Tiger På Spring, Drage i Skjul! FOR VILD!!~
Fra : Andrew

Dato : 09-03-01 18:45

HEJ

Man kan da ikke andet end elske den film (Tiger på spring...).
De er da fuldstændigt fantastiske de kampscener!
De får alle andre ninja, karate, etc-scener fra andre film til at ligne
pensionister i kapgang!

Det er da HELT vildt!

Jeg sad og var fuldstændigt tryllebundet i alle (hvor meget var det
nu...???) jeg kan slet ikke huske hvor lang filmen var, den fik mig til at
glemme tid og sted FULDSTÆNDIGT!!!!

Jeg forstår 10000000% at den er blevet nomineret til 10 oscars!!!!

JEG OPFORDRER ALLE TIL AT INVESTERE I EN BILLET TIL DENNE FILM.
For der ER virkelig en investering, DENNE film glemmer man ALDRIG!!!!

Mvh Anders

--
- - -

Fra : Hajaj®

Dato : 09-03-01 23:17

On Fri, 9 Mar 2001 18:45:02 +0100, "Andrew" <gylp@kvalme.dk>
wrote:
> [...]
>glemme tid og sted FULDSTÆNDIGT!!!!
>Jeg forstår 10000000% at den er blevet nomineret til 10 oscars!!!!

Jah, det er da en meget god film

--

Hajaj®
hajaj@webhiker.dk

Do What Thou Wilt shall be the Whole of the Law

Fra : Jan Richardy

Dato : 10-03-01 11:14

"Andrew" <gylp@kvalme.dk> wrote in message
> [...]
> De er da fuldstændigt fantastiske de kampscener!
> De får alle andre ninja, karate, etc-scener fra andre film til at ligne

Da jeg så den til en Surprise-forestilling i Cinecity Århus, sad halvdelen
af biografen og grinede af den, da det så så amatør-agtigt og crappy ud, at
vi troede Cinecity lave en p.joke med os. Da det så viste sig, at de agtede
at vise hele filmen, skred en ordentlig flok mennesker i protest.

Personligt synes jeg det var en gang lo*t, men sådan er vi jo forskellige.
he he ...

Man kan overhovedet ikke sammenligne kampscenerne med f.eks. The Matrix, som
var "realistisk" (på en meget overdreven måde). I Tiger På Spring er det
ligesom en dukkefilm, hvor de "svæver" rundt mens de spræller med benene.
Totalt kikset IMHO. Jeg ved godt at det ikke er MENINGEN at det skal ligne
The Matrix, men jeg synes det så rigtigt dårligt ud (det har jeg også fået
hug for at sige !).

Det skal lige siges, at jeg ikke er totalt hjernedød når det kommer til
film, på min favoritliste ligger bl.a. Fight Club, Fargo (og alt fra Coen
Bros. egentlig), Shawshank Redemption mv. Dvs. jeg er IKKE bare til
hjerneløs action ... Men Tiger På Spring var sgu en underlig oplevelse ...

/ JanR

Fra : Andrew

Dato : 10-03-01 12:44

Den er nok ikke HELT så dårlig, eftersom at den er nomineret til 10
oscars!!!

Enten har du bare KUN set filmen på det overfladiske plan, eller også så har
du i hvert fald ikke fordybet dig ordentligt i den!

And

--
- - -
Jan Richardy <jan@awake.dk> skrev i en

Fra : Kenny Jensen

Dato : 10-03-01 14:29

"Andrew" <gylp@kvalme.dk> skrev i en meddelelse
> Den er nok ikke HELT så dårlig, eftersom at den er nomineret til 10
> oscars!!!

Der er fandme mange oscar nomineret film jeg ikke engang gad stoppe i
videoen hvis det var gratis, så oscar nomineringen gør det jo ikke til en
god film for alle

Kenny Jensen
www.skydebanen.net/~kenny

Fra : Jonas Anderson

Dato : 10-03-01 16:00

On Sat, 10 Mar 2001, Andrew wrote:

> Den er nok ikke HELT så dårlig, eftersom at den er nomineret til 10
> oscars!!!

