Dumt spørgsmål?
Fra : Henning

Dato : 09-03-01 16:50

Jeg har hørt, at hvis der er 15 personer tilsluttet
samme telefon-central, der henvender sig til TDC,
om at få oprettet ADSL, er TDC, forpligtiget til
at gøre dette, har dette noget på sig, eller er det
en vandre historie?
Det ærgre mig, at TDC lægger lysleder kabler
gennem området hvor jeg bor, men ikke opgradere
centralen samtidig, skønt den er digitaliseret.
Jeg har læst et sted noget om at TDC kan lave
noget der kaldes en galvanisk forbindelse, som
skulle kunne køre ADSL, i områder hvor der
ikke er installeret udstyret på centralen??

MVH
Henning

Fra : Jesper Skriver

Dato : 09-03-01 17:01

On Fri, 9 Mar 2001 16:50:15 +0100, Henning wrote:
> [...]
>om at få oprettet ADSL, er TDC, forpligtiget til
>at gøre dette, har dette noget på sig, eller er det

Det er en vandre historie.

Men TDC har meldt ud at den inden sommeren 2002 vil tilbyde
ADSL på alle centraler i DK, dvs. det er kun dem som bor
for langt væk fra centralen der stadigt ikke kan få ADSL.

>Det ærgre mig, at TDC lægger lysleder kabler
>gennem området hvor jeg bor, men ikke opgradere
>centralen samtidig, skønt den er digitaliseret.

De 2 ting har ikke noget med hinanden at gøre.

>Jeg har læst et sted noget om at TDC kan lave
>noget der kaldes en galvanisk forbindelse, som
>skulle kunne køre ADSL, i områder hvor der
>ikke er installeret udstyret på centralen??

En galvanisk forbindelse er blot en 2 tråds kobber
forbindelse til en anden adresse i samme central
område, så det kan du ikke bruge til nogt.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Flemming

Dato : 09-03-01 22:22

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> wrote in message

> Men TDC har meldt ud at den inden sommeren 2002 vil tilbyde
> ADSL på alle centraler i DK, dvs. det er kun dem som bor
> for langt væk fra centralen der stadigt ikke kan få ADSL.

Og dem kan man nå med SDSL da man kan forstærke signalet undervejs, har jeg
hørt.

--
Mvh. Flemming
See good thing in bad things

Fra : Jesper Skriver

Dato : 09-03-01 23:25

On Fri, 9 Mar 2001 22:22:27 +0100, Flemming wrote:
>"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> wrote in message

>Og dem kan man nå med SDSL da man kan forstærke signalet undervejs, har jeg
>hørt.

Man tror at g.SDHSL måske er udbredt inden da - og det kan netop forstærkes.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 10-03-01 00:15

Hej jesper@wheel.dk (Jesper Skriver)

>Man tror at g.SDHSL måske er udbredt inden da - og det kan netop forstærkes.

Du mener SHDSL (synkront highspeed DSL)? Hvad står g'et for?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Jesper Skriver

Dato : 10-03-01 19:48

On Fri, 09 Mar 2001 23:14:31 GMT, Lars Kim Lund wrote:
>Hej jesper@wheel.dk (Jesper Skriver)

>Du mener SHDSL (synkront highspeed DSL)? Hvad står g'et for?

Mig bekendt noget standardiserings noget, så man slipper for de forskellige
varianter, hvor udstyr fra forskellige leverandører ikke virker sammen.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 10-03-01 20:17

Generic?

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen