Hvad er en daiole?
Fra : Christina G

Dato : 15-01-03 23:04

Hej gruppe, jeg har til min lille komsammen på fredag bestemt mig for at
lave Benny Rasmussens laksesoufflé
men har i den forbindelse et enkelt spørgsmål: Hvad er en daiole?
Jeg kan regne ud (ud fra opskriften) at volumen i hvert fald er på en 2-2½
dl. Men kan jeg bare bruge en muffinform i stedet?

Mht muslingesuppen, så mange tak for jeres opskrifter. Det bliver en
kombination af dem, så hurra for flere svar på et spørgsmål!

--
Mvh Ole Stigaard

Fra : Christina G

Dato : 15-01-03 23:29

"Christina G" <christina-g@nospam.dk> wrote in message
Lige et tillægsspørgsmål:
Ravigottesauce... Hvad er dette og hvor kan jeg købe det i Kbh? Jeg har søgt
på google, fundet masser af opskrifter hvor det indgår, men ingen forklaring
på hvad det er. Frk. Jensen har dog en kryddersmør kaldet ravigotesmør. Kan
jeg derudaf lede at det "blot" er en krydderi-sauce?

Jeg har lånt Christinas computer et øjeblik, derfor navneforvirringen

--
Mvh Ole Stigaard

Fra : Inger Pedersen

Dato : 15-01-03 23:42

"Christina G" <christina-g@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Ravigottesauce... Hvad er dette og hvor kan jeg købe det i Kbh?

Det er en gul kryddersovs, der smager i retning af sød fransk sennep - men
bedre.
Du kan få det i supermarkeder.

Hilsen Inger

Fra : Benny Rasmussen

Dato : 16-01-03 08:51

Hej Ole

Jeg brugte en alu form der kunne rumme ca. 1 dl., 2 - 21/2 dl. er nok for
meget til forret pr. person Jeg tror ikke du kan få en muffinform til at
holde, den skal jo 20 min. i et vandbad.

Jeg har også brugt skåle i glas eller porcelæn penslet med lidt smeltet
smør.

Ravigotte er en stærk og sød kan købes alle supermarkeder

mvh og god fornøjelse

Benny

Fra : Ole Stigaard

Dato : 16-01-03 11:59

"Benny Rasmussen" <bentebenny@stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:3e2664d7$0$2542$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
> meget til forret pr. person Jeg tror ikke du kan få en muffinform til at
> holde, den skal jo 20 min. i et vandbad.
Tak for svaret Benny, jeg har dog et lille forståelsesspørgsmål:
I opskriften er der 1.2liter æg+fløde OG 1 kg. laks Så vidt min husmandsregning rækker, er det en del mere, end hvad jeg kan få
plads til i ti små forme. Hvor meget lækker portionen egentlig til?

--
Med madglad hilsen Ole S

Fra : Ole Stigaard

Dato : 16-01-03 12:06

"Ole Stigaard" <stigardNOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse news:b06388$btk$1@dknews.tiscali.dk...
>. Hvor meget lækker portionen egentlig til?
Ups, Freudiansk fortalelse. ...RÆKKER...

--
Ole S