Oscaruddelingerne har efter min mening aldrig været et
kvalitetsstempel. Der er for mange penge involveret til at det for alvor
kan blive det.

Ind i mellem er det dog dejligt at se at gode film[tm] bliver
nomineret. Her kan nævnes netop Crouching Tiger, Hidden Dragon, der efter
min mening er en glimrende film og også film som American Beauty.

> Enten har du bare KUN set filmen på det overfladiske plan, eller også så har
> du i hvert fald ikke fordybet dig ordentligt i den!

Det kan godt være det er mig, men jeg synes ikke filmen indeholder
specielt megen symbolik. Jeg nød den som et eventyr, med alt hvad der
dertil hører. Det gode, Det onde, Kærligheden osv.

Der er efter min mening ikke noget i vejen med at fortælle en god
historie, såfremt man kan fremstille den på troværdig vis.

> And
[...]

--
-Jonas

Fra : Jens Thomsen

Dato : 10-03-01 20:33

> [...]

som
> var "realistisk" (på en meget overdreven måde).

Realistisk? Jeg ved ikke, hvilke kampsportskoler du besøger, men jeg har
endnu aldrig set nogen svæve i luften, som aktørerne i TM. Det er fint
understøttet af filmens univers (som en computersimulation), men det er
altså ikke spor realistisk.

På samme måde ligger figurernes konstante brud på tyngdeloven i CTHD fint i
tråd med filmens magiske eventyrunivers. For det er det, det er: Et eventyr.
Du brokker dig vel heller ikke over den manglende realisme i lyssværdene i
SW, vel?

> [...]
> The Matrix, men jeg synes det så rigtigt dårligt ud (det har jeg også fået

Smag og behag. CTHD er bestemt blandt de bedste kampsportsfilm, jeg har set,
og udførslen er i mine øjne upåklagelig. Så meget desto mere, fordi man kan
se, at skuespillerne rent faktisk har begreb på det, de laver. Det er
koreograferet, men det ser ikke nær så koreograferet ud, som f.eks. TM gør.

MVH
Jens Thomsen

Fra : Andrew

Dato : 11-03-01 13:14

JA!

--
- - -
Jens Thomsen <v1707@groenjord.dk> skrev i en

Fra : Christian Andersen

Dato : 11-03-01 18:07

Andrew made me read this:

>JA!

Hvad siger du JA! til?

Læs og forstå <http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>

FUT: dk.admin.netikette

--
Mvh, Christian

Bliv fri for spam! - http://www.sneakemail.com

Fra : Jan Richardy

Dato : 12-03-01 09:32

"Jens Thomsen" <v1707@groenjord.dk> wrote in message
> [...]
eventyr.
> Du brokker dig vel heller ikke over den manglende realisme i lyssværdene i

Læg mærke til " ", dude ... Med "realistisk" mener jeg, at når de hopper i
The Matrix, falder de ned igen (på nær slutningen, hvor Keanu leger
Supermand). I Tiger På Spring går de rundt på 1 cm tykke trætoppe.

Jeg snakker desuden heller ikke om realisme, jeg pointerer blot, at jeg
synes den måde effekten er lavet på får det til at ligne en dukkefilm ! Jeg
synes det ser utroligt billigt ud, men det er jo en smagssag. Det er ikke
HVAD de gør, om de hopper eller svæver eller bruger lyssværd, jeg synes blot
at det ser corny ud, men det er jo som sagt en smagssag. Jeg er da heller
ikke i tvivl om, at det IKKE er pga. manglende budget, at det er lavet med
overdrevet wire-brug, men det er den stil, som instruktøren har ønsket.

Jeg vil heller ikke starte en diskussion om, hvorvidt film skal være
realistiske, for det synes jeg absolut ikke de skal være. Grunden til at jeg
bruge udtrykket "realistisk" var for at give folk, som ikke har set filmen,
en ide om hvad jeg mener (selvom det er svært ... he he) når jeg
sammenligner de to former for hop/spring/svævning ...

