Arbejde og rejse i USA
Fra : Steffen

Dato : 09-03-01 14:37

Hej

Min kæreste og jeg pønser på at drage til USA, primært østkysten
med henblik på at arbejde og evt. rejse lidt rundt. Er der nogen
derude, som har erfaring med at arbejde ex. i New York? Hvordan får
man nemmest et job og hvor skal man lede????

Al hjælp værdsættes meget.

/Steffen

Fra : Christian Lyng

Dato : 09-03-01 15:38

man får nemmest et job i USA ved at have et i DK, og at ens arbejdsgiver så
'sender' en afsted, men et rigtigt green card, well..good luck...

Hvis du siger det i immigrationen, så er du på det næste fly hjem til DK,
hav også penge og returbillet klar, hvis du ikker har penge nok til det
antal dage du skal være der, er det også retur med de samme.

Man kan selfølgelig arbejde sort, men så har det vil ikke så meget med ferie
at gøre....,hvorfor tage km 6000 for at få et dårligere job, end man kan få
i DK.

Husk også sygeforsikring i HELE perioden, hvis man skal til læge/sygehus så
er det ved kasse et at betale....

Christian.

Fra : bettina Lyhne

Dato : 12-03-01 07:38

Hejsa Steffen
Det er meget svært og få greencard i USA men vil du derover for og se noget
samt arbejde kender jeg rigtig mange som har arbejdet sort, og ja det er
ikke drømmejob du kan få men det kan sagtens lade sig gøre, og du vil kunne
tjene til dagen af vejen hvis du er lidt fornuftig.
jeg vil meget varmt anbefale dig og rejse via Newark i NY dette er den
lufthavn som jeg efter mange rejser til landet med mange forskellige
immigrationsmyndigheder dette er den lufthavn hvor tingene er gået lettest
og de spørger ikke det vilde.
men jeg kan anbefale det uden problemer mange opholder sig ulovligt i USA og
det er ikke svært dog skal du vide at hvis du er uheldig og bliver taget i
sort arbejde uden greencard ryger du direkte i lufthavnen og får
indrejseforbud i 10 år. men jeg kender ingen der er blevet taget.

venlig Hilsen

Bettina