Safari husker på trods
Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 16-01-03 11:20

I forbindelse med at lege med logo til URL oplever jeg, at uanset hvad
jeg gør, så husker Safari logo'et (og resten af siden). Jeg gør:
i safari fjerner jeg alle relaterede bookmarks, tømmer history, lukker
alle safari-vinduer, tømmer cachen og quitter.
Går ind i Library, og fjerner caches.
Genstarter maskinen (nå ja...)
Uden at oprette hul igennem til internettet startes safari, og den
husker stadig min hjemmeside (som iøvrigt er min startside - kan det
have betydning?!)
Kan jeg ikke få safari til at glemme?!
Er der en grund til, at jeg føler mig lidt overvåget af safari?
Poul Skovmand Thingholm

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 16-01-03 11:25

Poul Skovmand Thingholm <_REMOVE_pst@phenomen.dk> wrote:

> [...]
> have betydning?!)
> Kan jeg ikke få safari til at glemme?!
> Er der en grund til, at jeg føler mig lidt overvåget af safari?

Nu lykkedes samme manøvre at få den til at glemme indholdet, men ikke
URL-ikonet.
Også selvom det ikke er min startside og jeg igen har slettet alt
relateret til url'en i history og bookmarks. Øv.
Poul Skovmand Thingholm

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 16-01-03 12:24

> [...]

> Også selvom det ikke er min startside og jeg igen har slettet alt
> relateret til url'en i history og bookmarks. Øv.

Det er en beta... vent med at ærgre dig til Final Release =)

--
regards, Peter - +45 5192 3981
http://titancity.com/about.html

Fra : David Blangstrup

Dato : 16-01-03 12:52

> [...]

> Også selvom det ikke er min startside og jeg igen har slettet alt
> relateret til url'en i history og bookmarks. Øv.

altså, et url ikon bliver sendt fra siden, det er et favicon man har
liggende på sin server.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 16-01-03 14:09

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> altså, et url ikon bliver sendt fra siden, det er et favicon man har
> liggende på sin server.

Øh, jeg har lagt mit ikon i mappen grafik (ikke i roden) på den
serverplads, som jeg lejer. Og det virker fint fint selvom det ikke
hedder favicon.ico
Det er blot det, at safari ikke vil glemme det igen på trods af, at det
vel burde være væk når favorites er væk?
Eller mener du, at jeg kommer til at kalde det URL-ikon i indlægget og i
stedet burde skrive favicon fordi det er det rigtige begreb?
Hm, i koden kaldes det et SHORTCUT ICON, skønt jeg nødigt ville have det
som genvej på mit skrivebord i 128x128-forstørrelse.
Hvad er egentlig det rigtige begreb for ...?
Poul Skovmand Thingholm

Fra : Pernille Jensen

Dato : 19-01-03 16:21

> [...]

> Det er blot det, at safari ikke vil glemme det igen på trods af, at det
> vel burde være væk når favorites er væk?

Slet ~/Library/Caches/com.apple.WebKit

så glemmer Safari dit favicon.

"Empty Cache..." tømmer ikke favicon cachen, så jeg har sendt en /bug
report på det.

- Pernille

Fra : Morten Lind

Dato : 19-01-03 16:44

Pernille Jensen <pj@ac.ixserve.org> wrote:

> Slet ~/Library/Caches/com.apple.WebKit
>
> så glemmer Safari dit favicon.
>
> "Empty Cache..." tømmer ikke favicon cachen, så jeg har sendt en /bug
> report på det.
>

> - Pernille

Clear history as well......
M.
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : David Blangstrup

Dato : 16-01-03 12:52

> [...]

> have betydning?!)
> Kan jeg ikke få safari til at glemme?!
> Er der en grund til, at jeg føler mig lidt overvåget af safari?

ja, paranoia

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 16-01-03 14:04

Poul Skovmand Thingholm <_REMOVE_pst@phenomen.dk> wrote:

> Kan jeg ikke få safari til at glemme?!

Måske "Safari Icon Manager" kan klare sagen.
< http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17860>
--
Preben Bødker Nielsen . preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 16-01-03 14:20

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> Måske "Safari Icon Manager" kan klare sagen.
> < http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17860>

Uha uha, der tømte jeg lige det hele istedet for delete selected
Memo til mig: skim i det mindste alle valgmuligheder når antallet ikke
overstiger 3...
Men mit ikon virker stadig kun i mozilla - det er forvrænget i safari,
men nu har jeg i det mindste kun et grafikproblem, som ikke hører til i
denne gruppe.
Tak for linket
Poul Skovmand Thingholm