik der jo helt sport i det ;)

Men ja det andet er sgu noget af en nød hvis man vil finde en logisk
sammenhæng.

Mvh
Anders