iCab Preview 2.9 til Mac OS X, PPC og 68K ~
Fra : Mogens Thyregod

Dato : 14-01-03 19:03

Så er iCab Preview 2.9 til Mac OS X, PPC og 68K på dansk sammen med
opdateret dansk dokumentation klar til download fra:

<http://www.mothsoft.dk>

Bl.a ændringerne er, at webcachen og billedcachen (og andre komponenter)
er fuldstændig erstattede af nye routiner. Derfor er denne version af
iCab nu meget hurtigere (afhængigt af siden). Se også "iCab 2.9
dokumentation", mulighed at definere tastaturgenveje til søgemaskiner,
der kan i skrives i browserens adressefelt for at søge noget med denne
søgemaskine og forbedret udskrift af websider.

.... og CCS 2 ?? Endnu ikke, desværre !

Men den næste større opdatering (iCab 3.0) vil indeholde en meget bedre
implementering af
CSS. De mange websider som kræver visse CSS-funktioner, som aktuelt ikke
er implementerede, vil så se langt bedre ud. Den nye CSS-implementering
kræver mange interne ændringer og modifikationer. Dele af disse
ændringer findes allerede i iCab 2.9 (selvom disse ikke er synlige
bortset fra iCabs forøgede hastighed), andre dele mangler stadig at
blive implementerede.

Da disse interne modifikationer er meget komplekse og iCab-teamet er
meget lille (1 - 1,5 mand, der laver al programmeringen og sørger for
email-support og alt muligt andet), har man tidligere kunnet få det
indtryk, at udviklingen af iCab gik meget langsomt (især hvis de fleste
ændringer blot var interne modifikationer og ikke synlige som nye
funktioner), selvom udviklingen har været hårdt arbejde.

Men den næste version (iCab 3.0) vil have mange nye funktioner (f.eks.
meget bedre CSS-understøttelse) som vil være meget synlige og igen vil
gøre iCab meget mere kompatibel med de fleste websider.

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-01-03 22:38

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> [...]
> meget bedre CSS-understøttelse) som vil være meget synlige og igen vil
> gøre iCab meget mere kompatibel med de fleste websider.

Jeg er meget ked af at ødelægge den gode stemning. Jeg har prøvet iCab
jævnligt i vist nok to år. På OS 8-9 var Netscape blevet for stor, og MS
ville jeg helst undgå. Jeg måtte dog hele tiden opgive visse sider,
fordi iCab ikke kunne vise dem. Hele tiden er vi blevet lovet, at næste
version er den endelige. Til sommer kommer den.
Ærligt talt. Jeg har fuld forståelse for, at det har været et
stort arbejde, også for dig. Men det er for sent. Dengang ville jeg
hjertens gerne have betalt $39 for en Pro-version, som der var tale om.
Nu er Apple kommet med Safari, hvor de har hundrede mand til at arbejde
på at forbedre den. Internet Explorer har, siden ver. 5 kom, været en
enormt god brower. Chimera fungerer ligeledes glimrende og er hurtigere.
Så har vi Mozilla, til dels Netscape og Opera, som jeg ikke har brugt.
Hvad i himlens navn skal vi med iCab? Den kan måske bruges af
den hastigt svindende flok, der ikke har Mac OS X 10.2 endnu, men hvor
længe varer det? Jeg ved, det er meget trist, men vi lever i en barsk
verden.
--
Henrik Münster
Esbjerg