ka' man skriv ded ?
Fra : Flemming Svendsen

Dato : 14-01-03 18:45

Under indtastning af folketællinger kaldes der til tider på et lille smil
som jeg gerne vil dele med jer; det kan hænde det trænges.

Helsingør 1840:
En adresse: "Baggaarens østside undernein"
og:
"Gaaren Aavenpaa". - "Westsiden nedenunder" - - - - Elna Mordens Datter . .
..

Jeg vil nu nok rette det lidt til . . . .

Når det er sagt og smilet er stivnet, så er jeg ofte ude for at de meget
lange adressebenævnelser i Helsingør, ikke kan være i skrivefeltet. Man er
nødt til at bruge fantasien gewaldigt for at gøre det forståeligt, uden at
der hersker tvivl om stedet.
Flemming.
--
http://home6.inet.tele.dk/flemclar/
Om genealogi, Herlev gamle skole

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 15-01-03 09:27

> [...]
..
> .
>
> Jeg vil nu nok rette det lidt til . . . .

Hej Flemming,
Husk nu kun at rette det til i kommentarfeltet,- kommende generationer
skulle jo også gerne kunne få sig et lille smil )

Følgende adresse fandt jeg i Hillerød 1845:

"Slotsgaden paa venstre Haan fra Slottet op ad Torvet til. Nomer 6."

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Anne-Lise Brinkhard

Dato : 16-01-03 22:09

Hvad så med pigen, der hedder Frederegge ?

Fundet i København Øster Kvarter 1845

mvh
Anne-Lise Brinkhard