Gensyn med MI2 *spoiler*
Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-01-03 01:31

Hejsa
Har lige fået filmen hjem på dvd. Koster 99,- hos Dvdoo.

Jeg fatter ikke den fik dårlige anmeldelser eller i bedste fald næsten
ignoreret. Jeg mener klart den er bedre en gennemsnits-action-filmen.
Dette tilskriver jeg 2 personer:
John Woo og Hans Zimmer.

Woo bruger sine velkendte filmteknikker med lækre shots og den altid
genkendelige slowmotion, med stor succes.
Hans' soundtrack er imo fremragende. Det er har episke proportioner,
hvilket ikke er så ofte i denne genre. Jeg får stadig myrepatter i den
scene hvor Nyah sprøjer Chimera ind i armen. Fotograferingen og
musikken i denne scene, er langt over hvad man ellers ser i denne
genre.
Woo trækker tråde til de gamle Leone-film, med stemningen ret intakt.

Selvfølgelig er filmen til tider urealistisk og plottet lidt tyndt og
hullet. Men hvad gør det, når bare der er kompenseret som i denne
film.

Er der virkelig ingen derude der kan li' denne film?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Taba

Dato : 16-01-03 01:40

> Er der virkelig ingen derude der kan li' denne film?

Jo, der er minimum én til derude og det er undertegnede

Længe siden jeg sidst har set den, men jeg husker den også som en gennemført
og meget god action film, men netop John Woo's "fingreaftryk" på som du selv
siger.....

/Taba

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-01-03 01:56

Morten Bowman Hansen <morten@NOSPAMbowman.dk> writes:

> Jeg fatter ikke den fik dårlige anmeldelser eller i bedste fald næsten
> ignoreret. Jeg mener klart den er bedre en gennemsnits-action-filmen.

Tjoeh. Men den har ikke så meget med Mission Impossible at gøre.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I see, you are completely mad.
The RockBear. ((^)) I just wanted to make sure."

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-01-03 02:12

On 16 Jan 2003 01:55:49 +0100, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:

>Tjoeh. Men den har ikke så meget med Mission Impossible at gøre.

Ikke hvis du tænker på serien nej, men har dog sit oplæg derfra og det
er også fint for mig. Jeg er ikke sikker på at MI-konceptet ville
holde i en biffilm? Det er vel stadig nogle ret umulig missioner Hunt
er på

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-01-03 08:06

> [...]

> Ikke hvis du tænker på serien nej, men har dog sit oplæg derfra og det
> er også fint for mig. Jeg er ikke sikker på at MI-konceptet ville

Jeg synes, at det gik nogenlunde i den første. Men hvad er fidusen i
at lave en MI-film, hvis ikke man prøver at holde sig i nærheden af
serien?

Var det så ikke bedre at kalde den noget andet?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Homer

Dato : 16-01-03 08:39

Peter B. Juul wrote:

> [...]
> serien?
>
> Var det så ikke bedre at kalde den noget andet?

"Bedre" = "mere reelt"? Jo, helt sikkert.

"Bedre" = "større indtjeningsmuligheder"? Sikkert ikke.

--
Med venlig hilsen,
Homer

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-01-03 18:06

On 16 Jan 2003 08:05:42 +0100, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:

> [...]
>serien?
>
>Var det så ikke bedre at kalde den noget andet?

Jo måske. Jeg er _lidt_ ligeglad.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Tina

Dato : 16-01-03 02:18

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> skrev i
> Hejsa

Hej

> Har lige fået filmen hjem på dvd. Koster 99,- hos Dvdoo.

Billigt.

> Hans' soundtrack er imo fremragende. Det er har episke proportioner,
> hvilket ikke er så ofte i denne genre.

Jeg er også helt syg med hans musik til filmen. Lige da jeg havde været i
biffen og se filmen, gik jeg ind og købte soundtracket. STOR fejl. Og lige
så STOR fejl, at dét soundtrack er blevet udgivet. Det har næsten intet med
musikken i ilmen at gøre.
Så jeg bestilte scoren. Og WAUW, for dælen da, dét er filmmusik skruet
sammen på en måde, så det er ren poesi for øregangene.

> Er der virkelig ingen derude der kan li' denne film?