Og det kan sagtens være fordi jeg er vant til vestlige film (godt bud!), men
i bund og grund synes jeg bare at Tiger På Spring er en virkelig gang lort,
som jeg ikke engang GIDER tænke yderligere over. Eventyr eller ej.

Jeg synes faktisk at Hardboiled var en hel del bedre ..

---

Vi snakkes...
Jan Richardy

jan@richardy.dk
www.richardy.dk

Fra : Fenris

Dato : 10-03-01 21:04

From "Jan Richardy" <jan@awake.dk> came:

>Da jeg så den til en Surprise-forestilling i Cinecity Århus, sad halvdelen
>af biografen og grinede af den, da det så så amatør-agtigt og crappy ud, at

Da jeg så den et par måneder senere (den kører endnu), var det også næsten
halvdelen af salen der smågrinede og kom med kommentarer ("de flyver jo!"),
men der var nu ingen der forlod salen, og da kampscenerne nede på jorden er
der jo heller ikke ligefrem noget i vejen med!

> [...]
>Bros. egentlig), Shawshank Redemption mv. Dvs. jeg er IKKE bare til
>hjerneløs action ... Men Tiger På Spring var sgu en underlig oplevelse ...

Du nævner en række film der er udpræget vestlige film, og mon ikke der er
her det hele roterer? Ninjaer har altid kunnet hoppe urealistisk højt, og
især i fiktionen er det skruet overdrevet op. Måske betyder fysikkens love
ikke så meget i det åndelige østlige univers? Er det måske i virkeligheden
blot os anale vesterlændinge der har skyklapper for øjnene og et alt for
lukket sind?
Jeg skal da gerne indrømme at jeg også selv havde svært ved at sluge det,
men jeg nød nu alligevel filmen som jeg ikke har nydt en film i lang tid.
Matrix var en vestlig film, inspireret af østens kultur. CTHD er den rene
vare. Selv fortællestilen er anderledes tålmodig (det lange ørken-flashback
var der vist også nogle herinde der havde problemer med).

--
Thomas Hejl Pilgaard | ICQ:23729247 mail:Fenris@DeathsDoor.com
Kollegievej 7 - 35 | ---------------------------------------

Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 11-03-01 14:30

I kommentarerne på DVD'en siger Ang Lee at det IKKE skal betragtes som
flyvning eller at svæve, men snarere en form for vægtløshed som man kan
træne til. Han understreger med ordene 'it is NOT flying'...

Med venlig hilsen
Rasmus Christiansen

Fra : Jens Thomsen

Dato : 11-03-01 15:24

Rasmus Christiansen <rasmus@id-music.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:y4Lq6.7031$A35.497508@news000.worldonline.dk...
> I kommentarerne på DVD'en siger Ang Lee at det IKKE skal betragtes som
> flyvning eller at svæve, men snarere en form for vægtløshed som man kan
> træne til. Han understreger med ordene 'it is NOT flying'...

Østerlændingene har også en hulens bunke røverhistorier om budhistiske
munke, der er i stand til at levitere under trance. Det er vel grundlæggende
den samme filosofi, som Matrix anvender: Alt er en illusion. Og vi vælger
selv at underkaste os de fysiske love og begrænsninger, vi har opstillet for
vores opfattelse af universet.

MVH
Jens Thomsen

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 11-03-01 22:55

> [...]
> selv at underkaste os de fysiske love og begrænsninger, vi har opstillet

D.v.s. før Newton, og før man havde en opfattelse af tyngdekraften som et
fænomen, KUNNE man rent faktisk svæve?

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : N/A

Dato : 14-03-01 14:16

Fra : izy

Dato : 14-03-01 14:16

"J.O.H." <johaarup@inet.uni2.dk> skrev i en meddelelse

> Hør nu her. Det er i orden. Det er eventyr...MEN det ser amatør-agtigt og
> crappy ud. Den næste film i serien - vil dette "wiresjov" - helt sikkert
> være skiftet ud med computereffekter.

Hvad snakker du om ? Wire'ne er fjernet med computer grafik!

> Jeg holder af denne film, men den er mine øjne langt fra helstøbt - så jeg
> forstår ikke denne hype..

Tror at det er den eneste film fra den genre du har set...

--
izy
izy@city.dk

Fra : Jens Thomsen

Dato : 11-03-01 15:35

Fenris <fenris@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:boGqOr2wG3XFGPdIllNfyRpfFkj4@4ax.com...

> [...]
ørken-flashback
> var der vist også nogle herinde der havde problemer med).

Det kan vist ikke siges meget bedre. Mange vil måske opfatte HK kinesiske
film som lovligt svulstige, melodramatiske og sentimentale, men det er altså
blot deres institutionaliserede fortællestrukturer, stereotyper, formulaer
og genretræk. Og hvis man vil se kinesiske film, er det vel ikke særligt
fair at anlægge en forventning om et produkt, der er tilpasset vore vaner og
smagsløg. Man må nødvendigvis se film på deres egne præmisser. Og ser man
film fra en anden kulturkreds, bør man indstille antennerne på en lidt
anderledes oplevelse. Spørgsmålet for den enkelte er så bare, om filmen er
FOR anderledes.

MVH
Jens Thomsen

Fra : Jan Richardy

Dato : 12-03-01 09:49

> [...]
ørken-flashback
> var der vist også nogle herinde der havde problemer med).

Jeg tror, at du har helt ret ! Men jeg synes stadigvæk der er forskel på at
Ninja'erne i de gode gamle 80'er film kunne hoppe højt, til at der svæves
rundt på livet løs .. 8) Det er som nævnt heller ikke så meget idéen om at
de kan svæve, men mere måden det er lavet på, jeg ikke synes om ...

Yderligere skal det siges, at min mening om filmen blev dannet til en
Surprise-forestilling, hvor jeg nok mentalt havde indstillet mig på en gang
Gone in 60 Seconds og co. Hollywood kliche-film ...

Men jeg står fast på min mening ! Jeg har lidt på fornemmelsen at Tiger På
Spring er sådan en film, som man "helst" skal synes er god, fordi det synes
alle de andre (og Oscar Hollywood .. Dalm ! ).

Oscar = fantastisk film, synes jeg dog IMHO er et tvivlsomt argument
(historien taler for sig selv).

---

Vi snakkes...
Jan Richardy

jan@richardy.dk
www.richardy.dk

Fra : Fenris

Dato : 13-03-01 17:36

From "Jan Richardy" <jan@richardy.dk> came:

> [...]
>rundt på livet løs .. 8) Det er som nævnt heller ikke så meget idéen om at
>de kan svæve, men mere måden det er lavet på, jeg ikke synes om ...

Jo, min ordbog mener også at der er forskel på "hoppe" og "svæve", så
der må jeg da give dig ret :)

>Yderligere skal det siges, at min mening om filmen blev dannet til en
>Surprise-forestilling, hvor jeg nok mentalt havde indstillet mig på en gang
>Gone in 60 Seconds og co. Hollywood kliche-film ...

Så er det lige før du skylder både dig selv og filmen, at du ser den
en gang til, nu hvor du ved hvad der er at forvente i svævescenerne.
Ellers vil du måske fravælge lignende film fremover, og dermed gå
glip af noget, på et forkert grundlag.

Jeg tror ikke du havde flere problemer med svævningen end jeg selv
havde det, men jeg havde en anderledes indstilling til filmen, og
jeg tror det er dét der gør at jeg var vild med den, mens du blev
skuffet.

--
Thomas Hejl Pilgaard | All Your Base Are Belong To Us
Kollegievej 7 - 35 | ------------------------------

Fra : izy

Dato : 14-03-01 14:26

"Jan Richardy" <jan@richardy.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> rundt på livet løs .. 8) Det er som nævnt heller ikke så meget idéen om at
> de kan svæve, men mere måden det er lavet på, jeg ikke synes om ...

American Ninja måske ?

