Please - lav bare lidt research inden i sp~
Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 15-01-03 18:17

Det er altså sjovere et hjælpe når de samme spørgsmål ikke stilles hele
tiden, så prøv og læs bare lidt af de tidligere indlæg inden i spørger
og når i så stiller spørgsmålet om hvilket kort i skal købe så skriv gerne:

Hvad kortet skal bruges til.
Hvad i havde tænkt jer at betale.
Hvilken CPU det skal bruges sammen med.
Og skal det bruges til Linux så skriv det også.
Samt gerne hvilke kort i har kigget på allerede.

Det er også en god ide at læse lidt på en af de kendte hardware sites
som f.eks.:

www.anandtech.com
www.tomshardware.com
www.firingsquad.com

samt selvfølgelig hos producenten af det kort i evt. har kigget ud.

Mvh

Bruno

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 15-01-03 18:44

iddqd@worldonline.dk wrote:

> Det er altså sjovere et hjælpe når de samme spørgsmål ikke stilles hele
> tiden, så prøv og læs bare lidt af de tidligere indlæg inden i spørger
> og når i så stiller spørgsmålet om hvilket kort i skal købe så skriv

Helt enig! Og i samme ombæring så bør www.usenet.dk læses først, især
punktet med citatteknik da denne mangler hos mange. Det motiverer også til
at give bedre svar når man kan se at spørger har sat sig lidt ind i det
miljø han/hun færdes i.

--
Martin L. Johansen

Fra : Kenneth Schiøtt

Dato : 16-01-03 11:16

"Martin L. Johansen" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at give bedre svar når man kan se at spørger har sat sig lidt ind i det

Hejsa

Hvis nu man havde tiden til at sætte sig ind i det, er der jo ingen grund
til at spørge om hjælp.
Jeg har skam lavet lidt research, men meningen med mit spørgsmål, var om der
var nogen der kunne anbefale et bestemt grafikkort, som de har haft gode
erfaringer med.... :)

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-01-03 11:27

"Kenneth Schiøtt" <k_schiott@hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> Jeg har skam lavet lidt research, men meningen med mit spørgsmål, var
> om der var nogen der kunne anbefale et bestemt grafikkort, som de har

Begynder man at tage det personligt?!?!

Som du skriver i din egen tråd så spiller du meget CS. Jamn så er det bare
at drosle ned, og så bruge den tid på lige finde ud af, hvad der kan gøre
din spiloplevelse bedre (læs prioritering).

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 16-01-03 11:42

Kenneth Schiøtt wrote:

> Hejsa

Hejsa..

> Hvis nu man havde tiden til at sætte sig ind i det, er der jo ingen grund
> til at spørge om hjælp.

Du misforstod min mening, se nedenfor.

> Jeg har skam lavet lidt research, men meningen med mit spørgsmål, var om
> der var nogen der kunne anbefale et bestemt grafikkort, som de har haft
> gode erfaringer med.... :)

Okay, 2 ting... for det første var det jeg skrev møntet på alle generelt og
ikke dig For det andet.. det med at sætte sig ind i det, det var at
sætte sig ind i hvordan usenet fungere, dvs. drop kandu.dk det dutter ikke
og lær at quote korrekt. Dette er heller ikke møntet på dig specielt, men
på alle som ikke allerede gør dette

Håber det gav mening nu

--
Martin L. Johansen

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 16-01-03 13:07

Kenneth Schiøtt wrote:
> [...]
> var nogen der kunne anbefale et bestemt grafikkort, som de har haft gode

Fint nok, men dit spørgsmål er bare alt for bredt og der fremgår heller
du har undersøgt lidt selv så man ved hvor teknisk man kan være når man
svarer.

Jeg er sikker på at alle som hænger i den her gruppe for at diskutere
grafikkort og som, ligesom jeg, finder en vis fornøjelse i at hjælpe dem
som ikke er så meget inde i tingene føler det er meget lettere at hjælpe
når der er lidt at gå efter.

Eksempelvis har jeg glimrende erfaringer med Matrox kort til arbejdsbrug
da de giver et godt billed og har gode faciliteter til flerskærmsbrug,
men et sådanna kort vil jo ikke være det bedste til spil så skrev jeg
noget om det var det ikke sikkert det gjorde andet end at lede dig i en
forkert retning.

Nu fremgår det så et andet sted i din oprindelige at du spiller bl.a. CS
og at det max. må koste 2500 samt at det skal passe til din P4 og så ved
vi jo pludseligt meget mere.

Udover det som Mikael foreslår, så bør du nok kigge på Radeon 9500 Pro,
for der skulle være mulighed for at få det til at virke som et 9700 blot
ved hjælp af software - det er dog kun en god ide hvis du tør
eksperimentere lidt og vil bruge lidt tid på at studere emnet, læs gerne
mere i forumet på www.rage3d.com

Mvh

Bruno

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-01-03 13:36

"iddqd@worldonline.dk" <iddqd@worldonline.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> 9700 blot ved hjælp af software - det er dog kun en god ide hvis du
> tør eksperimentere lidt og vil bruge lidt tid på at studere emnet, læs

Fy, ikke pro. Det er ej-Pro versioner af 9500 der kan laves om til 9700.

--
Bjarke Andersen

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 16-01-03 13:43

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message

> Fy, ikke pro. Det er ej-Pro versioner af 9500 der kan laves om til 9700.

Ja - og kun dem med 128 MB RAM vel at mærke.

Mads Holmer-Jensen

Fra : Fly Christensen

Dato : 17-01-03 10:16

On Thu, 16 Jan 2003 11:15:36 +0100, "Kenneth Schiøtt"
<k_schiott@hotmail.com> wrote:

{snip]
> [...]
>var nogen der kunne anbefale et bestemt grafikkort, som de har haft gode

Jeg er for eksempel utrolig glad for mit Matrox G400 32 MB. Et yderst
kompetent 2D-kort. Det dur bare aldrig en hujende fis til CS eller Medal
of Honor, som jeg har lånt af brormand. Det ser ræderligt ud. Det er
derfor meget vigitg, at du fortæller, hvad det skal bruges til og i
hvilke omgivelser. Et Matrox G100 giver også et godt 2D billede, men kan
ikke bruges til andet i dag.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : rhexis

Dato : 16-01-03 13:55

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@fjernstofanet.dk> wrote in
message news:3e26a8c0$0$24710$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Ja - og kun dem med 128 MB RAM vel at mærke.

Og kun hvis månen står på en bestemt måde.

--
rhexis

Amazing improvised electric violin. Free
mp3s available. - http://solostring.com/

Fra : CeeJay

Dato : 17-01-03 00:51

> Og kun hvis månen står på en bestemt måde.

Heldigvis skifter månen jo hele tiden .. så kan man bare vente til den står
rigtigt.