Jo, jeg melder mig. Actionfilm, og generelt Hollywood-vi bruger det samme
grundmanuskript-film, er ellers ikke lige mig, men denne er en undtagelse.
(Men jeg er også en af dem, der er vild med Ringenes Herre filmene, og
musikken dertil, så min filmsmag er ikke værd at skrive hjem om! )

Tina

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-01-03 02:22

On Thu, 16 Jan 2003 02:17:51 +0100, "Tina" <misstinadk@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>(Men jeg er også en af dem, der er vild med Ringenes Herre filmene, og
>musikken dertil, så min filmsmag er ikke værd at skrive hjem om! )

Så er du en fa dem der må se Requiem for a dream

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Tina

Dato : 16-01-03 03:28

>klip<

> Så er du en af dem der må se Requiem for a dream

Ih, tak

Har ikke set den endnu. Mine venner snakker om at se den sammen på et eller
andet tidsunkt, så jeg venter lige lidt.

Tina

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-01-03 08:07

"Tina" <misstinadk@hotmail.com> writes:

> Har ikke set den endnu. Mine venner snakker om at se den sammen på et eller
> andet tidsunkt, så jeg venter lige lidt.

Det er en god ide. Jeg kan ikke forestille mig, at den er rar at se alene.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Fra nu af er I ikke længere mine kloner.
The RockBear. ((^)) I er mine fætre.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-01-03 18:06

On 16 Jan 2003 08:06:45 +0100, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:

>Det er en god ide. Jeg kan ikke forestille mig, at den er rar at se alene.

LOL den må uddybes?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-01-03 19:35

Morten Bowman Hansen <morten@NOSPAMbowman.dk> writes:

[Requiem for a dream]

> LOL den må uddybes?

Jeg har kun set den i biffen og det var en meget ubehagelig
oplevelse. Jeg kunne forestille mig, at det er ufedt at sidde alene
hjemme en aften og se den og ikke rigtig have nogen at sludre med til
at bringe den på afstand bagefter.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-01-03 19:52

On 16 Jan 2003 19:35:03 +0100, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:

> [...]
>oplevelse. Jeg kunne forestille mig, at det er ufedt at sidde alene
>hjemme en aften og se den og ikke rigtig have nogen at sludre med til

Ok lyder ikke sjovt

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-01-03 19:59

> Ok lyder ikke sjovt

Lad mig henvise til den anmeldelse jeg skrev 40 minutter efter at
filmen var slut. Den fanger meget præcist, hvordan jeg havde det.

http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=1107
--
Peter B. Juul, o.-.o På Usenet er en enkeltimplikation ækvivalent med en
The RockBear. ((^)) dobbeltimplikation.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-01-03 02:26

wrote:

>"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> skrev i
>
>Hej

>Billigt.

Nej jeg kan godt forestille mig forskellen. Ikke at jeg har noget imod
Metallica - overhovedet, men det er også scoren jeg mener. Det er når
Hans er bedst, som i Gladiator f.eks. *suk*

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Tina

Dato : 16-01-03 03:33

> [...]

> Metallica - overhovedet, men det er også scoren jeg mener. Det er når
> Hans er bedst, som i Gladiator f.eks. *suk*

Soundtracket består næsten kun af musik, der er _inspireret_ af filmen...

Gladiator står også i min cd samling, da bryder jeg mig til gengæld ikke så
meget om filmen. Stor og flot, javist, men den mangler ligersom det, der
gør, at jeg synes det er en god film. Men musikken: Wow.

Tina

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-01-03 06:41

On Thu, 16 Jan 2003 03:33:20 +0100, "Tina" <misstinadk@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>meget om filmen. Stor og flot, javist, men den mangler ligersom det, der
>gør, at jeg synes det er en god film. Men musikken: Wow.

Gladiator er én af mine store must-film
Den har alt det en film skal indeholde.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : rhexis

Dato : 16-01-03 20:02

"Peter B. Juul" wrote in news:m3r8bdgcyw.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk

> [...]
> oplevelse. Jeg kunne forestille mig, at det er ufedt at sidde alene
> hjemme en aften og se den og ikke rigtig have nogen at sludre med til

Jeg er fuldstændig enig.

Iøvrigt er netop Requiem et glimrende argument for at beholde
credits efter filmen. Filmoplevelsen og efterbearbejdningen af den
ville være komplet ødelagt, hvis der kom reklamer for hygiejnebind
umiddelbart efter den intense 15 minutter lange slutning.

--
rhexis

Amazing improvised electric violin. Free
mp3s available. - http://solostring.com/

Fra : Martin Moeller

Dato : 16-01-03 08:39

Morten Bowman Hansen skrev:

> Er der virkelig ingen derude der kan li' denne film?

Jo, den er lidt over gennemsnittet, hvad angår action-film, men når jeg
tænker på, at det er en Mission Impossible-film, så ligger filmen noget væk
fra konceptet.