Nej.. filmen er pisse god fordi det er China Action når det er på øverste
niveau.
Desuden "flyver" de ikke bare.. det er en "skill" de har opnået ved hård
træning (ikke at det er realistisk i vores verden)

Det er bare nogle andre fysiske regler i "deres" verden.. det er ikke en
American movie!

Om det ser fjollet ud.. tja.. jeg synts at det ser vildt fedt ud.. måske
skov-scenen er filmet lidt dårligt.
Men ud snakker om wires? Dem der er fjernet med computer grafik?

Men hvis instruktøren ikke ville have at de fløj på den måde.. tror du så
ikke at han havde gjordt noget ved det ?

> [...]
gang
> Gone in 60 Seconds og co. Hollywood kliche-film ...

Så må du jo læse om det du er på vej ind og se...

> [...]
synes
> alle de andre (og Oscar Hollywood .. Dalm ! ).

WRONG! Filmen er lidt reklameret med de kendte skuespillere.. men jeg synts
da stadig at det er en fed film siden jeg så den på premiere i DK.

Det kan godt være at det ikke er din smag.. men filmen i sig selv er utrolig
flot lavet...

> Oscar = fantastisk film, synes jeg dog IMHO er et tvivlsomt argument
> (historien taler for sig selv).

Tja.. Der findes måske også bedre fodboldspillere end Rivaldo... men det er
sgu ham der er kåret til den bedste!

--
izy
izy@city.dk

Fra : Jan Richardy

Dato : 14-03-01 22:39

"izy" <izy@city.dk> wrote in message news:98nrg9$1hqn$1@news.cybercity.dk...
> "Jan Richardy" <jan@richardy.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvis instruktøren ikke ville have at de fløj på den måde.. tror du så
> ikke at han havde gjordt noget ved det ?

Det er jo det jeg siger ... Det ER som Ang Lee vil have det. Jeg synes bare
ikke det holder ...

> Så må du jo læse om det du er på vej ind og se...

Jeg tror ikke HELT du har forstået konceptet ved en SURPRISE-forestilling ..

Surprise = overraskelse, som i "man ikke har nogen ide om hvad man går ind
og ser".

Så det er skam min egen skyld ... he he

/ JanR

Fra : N/A

Dato : 10-03-01 16:56

Fra : Anders Houmark

Dato : 10-03-01 16:56

Zeki skrev i meddelelsen ...

>For ægte stunts, uden brug af computerteknologi kan eksempelvis Jackie Chan
>film anbefales.

Ja hans film er alt for vilde!

Det er også så sjovt at se fraklip bagefter ( det er der åbenbart altid ? :)
og se alle de gange hvor hans stunts ikke virker rigtigt osv.. og han er jo
dybt sygelig :)

--
Mvh Anders Houmark
Den der tærsker langhalm

Fra : izy

Dato : 14-03-01 14:09

"Zeki" <sinners.inn@image.dk> skrev i en meddelelse

> Denne nye bølge af såkaldte kung-fu/karate-film, med stunts hvor de flyver
> rundt i bedste Matrix-stil, har intet med nogle af ovennævnte kampsporte
at
> gøre.

Se filmen.. de slåser rigtig flot.. selvfølgelig har ingen de skuespiller
den slags talent. Men det ser eddermandme godt ud!

> For ægte stunts, uden brug af computerteknologi kan eksempelvis Jackie
Chan
> film anbefales.

Jackie rules! ;)

--
izy
izy@city.dk

Fra : Rar Morfar

Dato : 11-03-01 22:57

Hvis man skal se en film hvor de virkelig kan "flyve" burde man investere i
"Chinese Ghost Story" eller "Duel to the Death"

Rune

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 13-03-01 14:33

I jeres diskussion af Crouching Tiger over for Matrix synes jeg helt, I
overser, at kampscenerne er koreograferet af én og samme mand, nemlig den
fabelagtige Wo Ping! Han er traditionelt modstander af wire-effekter, men
overgav sig alligevel i Crouching Tiger pga. den ekstremt æstetiske effekt,
eventyrfigurernes svæven har.

