ormekur.
Fra : Lone Kristensen

Dato : 14-01-03 20:47

jeg tror mine katte trænger til en ormekur de ser noget tynde ud og den
lille hoster noget. men hvad er bedst?? og skal det være piller eller pasta
??
kattehilsner Lone

Fra : Ida

Dato : 14-01-03 21:41

--

"Lone Kristensen" <apollo6@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> jeg tror mine katte trænger til en ormekur de ser noget tynde ud og den
> lille hoster noget. men hvad er bedst?? og skal det være piller eller
> [...]

Hej Lone *s*
Jeg foretrækker Panacur. Det er piller, men de kan opløses i en theskefuld
vand og blandes i foder, hvis dine katte er umulige pilleslugere.
Pasta kan jeg ikke få mine katte til at spise, det ender alle andre steder
end i katten og det farver grusomt
Jeg ved, at man kan få en flydende ormekur med leversmag. Den har jeg dog
ikke prøvet, da det fungerer udmærket med almindelige piller ( jeg har en
kæreste med kræfter og gåpåmod nok ;-P )

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Christina Kausmally

Dato : 14-01-03 22:52

Hej Lone,
Panacur vil i de fleste tilfælde være at foretrække, da den kan tage
spoleorm(mener jeg)mens den vandrer i kattens krop. Det kan drontal ikke.
Panacur findes både som pasta, tabeletter og som mikstur. Er man ikke helt
ferm til det med at give piller til sin kat, kan jeg anbefale miksturen, som
enten kan skydes ind i kattens mund m. tilhørende engangssprøjte. Eller
gives i lidt lækkert mad, der kan skjule smagen. Evt leverpostej.
Skal gives 1 x dgl i 3 dage.

Mvh Christina