Lyd på TV-in på Asus kort?
Fra : kalle

Dato : 14-01-03 23:40

Køre gruppe
Jeg har købt et brugt grafikkort Asus AGP-V3800 Pro og har problemer med
tilslutning af video IN.
Umiddelbart ser det ud til, at jeg skal have et S-VHS kabel + et Phone kabel
for overhovedet at få et billede, men hvor bliver lyden af?.
Selve videoafspilleren er "live3800" fra Asus og i manualen for et større
kort er der ikke meget hjælp at hente. Er der nogen, der har fået det til at
virke?
--
Med venlig hilsen fra
Karsten brydsoe@image.dk , Midtjylland

Fra : P N

Dato : 15-01-03 00:31

On Tue, 14 Jan 2003 23:39:36 +0100, "kalle" <brydsoe@image.dk> wrote:

> [...]
>kort er der ikke meget hjælp at hente. Er der nogen, der har fået det til at

Lyden skal ind via Line-in på lydkortet.
Skal du optage, så husk at vælge Line-in som
source i dine lyd indstillinger.

mvh PN

Fra : Marife og Flemming J~

Dato : 20-01-03 15:48

kalle wrote:
> [...]
> af?. Selve videoafspilleren er "live3800" fra Asus og i manualen for
> et større kort er der ikke meget hjælp at hente. Er der nogen, der

Hej Kalle, jeg har også erhvervet sådan et grafikkort, og har heller ikke
kunnet få det til at fungere i XP, Home Edition. Jeg har hentet drivere på
Asus hjemmeside, og også ASUS live ver 4.6, men kan ikke få den til at
virke, kan du fortælle hvor du har fået ASUS LIVE 3800.
Jeg har fået lyden ind via Line In som beskrevet i tipset

Fra : DWM

Dato : 21-01-03 00:50

"Marife og Flemming Jensen" <flemming@jensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> virke, kan du fortælle hvor du har fået ASUS LIVE 3800.
> Jeg har fået lyden ind via Line In som beskrevet i tipset

Har du også installeret WDM driveren?

/Kenneth Iversen

Fra : Marife og Flemming J~

Dato : 21-01-03 16:35

kalle wrote:
> [...]
> af?. Selve videoafspilleren er "live3800" fra Asus og i manualen for
> et større kort er der ikke meget hjælp at hente. Er der nogen, der

Jeg fandt følgende drivere på Asus hjemmeside: Win2kXP3140G og AGP_DRV, samt
alive 46r, hvilke jeg har installeret. Når jeg så forsøger at starte ASUS
LIVE kommer der en fejlmeddelelse at der enten ikke er en videodecoder på
grafikkortet eller min monitor ikke er indstillet til noget med 2k pci eller
sådan noget ( jeg har afinstalleret LIVE igen derfor dette lidt diffuse
svar.

Fra : Marife og Flemming J~

Dato : 21-01-03 17:04

Marife og Flemming Jensen wrote:

> [...]
> er indstillet til noget med 2k pci eller sådan noget ( jeg har
> afinstalleret LIVE igen derfor dette lidt diffuse svar.

Det var selvfølgelig noget sludder jeg havde skrevet , så nu har jeg
geninstalleret med dette resultat: Video decoder detecting occurs error! The
reason could be: 1) Your display card doesn't have a Video decoder
2) Your monitor or monitor driver is not proper design for I2C Bus Control.
Jeg ved ikke hvad en WDM driver er, og hvor jeg skal finde den, så jeg er
stadig spændt på at få det til at virke

Fra : SSn

Dato : 21-01-03 18:51

"Marife og Flemming Jensen" <flemming@jensen.tdcadsl.dk> wrote in message

> Jeg ved ikke hvad en WDM driver er, og hvor jeg skal finde den, så jeg er
> stadig spændt på at få det til at virke

WDM-driveren (version 1.22) kan downloades på NVIDIA's hjemmeside - og ASUS'
egen version kan utvivlsomt hentes på ASUS's hjemmeside (det gælder i hvert
fald for version 1.19 til mit eget ASUS Ti-8460).

Fra : Marife og Flemming J~

Dato : 21-01-03 20:28

SSn wrote:
> [...]
> og ASUS' egen version kan utvivlsomt hentes på ASUS's hjemmeside (det
> gælder i hvert fald for version 1.19 til mit eget ASUS Ti-8460).

Jeg kan ikke finde WDM driveren på ASUS hjemmeside, men har hentet versionen
på Nvidia, og installeret - undtagen "video capture universal, da den melder
fejl, jeg har prøvet at afinstallere og geninstallere med samme resultat, og
jeg får samme fejlmelding, når jeg forsøger at åbne ASUS LIVE. Når jeg
kigger på kassen med grafikkortet står der AGP-V3800TVR,og der skulle være
live3800 true 30frames, 704x480 real time capturing, så det burde vel kunne
lykkes - det kan da ikke passe at man skal til at formattere og lave dual
boot , jeg synes ihvertfald det lyder uhyggeligt!

Fra : SSn

Dato : 21-01-03 23:11

> [...]
og
> jeg får samme fejlmelding, når jeg forsøger at åbne ASUS LIVE.

Hvad mener du med "da den melder fejl" (hvad er den præcise ordlyd af
fejlmeddelelsen) ? Hvis det er WindowsXP der meddeler dig, at driveren ikke
er godkendt af Microsoft, kan du bare ignorere dette og installere driveren
alligevel.

Prøv at beskrive hvilke drivere du har installeret - og i hvilken
rækkefølge. Husk at afinstallere alle grafikkortets drivere inden du
begynder forfra med installation af drivere. Reboot efter afinstallation.

Har du prøvet at installere Nvidia's Detonator grafikkort driver (f.eks.
version 40.72, der er WHQL-godkendt af Microsoft til WindowsXP) i stedet for
ASUS' egen driver ?

Hvilket bundkort har du ?

Fra : Marife og Flemming J~

Dato : 22-01-03 20:05

SSn wrote:
> [...]
> (f.eks. version 40.72, der er WHQL-godkendt af Microsoft til
> WindowsXP) i stedet for ASUS' egen driver ?

For at starte med det sidste først, kan jeg i enhedshåndtering se, at der
står Via TECH på mange af systemenhederne, min processor er en AMD athlon
901mhz.
Ang. drivere , hentede jeg Win2KXP 3140 G, som er installeret først, og den
står som driver i skærmkort. Så har jeg hentet AGP_DRV og installeret. Også
ALIVE 46R er installeret. På din anvisning Hentede jeg Nvidia WDM ver 1.22.
også denne blev installeret undtagen Video Capture denne er markeret med
fejl i enhedshåndtering GUL udråbstegn. Jeg er ikke nogen ørn til dette så
jeg ville sætte pris på en brugsanvisning for en sproglig student ( mig )
Ang fejl var det ikke den sædvanlige fra XP om compabilitet - jeg kan evt
forsøge igen om nødvendigt for at få den rette ordlyd. Før jeg startede med
dette brugte jeg Nvidia 40.72 med stor tilfredshed