Hvad skyldes at film vises som en sort ple~
Fra : Taba

Dato : 15-01-03 21:04

Subj. siger vist det hele... men lidt forklaring:
Jeg har været ude for at man på sin skærm ser et filmklip og det kører fint,
mens man på TV'et ser en sort firekant der hvor der burde være film i
stedet. Dette har jeg næsten kun set på bærbar computere, og desværre også
på min "nye"

Hvad tror I dette kunne skyldes? Nogle filtre der amngelr for det pågældende
codec? Nyere drivere....?

//Taba

Fra : Martin Sørensen

Dato : 16-01-03 05:33

> [...]
> kører fint, mens man på TV'et ser en sort firekant der hvor der burde
> være film i stedet. Dette har jeg næsten kun set på bærbar computere,

Du kan få hele billedet med over på TV'et, hvis du slår fladskærmens billede
fra. Det kunne man ihvertfald på de bærbare jeg har set.

> Hvad tror I dette kunne skyldes?

Hardwareopbygningen. Det samme fænomen har jeg set på et TNT2-kort.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Kristian Dorland

Dato : 16-01-03 11:56

"Taba" <famtaba@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> på min "nye"
>
> Hvad tror I dette kunne skyldes? Nogle filtre der amngelr for det

Det er nok nogle indstillinger i selve driverne. Jeg kan huske at noget
lignende skete med mit gamle Matrox G400, da var det dog en sort firkant på
skærmen der dukkede op, mens filmen spillede på fjernsynet. Hvilket
grafikkort har du? Prøv eventuelt at slå skærmen fra i driverne, ændre på
opløsningen eller noget andet i den stil. Eller måske byt om på skærm og
fjernsyn :)

mvh
Kristian

Fra : Taba

Dato : 16-01-03 13:57

> [...]

> opløsningen eller noget andet i den stil. Eller måske byt om på skærm og

Det er et Rage mobility grafikkort fra ATi i min bærbar.
Jeg har set det ske andre steder og der er løsningen blevet fundet ved et
mere eller mindre tilfælde. Derfor kunen det være sejt at man kan pege på
hvad der er skyld i denne problematik næste gang man skal blære sig for sine
venner der tog de kan så meget som jeg kan (men ak hvor de tager fejl)

Men jeg vil da prøve nogle af forslagene, og sige hvilke der hjælper..

/Taba

Fra : Flemming Joensson

Dato : 17-01-03 12:48

"Taba" <famtabaWHOHATESSPAMMERS@tiscali.dk> wrote in

> [...]
> kan (men ak hvor de tager fejl)
>
> Men jeg vil da prøve nogle af forslagene, og sige hvilke der

Du skal bare sørge for at have styr på hvad der er sekundær og primær
skærm når du afspiller.

Jeg har haft samme model grafikkort i en Dell bærbar, inde i driveren
kan du vælge hvor output skal vises og om det er sekundær eller primær
skærm.
Så vidt jeg husker (har den ikke længere, så jeg kan ikke tjekke for
dig) så viser den kun selve video-billedet på den primære skærm. Derfor
skal TV-out stå til primær skærm for at du kan se video på TV-out.

Mvh.
Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.