Jeg havde forestillet mig en noget mere agent- og konspirationsagtig film a
lá etteren eller f.eks. The Bourne Identity. Ligesom jeg stadig går og håber
på, at Bond-filmene bliver trukket mere i dén retning i stedet for retningen
mod mainstream-actionfilm.

--
Mvh. Martin Møller
"Ingen har nogensinde stillet spørgsmålstegn ved det faktum, at alle kvinder

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-01-03 18:04

On Thu, 16 Jan 2003 08:38:36 +0100, "Martin Moeller"
<spammers@paradise.dk> wrote:

> [...]
>på, at Bond-filmene bliver trukket mere i dén retning i stedet for retningen

TBI var klart årets actionfilm. Jeg glæder mig til den kommer på R2.
Må jo nøjes med Minority Report der liiii er dumpet ind af døren.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Per

Dato : 16-01-03 08:40

MI:2 er en gang hjernedød og kedelig action. Det er da fint, at du kan se
det sjove i den slags, men når det er så åndsvagt og overdrevent som i MI:2,
så syntes jeg ikke det er fedt. Personligt hænger Woo mig langt ud af halsen
(nej den skulle IKKE misforståes;). Hans film kører på samme koncept hver
gang. Latterlig historie, overdrevent action og så skal det halve foregå i
slow-motion. Og så prøver han at putte følelse og dybde ind i filmen og dens
karakterer, men det gør det bare endnu mere grinagtigt. Det værste er at
hans film bliver dårligere og dårligere.

Men lad mig gætte på at du også var vild med xXx ;)

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-01-03 18:03

On Thu, 16 Jan 2003 08:40:04 +0100, "Per" <pzk@crayon.dk> wrote:

> [...]
>karakterer, men det gør det bare endnu mere grinagtigt. Det værste er at
>hans film bliver dårligere og dårligere.

Jeg er ret enig, men finder faktisk MI2 en af hans bedre
Hollywoodproduktioner. Det er vel kun Face/off der kommer derop af.

>Men lad mig gætte på at du også var vild med xXx ;)

Ikke vild, men den var ok og som forventet.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Tenzel Kim

Dato : 16-01-03 18:11

Morten Bowman Hansen wrote:

> Jeg er ret enig, men finder faktisk MI2 en af hans bedre
> Hollywoodproduktioner. Det er vel kun Face/off der kommer derop af.

Personligt syntes jeg klart bedre om Face/Off eller rettere i modsætning
til MI2 kunne jeg rent faktisk godt lide Face/Off. Et af mine store
problemer med MI2 var at hans slowmotion-scener som jeg ellers generelt
syntes kan fungere ganske godt faldt fuldstændig ved siden af i MI2 og
egentlig ødelagde rytmen mere end den gavnede den.

Hvad fanden var det fede i at bruge 10 minutter på en slowmotion-scene
hvor man så et tørklæde bevæge sig? Det virkede lidt som om at han
proppede slow-motion ind hver gang han var gået lidt i stå og ikke
vidste hvordan han skulle komme videre. Detuden get der lidt for meget
inflation i ansigtsmaskerne selv på tidspunkter hvor det overhovedet
ikke gav mening.

Jeg syntes i det hele taget at MI2 var så fyldt med skønhedsfejl at den
endte med at værre en af de største skuffelser det år.

Tenz.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-01-03 19:04

On Thu, 16 Jan 2003 18:10:59 +0100, Tenzel Kim
<tenzel_kim@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg syntes i det hele taget at MI2 var så fyldt med skønhedsfejl at den
>endte med at værre en af de største skuffelser det år.

Well den med tørklædet får du, men så heller ikke mere

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Ole Sørensen

Dato : 17-01-03 10:34

> Well den med tørklædet får du, men så heller ikke mere

Sjovt nok fandt jeg den scene flot & underbyggende for forholdet mellem de
2.......men hey...smag & behag.

/Ole

Fra : -V-

Dato : 16-01-03 18:18

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> skrev bl.a.:

> Jeg er ret enig, men finder faktisk MI2 en af hans bedre
> Hollywoodproduktioner. Det er vel kun Face/off der kommer derop af.

Tillad mig at komme med en uddybende kommentar:
Det er _kun_ Face/Off der kommer derop af.

Resten af hans 'Amerikanske'-produktioner noget værre hø.

-V-

Fra : Ole Sørensen

Dato : 17-01-03 10:31

> Er der virkelig ingen derude der kan li' denne film?

Efter min mening en af de bedste action film...langt bedre en etteren....men
er man ikke til Woo stilen, falder den selvfølgelig igennem.