....Peter

Free Web Email & Filter Enhancements.
http://www.freewebemail.com/filtertools/

Fra : Zurfer

Dato : 13-03-01 16:21

> fabelagtige Wo Ping! Han er traditionelt modstander af wire-effekter, men
> overgav sig alligevel i Crouching Tiger pga. den ekstremt æstetiske
effekt,
> eventyrfigurernes svæven har.

De brugte da vel også wire i The Matrix..??

Kenneth

Fra : John Hinge

Dato : 13-03-01 16:45

Zurfer wrote:

> De brugte da vel også wire i The Matrix..??

Om de gjorde
På DVD udgaven kan man bl.a se hvordan de lavede noget af den seje
skyd hele lobbyen i stykker scene, hvor trinity bl.a løber op af væggen
og saltoer den smukt.. tydelige wirer etc.

Hvad der kom bag på mig var da jeg så MI:2 forleden. Der var osse en
making of ting.. Jeg troede faktisk at de kampssports ting hvor Tom
Cruise lavver noed ret vild kung-fu agtigt pjat, bl.a at sparkende
backflip, var wire-fu, men nej.. Det var rigtig-fu at han så lavede
stuntsene selv mener jeg måske er en lille smule uansvarligt.. se
hvordan det gik dengang Jean Claude sparkede en medspiller i hovedet
det kom der en hel del ballade ud af.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Love hurts baby..." Spike, Buffy tVs

Fra : Ole Kofoed

Dato : 13-03-01 22:03

Peter Bjerre Rosa skrev i meddelelsen ...
> [...]
men
>overgav sig alligevel i Crouching Tiger pga. den ekstremt æstetiske

Yuen Woo-Ping har vist aldrig været modstander af wire brug, han _er_
mesteren inden for den stil, prøv at se de film han selv har
instrueret - The Tai-Chi Master, Iron Monkey og Wing Chun, der er masser
af wire-fu.

Og fra et andet indlæg: naturligvis bliver fortsættelsen ikke lavet med
computereffekter, Ang Lee er meget tro mod denne genre, derfor valgte
han naturligvis Woo-Ping og ikke en gang computereffekter som helt
sikkert ville havde gjort filmen langt mindre flot i mine øjne. Det er
jo ikke kun i "svæve" scenerne der er wire, men i de flotte kampscener -
det kan ikke gøres mere "troværdigt" eller flottere med CGI IMHO.

Mvh.

Ole

Fra : Christian Vandsø

Dato : 14-03-01 09:48

On Tue, 13 Mar 2001 22:03:08 +0100, "Ole Kofoed" <cowfeet@email.dk>
wrote:

> [...]
>jo ikke kun i "svæve" scenerne der er wire, men i de flotte kampscener -
>det kan ikke gøres mere "troværdigt" eller flottere med CGI IMHO.

Der er masser af CGI i Crouching Tiger - man lægger bare ikke mærke
til det. Lidt ligesom Broken Arrow - folk blev en kende overrasket
over hvor meget computergrafik der egentlig er brugt i den film.

/Christian

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 14-03-01 22:02

> [...]
> mesteren inden for den stil, prøv at se de film han selv har
> instrueret - The Tai-Chi Master, Iron Monkey og Wing Chun, der er masser

Du har ret... men ikke desto mindre har jeg hørt ham undskylde for wirene i
et interview. Jeg tror, det var i Film Guiden. Til gengæld er det dejligt,
at Woo-Ping insisterer på, at skuespillerne træner og selv deltager i
kampscenerne. Kyndige vil mene, at Keanu Reeves og co. er noget stive og
udisciplinerede ud i Kung Fu, men personligt synes jeg, de klarer det
fremragende. Og scenerne i Crouching Tiger hører til blandt de bedste, jeg
nogensinde har set. Michelle Yeoh har altid været en superheltinde i mine
øjne, lige siden jeg så hende sammen med Jackie Chan i Supercop.

....Peter